רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יונק אוכל חרקים | יונק אוכל חרקים החי במחילות מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יונק אוכל חרקים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יונק אוכל חרקים החי במחילות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יונק אוכל חרקים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יונק אוכל חרקים

כשאומרים על מישהו שהוא "חפרפרת" מתכוונים בדרך כלל לאדם שמתעקש לחפור ולברר בעניין מסוים באופן מעמיק ולעתים אף מעיק. אבל מה המקור של הביטוי הזה? האם הוא קשור באמת לחיה החמודה הזו בעלת חוש החפירה המפותח? בואו נגלה יחד את הסיפור שמאחורי החפרפרת, ואיך הקשר שלה לעולם הריגול הפך אותה למטבע לשון שגור.

מה בין החפרפרת לריגול?

החפרפרת, היונק הקטן שחי מתחת לאדמה, ידועה ביכולת החפירה המרשימה שלה, והיא מסוגלת להיעלם במהירות לתוך מנהרות עפר. תכונות אלו הפכו את שמה של החיה החרוצה הזו למילה נרדפת לסוכן סמוי, שמטרתו להיטמע בסביבה עוינת ולאסוף מידע באופן חשאי. בדומה לחפרפרת, המרגל חותר תחת הקרקע כביכול, ועובד במסתור במטרה לחשוף מידע רגיש.

מה הקשר בין החפרפרת לאדם חופר?

המונח "חפרפרת" התגלגל בהמשך גם אל השפה העממית. כאשר מישהו "חופר", הוא בעצם מתכוון לחזור על אותו נושא שוב ושוב, לחטט בעקשנות, ולא להרפות עד שכל הפרטים מתגלים במלואם. האדם ה"חפרן" דומה קצת לחפרפרת החרוצה, שלא תנוח עד שתמצא את מבוקשה.

החפרפרת – כוכבת תרבות פופולרית

דמות החפרפרת המסתורית והעקשנית מצאה את דרכה גם אל סרטי ריגול, ספרות מתח, ואפילו משחקי ילדים. מי לא זוכר את המשחק "תפוס את החפרפרת", בו כל שחקן בתורו מנסה "להכות" בחפרפרת פלסטיק שמוציאה את ראשה ממחילה שונה? דמות החפרפרת היא סמל תרבותי מוכר לחשאיות, התמדה, ואיסוף מידע.

דוגמאות לחפרפרות מפורסמות בהיסטוריה

ההיסטוריה רצופה בסיפורים על חפרפרות ששינו מאזנים עולמיים:

פרשת דרייפוס: הקצין הצרפתי היהודי הואשם בריגול לטובת גרמניה במאה ה-19. הפרשה ערערה את החברה הצרפתית, והתברר כי האשמות הריגול היו מפוברקות והתבססו על אנטישמיות.
הרשת האדומה: קבוצת מרגלים סובייטיים פעלו בגרמניה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה וחשפו מידע חשוב שהפך את הקערה על הנאצים.

חמישיית קיימברידג': חמישה סטודנטים בריטים גויסו על ידי הק.ג.ב. בזמן לימודיהם, הפכו לסוכנים סובייטים, והיו מהחפרפרות המוצלחות ביותר בהיסטוריה של הריגול.

האם להיות חפרן זה דבר רע?

תלוי בהקשר. לפעמים לחפור לעומקם של דברים זה חשוב, במיוחד כאשר מחפשים את האמת ורוצים להיות יסודיים. אז קצת "חפירות" יכולות להוביל לתגליות חשובות. מצד שני, אם החפירה הופכת לטקטיקה שנועדה להטריד ולהעיק על אחרים, היא מקבלת משמעות שלילית. לכן, חשוב לדעת מתי לחפור לעומק, ומתי פשוט להרפות...

יונקים "אוכלי חרקים" נוספים

שכנים קטנטנים מאותה סדרה - משפחת החדפיים

למרות שהחפרפרת היא דמות מוכרת, היא רחוקה מלהיות היצור היחיד בסדרת אוכלי החרקים. משפחה גדולה במיוחד בסדרה היא משפחת החדפיים - יונקים זעירים הנחשבים לקטנים ביותר במחלקה כולה. החדף הזעיר, למשל, אורכו רק 5 ס"מ ומשקלו מגיע לכדי 2 גרם בלבד.

בדומה לחפרפרת, גם החדפיים חיים בסביבה החשוכה מתחת לפני השטח ומסתמכים על חושי הריח והשמיעה המפותחים שלהם. הם אוכלי חרקים כמו עמיתתם הגדולה, אך יש ביניהם מינים שצדים בטכניקות ייחודיות כמו הזלפת ארס. מעניין לגלות שחלק מהחדפיים אף משתמשים בגלי קול על-קוליים לאיתור טרפם, בדרך דומה לעטלפים מסוימים.

על אף הדמיון במאפיינים כשוכני תת-קרקע, ההבדל המרכזי בין החפרפרת לחדפים הוא בגודלם. החפרפרת היא ענקית לעומתם, ויכולה להגיע למשקל של כחצי ק"ג - פי 250 מהחדף הזעיר! סיפור נוסף על שונות מרתקת בטבע.

הקרובים החמושים בקוצים - משפחת הקיפודיים

נציג נוסף בסדרת אוכלי החרקים שכדאי להכיר הוא משפחת הקיפודיים. למרות שנקראים בשם דומה ל"חפרפרת", מדובר בבעלי חיים שונים לחלוטין. הקיפודים, שגודלם נע בטווח שבין עכבר לארנבת קטנה, מוכרים בזכות הקוצים החדים המאפיינים את מרביתם.

הקוצים אינם מונעים מהקיפודים לנהל אורח חיים פעיל ומגוון. הם חיים במאורות תת-קרקעיות, אך גם משוטטים על פני השטח ומסוגלים אפילו לטפס על עצים ולשחות. כמו החפרפרת, גם הם אוכלי חרקים, אך תזונתם כוללת גם זוחלים, פגרים, שורשים ופירות.

לסיכום

עולם יונקי החרקים, הכולל בין היתר את החפרפרת, החולד והחדף, הוא עולם מרתק ומגוון. יונקים אלו, למרות הבדלים ביניהם, חולקים תכונה משותפת חשובה: תזונתם מבוססת בעיקר על חרקים.

החפרפרת, מלכת החפירה, ידועה ביכולת החפירה המרשימה שלה ובחייה מתחת לאדמה. היא תורמת רבות לאיזון טבעי בוויסות אוכלוסיות חרקים ובאוורור הקרקע. החולד, חפרן קטן וחסר ראייה, חי במחילות תת-קרקעיות וניזון מצמחים וחיות קטנות. פעילותו חשובה לשיפור פוריות האדמה. החדף, טורף קטן וזריז, חי הן מעל הקרקע והן מתחתיה. הוא מסייע בוויסות אוכלוסיות חרקים ובהפצת זרעים.

חשוב להדגיש שיונקי חרקים אינם מסתכמים רק בחפרפרת. משפחות נוספות בסדרה זו כוללות את החדפיים, יונקים זעירים בעלי טכניקות ציד ייחודיות, ואת הקיפודיים, המוכרים בזכות קוציהם החדים ואורח חייהם המגוון.

לסיכום, יונקי החרקים ממלאים תפקידים חיוניים במערכת האקולוגית. פעילותם תורמת לאיזון טבעי, פוריות הקרקע, הפצת זרעים ואף בריאות כדור הארץ. שמירה על סביבת חייהם הטבעית חשובה ביותר להבטחת עתיד בריא ופורה. בהצלחה !   



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: חדף (יונק קטן אוכל חרקים)
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: חפרפרת  
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: דב נמלים (יונק אוכל חרקים)
ביטויים דומים: שם של יונק אוכל חרקים החי במחילות, יונק אוכל חרקים החי במחילות מילון, יונק אוכל חרקים החי במחילות, יונק אוכל חרקים החי במחילות תשבץ, אוכל חרקים, שם של יונק אוכל חרקים, יונק אוכל חרקים 7 אותיות, מה זה יונק אוכל חרקים?
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו