רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יישוב נטוש בגליל העליון | יישוב נטוש בגליל העליון תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יישוב נטוש בגליל העליון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יישוב נטוש בגליל העליון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יישוב נטוש בגליל העליון בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

יישוב נטוש בגליל העליון

בלב הנוף הגלילי הפסטורלי, סמוך לצפת, שוכנים שרידיו הדוממים של יישוב נשכח - עין זיתים. מבנים הרוסים, טרסות חקלאיות נטושות ועצים עתיקים מספרים סיפור של תקווה, מאבק והתמדה, סיפור המייצג את מורכבות ההתיישבות היהודית בגליל לאורך ההיסטוריה.

שורשים יהודיים עתיקים

ההיסטוריה של עין זיתים שזורה בשורשים יהודיים עתיקים. כבר במאות ה-11 עד ה-18 התקיימה קהילה יהודית בכפר הערבי הסמוך, עין זיתון. לאחר רעידת האדמה שפקדה את צפת בשנת 1837, ירד ישראל ב"ק, מדפיס ספרים ידוע, לעין זיתים והעביר אליה את שרידי בית הדפוס שלו בתקווה להקימו מחדש. בסוף המאה ה-19, עם תחילת העלייה הראשונה, ביקשו חלוצים להקים מחדש את הקהילה היהודית במקום, ובשנת 1891 נוסד היישוב עין זיתים.

אגודת האלף ותקוות גדולות

אגודת "דורשי ציון" (המכונה גם "אגודת האלף") ממינסק, רוסיה, הייתה הכוח המניע מאחורי הקמת עין זיתים. שליחי האגודה, דב שלפיאן, ליב חפץ ויהושע סירקין, רכשו 5,600 דונם אדמה מיהושע אוסוביצקי, פקיד הברון רוטשילד, בתקווה להקים יישוב חקלאי משגשג. אך התנאים הפיזיים של האזור, המאופיין במדרונות הרריים וקרקע סלעית, לא היו אידיאליים לחקלאות. למרות הקשיים, החלו החלוצים בנטיעת כרמים ובבניית בתים, מלאי תקווה לעצמאות כלכלית וחיים חדשים בארץ ישראל.

קשיים ואתגרים

הקשיים לא אחרו לבוא. הגפנים שנטעו החלו לקמול ולחלות בשל אחוז הגיר הגבוה בקרקע. חוסר הניסיון החקלאי של מתיישבים רבים, יחד עם ניהול לקוי וסכסוכים עם השכנים הערבים אשר טענו לבעלות על חלק מהאדמות, הקשו על ההתפתחות החקלאית והכלכלית של היישוב. השוחד ששולם לפקידים הטורקים כדי להמשיך בעבודות הבנייה רק הוסיף לנטל הכלכלי. בסופו של דבר, הגורם האנושי - חוסר הניסיון, היעדר הערבות ההדדית והניהול הכושל - היווה את המכשול העיקרי להצלחת היישוב.

ניסיונות התיישבות חוזרים ונשנים

למרות הקשיים הראשוניים, עין זיתים לא ננטשה לחלוטין. לאורך השנים נעשו ניסיונות התיישבות חוזרים ונשנים, אך ללא הצלחה. הברון רוטשילד ויעק"א ניהלו את האדמות כהשקעה חקלאית, אך גם הם נאלצו לוותר בסופו של דבר. היישוב הוקם וננטש מספר פעמים במהלך המאה ה-20, בין היתר בעקבות מאורעות תרפ"ט ותרצ"ו-תרצ"ט, בהם הותקפו התושבים היהודים על ידי ערביי האזור. מלחמת העצמאות הייתה הפרק האחרון בהיסטוריה הסוערת של עין זיתים כיישוב יהודי.

הקיבוץ והגדנ"ע - פרקים אחרונים בהיסטוריה של עין זיתים

לאחר מלחמת העצמאות, נעשה ניסיון נוסף להקים יישוב בעין זיתים. בט"ו בשבט 1946 הוקם קיבוץ על ידי הכשרת פלמ"ח וגרעין של תנועת "הבונים דרור" מהונגריה. אך גם הקיבוץ לא החזיק מעמד לאורך זמן. הקרקע המצומצמת והקשיים הכלכליים הביאו לעזיבת רוב החברים. בשנת 1953 הוקמה בעין זיתים חווה חקלאית של הגדנ"ע, אך גם זו נסגרה כעבור שנתיים. מאז, נותרו מבני היישוב נטושים, עדות דוממת לסיפור המפותל של עין זיתים.

עין זיתים כמשל

סיפורו של עין זיתים הוא משל לתקוות, לחלומות ולקשיים שליוו את תהליך ההתיישבות הציונית בגליל. הוא ממחיש את המאבק הבלתי פוסק עם התנאים הפיזיים והאתגרים הביטחוניים והחברתיים שעמדו בפני החלוצים. כמו יישובים נטושים אחרים בארץ, עין זיתים מעוררת שאלות נוקבות על הצלחות וכשלונות בתולדות ההתיישבות ובעיצוב הנוף הישראלי.

עתיד לא ידוע

כיום, שרידי עין זיתים עומדים בראש הגבעה, צופים על הנוף הגלילי שסביבם. אנדרטת חטיבה 37, הניצבת במקום, מזכירה את הקרב העקוב מדם שהתחולל באזור במלחמת ששת הימים. מה צופן העתיד לעין זיתים? האם יוקם שם יישוב חדש? האם שרידי העבר ישומרו ויזכירו לדורות הבאים את סיפורה של ההתיישבות היהודית בגליל? רק העתיד ידע. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
עין זיתים
ביטויים דומים: יישוב נטוש בגליל העליון מילון, יישוב נטוש בגליל העליון תשבץ, יישוב נטוש בגליל העליון תשחץ, יישוב נטוש בגליל העליון 8 אותיות, יישוב נטוש בגליל העליון 2 מילים, יישוב בגליל העליון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו