רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב ברמת הגולן | מושב ברמת הגולן תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה "מושב ברמת הגולן" הן:   
מידע קצר על מושב ברמת הגולן.
כל המושבים שייכים למועצה אזורית גולן. הרמה כעיקרון שטוחה. ראוי לציין שאת שטח זה כבשה ישראל במלחמת ששת הימים בשנת 1967. השם גולן מקורו בספר דברים בתנך. לעתים מופיעות הגדרות תשחץ כדוגמת: יישוב ברמת הגולןמושב ברמת הגולן נוסד ב-1974קיבוץ ברמת הגולןמושבה ברמת הגולןמושב בדרום רמת הגולן ועוד..

גן עדן גאוגרפי

רמת הגולן היא אזור גאוגרפי ייחודי בצפון מזרח ישראל. מבחינה גאולוגית, זוהי רמה שטוחה הנמתחת בין אפיק הירמוך ומעיינות חמת גדר בדרום, רכס החרמון בצפון, הכנרת ועמק החולה במערב ומישורי הבשן והחורן במזרח. הטופוגרפיה המרשימה של הרמה כוללת נחלים רבים, שלושה חלקים עיקריים המחולקים על ידי הנחלים הגדולים, וכן פסגות כמו החרמון – הר המשקיף על סוריה. היבטים טופוגרפיים אלה הקנו לרמת הגולן חשיבות אסטרטגית רבה והפכו אותה לאזור שליטה ותצפית מבוצר.

ארץ אבות עתיקה

היסטוריית ההתיישבות האנושית ברמת הגולן חוגגת עשרות אלפי שנים. אחד הממצאים החשובים ביותר מתקופה זו הוא ונוס מברכת רם - הנחשב לדמות אנוש העתיקה ביותר שתועדה ארכאולוגית. בתקופת התנ"ך התיישבו בגולן שבטים יהודים ועיר מרכזית שימשה כעיר מקלט. בימי החשמונאים נעשו מאמצי יישוב ביהודים, ובמאה ה-19 התיישבו באזור גם צ'רקסים. עוד קודם לכיבוש רמת הגולן ניסו כמה קבוצות יהודיות להתיישב ברמה אך מאמציהן גווע לאחר זמן קצר.

שטח סכסוך סורי

רמת הגולן נכללה בשטח שהוקצה למנדט הצרפתי על סוריה עם סיום מלחמת העולם הראשונה. בתקופת השלטון הסורי התגוררו ברמה כ-150,000 תושבים, רובם ערבים מוסלמים אך גם קבוצות אחרות כצ'רקסים, דרוזים וטורקמנים. היחסים בין סוריה לישראל היו רעועים והתאפיינו בהפגזות ישובים ישראליים לאורך הגבול וניסיון סורי להטות את מקורות הירדן. המצב ההולך והמתוח הוביל למלחמת ששת הימים.

פריצה מלחמתית היסטורית

במהלך מלחמת ששת הימים ב-1967, לאחר הכרעת קרבות החזיתות האחרות, החליטה ממשלת ישראל לכבוש את רמת הגולן. בהתקפה מתואמת של חילות השדה והאוויר הצליח צה"ל להשתלט על כל שטח הרמה תוך זמן קצר. כוחות צה"ל כבשו את הרמה עד קוניטרה ורמת הגולן עברה לשליטה ישראלית. בעקבות הכיבוש פונו כ-115,000 תושבים סורים, רוב הכפרים הסוריים נהרסו וכ-7,000 דרוזים נותרו בכפריהם.

נוב - מושב התנ"ך והפסיפס

המושב נוב שוכן בדרום רמת הגולן וקרוי על שם העיירה היהודית הקדומה בתחומי סוסיתא העתיקה, הנזכרת בתלמוד ובכתובת רחוב עתיקה. היישוב החדש הוקם בשנות ה-70 על ידי גרעין של הפועל המזרחי וחלקם חברי נח"ל מתנועת בני עקיבא. בסביבת המושב נמצאו שרידים ארכאולוגיים מתקופות שונות החל מהברונזה. בתחילת דרכו הוקם נוב כמושב שיתופי שניסה בענפים חקלאיים שונים עד להפיכתו למושב עובדים רגיל

התיישבות ועימותים חדשים

לאחר הכיבוש הוקמו ברמת הגולן עשרות יישובים ישראלים חדשים על ידי גופים כמו הקיבוץ הדתי, הקיבוץ המאוחד והמושבים. בתוך זמן קצר פרצו עימותים חדשים עם סוריה שהתנגדה לנוכחות הישראלית ברמה. קרבות עזים התחוללו ברמת הגולן במהלך מלחמת יום הכיפורים, ולקראת סיומה אף הצליחו כוחות ישראליים לחדור פנימה לשטח סוריה. לבסוף נחתם הסכם הפרדת כוחות והוקמה רצועת חיץ של האו"ם בתוך הרמה.

נטור - מקיבוץ למושב שומרי הצעיר

היישוב נטור החל כקיבוץ של תנועת השומר הצעיר ב-1977, לאחר ויכוח בתנועה על הקמת יישובים מעבר לקו הירוק. בסופו של דבר אושרה הקמתו כפשרה עם הקיבוץ הארצי. בשנת 2008, לאחר תהליך הפרטה, הפך נטור למושב שמאגד חילונים ודתיים. כלכלת היישוב נשענת כיום על חקלאות, מסעדנות ותיירות, בנוסף לתושבים שעובדים במקצועות חופשיים מחוץ למושב.

חוק רמת הגולן וסוגיית הנסיגה

בדצמבר 1981 התקבל בישראל חוק רמת הגולן שסיפח למעשה את האזור למדינה והחיל עליו את החוק הישראלי. עם זאת, מרבית הקהילה הבינלאומית רואה ברמת הגולן שטח כבוש ובלתי חוקי. בישראל התנהל ויכוח סוער על עתיד רמת הגולן ועל שאלת הנסיגה. רוב הציבור התנגד לנסיגה מרמת הגולן, ולמעשה ב-2014 אושר חוק המחייב קיום משאל עם לפני כל נסיגה מאזור בשליטה ישראלית. בהצלחה!




מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: כנף, נוב (מושב בדרום רמת הגולן / מושב ברמת הגולן, נוסד ב-1947), קשת, שעל (מושב בצפון רמת הגולן)
תשובה 4 אותיות: אודם (מושב בצפון רמת הגולן), מיצר (מושב בדרום הגולן), נטור, רמות
תשובה 5 אותיות: אליעד, אניעם, יונתן (מושב ברמת הגולן)
תשובה 6 אותיות:
תשובה 7 אותיות:
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): 
תשובה שתי מילים ומעלה: אבני איתן, אלוני הבשן (מושב ברמת הגולן, הוקם ב-1981), אלי-עד (מושב בדרום הגולן), גבעת יואב, חד נס (יישוב ברמת הגולן), מבוא חמה (קיבוץ ברמת הגולן), מעלה גמלא, נאות גולן, נווה אטיב (נוה אטיב), קדמת צבי, רמת מגשימים
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו