רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אופן התלכדות החלקיקים בחומר | אופן התלכדות החלקיקים בחומר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אופן התלכדות החלקיקים בחומר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אופן התלכדות החלקיקים בחומר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אופן התלכדות החלקיקים בחומר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא על אופן התלכדות החלקיקים בחומר

בטבע קיימים ארבעה מצבי צבירה עיקריים שבהם חומרים יכולים להופיע - מוצק, נוזל, גז ופלזמה. כל אחד ממצבי הצבירה האלה מאופיין בתכונות ייחודיות הנובעות מרמת הקשר ומידת התנועתיות של המולקולות המרכיבות את החומר. הבנת מצבי הצבירה והמעברים ביניהם חשובה ביותר בחיי היום-יום שלנו, מכיוון שהיא משפיעה על תכונות החומרים ועל תהליכים טבעיים ותעשייתיים רבים.

מצב מוצק - מבנים מוסדרים וקשיחים

מצב המוצק מתאפיין במבנה צפוף ויציב של מולקולות החומר המסודרות בצורה קבועה זו לצד זו. במצב זה, המולקולות תנועתיות פחות ויוצרות מבנה קשיח בעל צורה וגודל קבועים, המכונה גביש. רוב החומרים המוצקים בטבע הם רב-גבישיים, כלומר מורכבים ממספר רב של גבישים קטנים המסודרים באופן שונה. קיימים גם מוצקים אמורפיים כמו זכוכית, שבהם המולקולות אינן מסודרות ואין להם נקודת היתוך מוגדרת. דוגמאות למוצקים נפוצים כוללות מתכות כגון ברזל ונחושת, מלחים, פולימרים ומינרלים שונים.

מצב הנוזל - זרימה וגמישות

נוזלים הם מצב צבירה בינוני בו המולקולות קרובות אחת לשנייה אך עדיין חופשיות יחסית לנוע ולהתגלגל זו על זו. בניגוד למוצקים, נוזלים אינם שומרים על צורה קבועה, אלא מקבלים את צורת הכלי שבו הם נמצאים. עם זאת, הם שומרים על נפח קבוע בהתאם לגודלם. המים, הנפט והחלב הם דוגמאות מוכרות לנוזלים בחיי היומיום. נוזלים חשובים להתקיימות החיים ומהווים חלק גדול ממסות היבשות והאוקיינוסים. יש להם תכונות מיוחדות כמו מתח פנים, נימיות וצמיגות המבדילות אותם ממצבי הצבירה האחרים.

מצב הגז - חלקיקים חופשיים וקלילים

גזים הם מצב צבירה חופשי ונייד בו המולקולות מרוחקות משמעותית זו מזו ונעות באופן חופשי בחלל. לגזים אין צורה או נפח קבועים ולכן הם נוטים למלא כל כלי הניתן להם, בניגוד לנוזלים ולמוצקים. תכונה ייחודית נוספת של גזים היא התפשטותם במרחב, בהתאם לעקרון אבוגדרו. מבנה המולקולות המרכיבות את הגז משפיע על תכונותיו וניתן לחלק אותן לחד-אטומיות, דו-אטומיות או בעלות מבנה מרחבי מורכב יותר. גזים נפוצים בסביבתנו כוללים חמצן, פחמן דו-חמצני, אדי מים וגזים אצילים כמו הליום וניאון.

מצב הפלזמה - חומר טעון חשמלית

פלזמה היא מצב צבירה ייחודי בו חלק מהמולקולות או האטומים של החומר הופכות להיות יונים טעונים חשמלית בעקבות התנתקות אלקטרונים מהגרעין. בשונה מגז, לפלזמה יש אלקטרונים ויונים חופשיים המאפשרים לה להוליך זרם חשמלי ולהיות מושפעת משדות אלקטרומגנטיים. מבחינה צורנית ותנועתית, פלזמה דומה לגז אך תכונותיה הכימיות וההתנהגות שלה שונות לחלוטין. פלזמה היא מרכיב נפוץ ביקום אך נדירה יחסית על כדור הארץ, למעט בסביבות כגון ברקים, להבות חמות, שכבות האטמוספירה העליונות ופנל תצוגה של טלוויזיות פלזמה.  

תהליכי המעבר בין מצבי הצבירה

חומרים יכולים לעבור משלב צבירה אחד למשנהו בתהליך המכונה "מעבר מצב". מעברים אלו מתרחשים בטמפרטורה מסוימת, הנקראת "טמפרטורת המעבר", השונה עבור כל חומר. למשל, מעבר ממוצק לנוזל מכונה "התכה", מנוזל לגז זהו "התאיידות", ומגז לפלזמה - "יינון". גם לתהליכים ההפוכים יש שמות ייחודיים כמו הקפאה, התעבות ורקומבינציה. טמפרטורות המעבר משתנות בהתאם ללחץ, כך שלחץ גבוה יותר יגרום לעלייה בטמפרטורה הנדרשת למעבר המצב ברוב המקרים.

דיאגרמות פאזות וחריגים במצבי הצבירה

את הקשר בין מצבי הצבירה השונים, הטמפרטורה והלחץ ניתן לתאר באופן גרפי באמצעות דיאגרמות פאזות. דיאגרמות אלו מציגות את התחומים השונים בהם חומר יכול להיות במצב מוצק, נוזל, גז או פלזמה עבור טווחי טמפרטורות ולחצים מסוימים. יש לציין כי לא כל החומרים מופיעים בכל מצבי הצבירה. למשל, פחמן דו-חמצני עובר ישירות ממצב מוצק לגז בלחץ האוויר הרגיל מבלי לעבור דרך שלב נוזלי.
לסיכום, מצבי הצבירה השונים - מוצק, נוזל, גז ופלזמה - הם תוצאה של רמות שונות של אנרגיה וקשר בין מולקולות החומר. הבנת התכונות והתנהגות הייחודית של כל מצב, ההבדלים ביניהם והתהליכים המאפשרים את המעברים מצב לצב, חיונית להסברת תופעות טבעיות ותעשייתיות חשובות בחיי היום-יום שלנו. ידע זה מהווה בסיס להתפתחויות טכנולוגיות וחדשנות מדעית בתחומים רבים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
מצב צבירה
ביטויים דומים: אופן התלכדות החלקיקים בחומר מילון, אופן התלכדות החלקיקים בחומר תשבץ, אופן התלכדות החלקיקים בחומר תשחץ, אופן התלכדות החלקיקים בחומר פירוש, אופן התלכדות החלקיקים בחומר מילה נרדפת, אופן התלכדות החלקיקים בחומר 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו