רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלי קשת ומיתרים | כלי קשת תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כלי קשת ומיתרים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כלי קשת ומיתרים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי קשת בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקדמה:

בין כלי הנגינה השונים, כלי מיתר קשת תופסים מקום מיוחד. צליליהם העשירים והעמוקים נוגעים בנפש ומעוררים רגשות עזים. מנגינות עדינות של כינור ועד להדהוד הנשמה של קונטרבס, כלי נגינה אלו כבשו את הקהל במשך מאות שנים. במאמר זה נצעד יד ביד אל תוך עולם קסום זה, ונכיר מקרוב את ההיסטוריה, הבנייה והמאפיינים הייחודיים של כלי מיתר קשת.

הויולה: פנינה נסתרת נחשפת

בתוך משפחת כלי מיתר קשת, הוויולה נושאת תפקיד מיוחד, לעיתים קרובות פחות מוכר אך בעל חשיבות רבה. גדולה מעט יותר מאחותה הכינור, הוויולה מתהדרת בצליל עשיר ועמוק יותר, המוסיף חום ועומק לכל הרכב מוזיקלי, בין אם תזמורתי או קאמרי. למרות הופעתה הצנועה, לוויולה תרומה מכרעת בעיצוב הנוף ההרמוני והמלודי של יצירות מוזיקה קלאסית רבות. נגני ויולה מוכשרים מצליחים להפיק מהכלי צלילים עמוקים ומרגשים, המוסיפים ממד נוסף לכל יצירה.

מסתורי הצ'לו נחשפים

עם גוונים מהדהדים וטווח נגינה רחב, הצ'לו הוא כלי נגינה מרכזי ברפרטואר המוזיקה הקלאסית. בין אם מדובר בסולואים מרגשים או בקטעים תזמורתיים מלכותיים, הצ'לו מושך תשומת לב בזכות יכולות ההבעה הייחודיות שלו. צליליו העמוקים והעשירים נוגעים ישירות בנפש המאזין ומעוררים בו רגשות עזים. בחינה מעמיקה של אנטומיית הצ'לו, מהמגילה האלגנטית ועד לתיבת הקול המהדהדת, פותחת צוהר לעולם של אומנות ומלאכת מחשבת, ומאפשרת לנו להבין טוב יותר את הקסם המוזיקלי הטמון בכלי מיוחד זה.

הכינור: שליטה באמנות עתיקה

כחבר הקטן והגבוה ביותר במשפחת המיתרים הקשוחים, הכינור תופס מקום מיוחד בלבם של מוזיקאים וקהל כאחד. ידוע בזריזות ובזוהר שלו, הכינור היה מרכיב עיקרי במוזיקת תזמורת, קאמרית וסולו במשך מאות שנים. מהמגילה המגולפת בקפידה ועד לחורי הקול המעוצבים בצורה מורכבת, כל אלמנט בכינור תורם ליופיו ולהדהוד שאין שני לו.

הקונטרבס: מסע אל מעמקי התדרים הנמוכים

בתור החבר הגדול והנמוך ביותר במשפחת מיתרי הקשת, הקונטרבס מושך תשומת לב עם צלילים עמוקים וקוליים. החל מיסודות תזמורתיות ועד הנעת קווי בס בג'אז ומוזיקת פולק, הקונטרבס ממלא תפקיד חיוני במגוון עצום של ז'אנרים מוזיקליים. התעמקות במבנה ובתכונות הייחודיות של הקונטרבס חושפת את הסודות מאחורי הצליל העוצמתי והאקספרסיבי שלו..

כלי קשת: כחלק מהתזמורת

כלי קשת, המהווים את עיקר כלי הנגינה בתזמורת סימפונית, ממלאים תפקיד מרכזי ביצירת הרמוניה ומרקם מוזיקלי עשיר. הם ידועים ביכולתם להפיק צלילים רוטטים ומרגשים באמצעות טכניקת ויברטו, ומתאימים לנגינת מגוון רחב של יצירות, החל ממוזיקה קלאסית ועד למוזיקה מודרנית.

בתוך התזמורת, לכל כלי קשת יש טווח צלילים ותפקיד ייחודי: הכינורות מובילים את המנגינה, הויולה מעניקה חום ועומק, הצ'לו תורם גוונים עמוקים ומרגשים, והקונטרבס משמש כבס איתן ותומך.

הנגנים מתאמים ביניהם את כיווני הקשת וחלקי הקשת בהם מנגנים, בהתאם להנחיות המנצח, ויוצרים צליל אחיד ומלוכד. כלי קשת, עם יכולותיהם המגוונות וגמישותם המוזיקלית, הם אבן יסוד בלתי ניתנת להחלפה בעולם המוזיקה.

דוגמאות ליצירות מוזיקליות עבור כלי קשת ומיתרים:

  • קונצ'רטי: הקונצ'רטו לצ'לו של דבוז'אק, הקונצ'רטו לצ'לו של היידן, הקונצ'רטו לצ'לו של שוסטקוביץ'.
  • יצירות סולו: "הקונצ'רטו הקטן" לקונטרבס של ג'ובאני בוטסיני, "הקפריצ'י" לקונטרבס של פגניני, "המדריך לקונטרבס" של דראגו.
  • סונטות: הסונטות לויולה של ברהמס, הסונטות לויולה של רטרו, הסונטה לויולה ופסנתר של שוסטקוביץ'.
  • יצירות סולו: פרטיטה מס' 3 לכינור של באך, הקפריצ'י לכינור של פאגניני, ה"צ'אקונה" מתוך הקונצ'רטה השנייה לכינור של באך.

לסיכום:

כלי מיתר קשת מייצגים מסורת נצחית של אומנות, אומנות וביטוי מוזיקלי. מהלחנים העדינים של הויולה ועד לתהודה הרועמת של הקונטרבס, כל כלי מציע קול ואופי ייחודי משלו. כשמוסיקאים ממשיכים לחקור את האפשרויות הבלתי מוגבלות של כלי נגינה אלו, אנו יכולים לצפות לעתיד מלא במוזיקה עשירה ותוססת שמתעלה על שפה ותרבות. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: צ'לו (כלי קשת בעל ארבעה מיתרים/בטנונית)
תשובה 4 אותיות:
תשובה 5 אותיות: ויולה (כלי קשת בעל ארבעה מיתרים, ויולה/כלי קשת), כונרת (כלי קשת), כינור
תשובה 6 אותיות: 
תשובה 7 אותיות: קונטרבס
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
ביטויים דומים: כלי קשת מילון, כלי קשת פירוש, כלי קשת מילה נרדפת, כלי קשת 5 אותיות, כלי קשת תשבץ, כלי קשת , מה זה כלי קשת?, שם של כלי קשת ומיתרים

כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו