רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עולם כמנהגו נוהג | "עולם כמנהגו נוהג" תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עולם כמנהגו נוהג. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עולם כמנהגו נוהג" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עולם כמנהגו נוהג בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עולם כמנהגו נוהג - האם באמת העולם אינו משתנה? 

הביטוי "אין חדש תחת השמש", המוכר לנו מספר קהלת, מתאר עולם שחוזר על עצמו ללא חידושים של ממש. אך האם אמירה זו, שנכתבה לפני אלפי שנים, עדיין רלוונטית בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ושינויים חברתיים מהירים? מאמר זה יבחן את הביטוי בהקשרים שונים – היסטוריה, פילוסופיה, מדע, טכנולוגיה ותרבות – ויציע נקודת מבט מקורית.

מקורות הביטוי ופרשנויותיו השונות

מקורו של הביטוי הוא בספר קהלת שבתנ"ך, אשר נכתב בתקופה של משבר וחוסר ודאות. קהלת, מחבר הספר, מבטא פסימיות ויאוש מהחיים החוזרים על עצמם, אך גם חיפוש אחר משמעות בתוך החזרתיות הזו. חז"ל פירשו את הביטוי "תחת השמש" כמתייחס לעולם החומרי והארצי, שבו אין חדש, לעומת העולם הרוחני שבו יש התחדשות מתמדת. פרשנות מודרנית יותר רואה בביטוי מטאפורה לחזרתיות שבטבע האדם ובתהליכים חברתיים, המונעים על ידי אינסטינקטים בסיסיים וצרכים קיומיים.

היסטוריה כעדות לחזרתיות

ההיסטוריה האנושית רצופה דוגמאות למחזורים של עליות ונפילות של אימפריות, מלחמות, משברים כלכליים ותופעות חברתיות. מלחמות העולם, למשל, פרצו בהפרש של שני עשורים בלבד, והמשבר הכלכלי של 2008 הזכיר לרבים את השפל הגדול של שנות ה-30. גם תופעות חברתיות כמו גזענות, אפליה ושנאת זרים צצות ועולות שוב ושוב לאורך ההיסטוריה, למרות המאמצים לשרש אותן. האם ניתן ללמוד מההיסטוריה כדי למנוע הישנות של טעויות העבר? התשובה מורכבת, שכן למרות הלקחים שאנו אמורים להפיק, נראה שהאנושות נוטה לחזור על אותן טעויות שוב ושוב.

מדע וטבע: חזרתיות כתבנית יסוד

במדע ובטבע, החזרתיות היא תבנית יסוד. חוקי הטבע קבועים ובלתי משתנים: מחזוריות של יום ולילה, עונות השנה, תנועת גרמי השמיים. בביולוגיה, האבולוציה פועלת על פי עקרון ההישרדות של המתאימים ביותר, חזרה על תבנית קבועה של ברירה טבעית. גם בגוף האדם, תהליכים כמו פעימות הלב, הנשימה ומחזור השינה הם דוגמאות לחזרתיות. האם יש מקום לחידוש ויצירתיות בטבע, או שמא הכל נקבע מראש על פי תבניות קבועות? השאלה נותרת פתוחה, אך נראה שיש מקום לשני הכוחות – גם לחזרתיות וגם לשינוי.

טכנולוגיה וחברה: קידמה או אשליה?

המהפכה הדיגיטלית, עם הטכנולוגיות המתקדמות שלה, נתפסת לעתים קרובות כשינוי משמעותי בתולדות האנושות. אך האם היא באמת שונה ממהפכות קודמות כמו המהפכה התעשייתית או המהפכה החקלאית? אמנם הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, אך האם היא משנה את הערכים הבסיסיים של החברה האנושית? האם היא פותרת את הבעיות הקיומיות של האנושות, או רק יוצרת אשליה של חדש? הטכנולוגיה משמשת אותנו ככלי רב עוצמה, אך השימוש שאנו עושים בה הוא זה שקובע את השפעתה על חיינו.

פילוסופיה: תפיסת הזמן והנצח

פילוסופים רבים עסקו בשאלת טבע הזמן והאם הוא לינארי, כלומר מתקדם בקו ישר, או מעגלי, כלומר חוזר על עצמו. תפיסת הזמן משפיעה על האופן שבו אנו מבינים את העולם ואת מקומנו בו. האם יש לנו רצון חופשי לשנות את גורלנו, או שמא הכל ידוע מראש? האם יש משמעות לחיים החוזרים על עצמם, או שמא הם חסרי תכלית? הפילוסופיה מציעה מגוון תשובות לשאלות אלו, אך אין תשובה אחת נכונה. כל אדם צריך למצוא את התשובה שלו לשאלת משמעות החיים.

תרבות ואמנות: חיפוש אחר מקוריות

הרצון האנושי ליצור ולהתחדש בא לידי ביטוי בתחומי התרבות והאמנות. אמנים, סופרים ומוזיקאים שואפים ליצור יצירות מקוריות וחדשניות, אך האם זה באמת אפשרי? האם כל יצירה אינה אלא שילוב של אלמנטים קיימים? האם יש גבול למקוריות האנושית? שאלות אלו מעסיקות את עולם האמנות והתרבות כבר מאות שנים, ואין להן תשובה חד משמעית.

לסיכום: חזרתיות ושינוי ככוחות משלימים

הביטוי "אין חדש תחת השמש" מזמין אותנו להרהר בשאלה האם העולם באמת משתנה, או שמא הוא חוזר על עצמו שוב ושוב. המאמר בחן את השאלה הזו בהקשרים שונים, והראה כי העולם מורכב משילוב של חזרתיות ושינוי. ההיסטוריה, המדע, הטכנולוגיה, הפילוסופיה והתרבות – כולם מציגים דוגמאות לחזרתיות לצד חידושים. 

אולי הפרשנות המחודשת לביטוי "אין חדש תחת השמש" צריכה להיות הכרה בחזרתיות ככלי ללמידה והתפתחות. במקום לראות בחזרתיות גורם לייאוש, ניתן לראות בה הזדמנות לצמוח ולהשתפר. ההיסטוריה מלמדת אותנו על טעויות העבר, המדע חושף את חוקי הטבע הקבועים, והפילוסופיה מזמינה אותנו להרהר במשמעות החיים. הטכנולוגיה והתרבות מאפשרות לנו ליצור ולחדש, גם אם על בסיס אלמנטים קיימים.

ההכרה בחזרתיות ובשינוי ככוחות משלימים יכולה לעזור לנו לנווט בעולם המורכב שלנו. היא מזמינה אותנו לחפש את החדש בתוך הישן, את השינוי בתוך הקבוע, ואת המשמעות בתוך החזרתיות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אין חדש תחת השמש, אין כל חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה
ביטויים דומים: עולם כמנהגו נוהג 13 אותיות, עולם כמנהגו נוהג תשחץ, עולם כמנהגו נוהג תשבץ, עולם כמנהגו נוהג מילון, מה זה עולם כמנהגו נוהג?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו