רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחברת הספר "קורות חיי" | מחברת הספר קורות חיי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מחברת הספר "קורות חיי". בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מחברת הספר קורות חיי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחברת הספר "קורות חיי" בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חייה המוקדמים של הלן קלר והתמודדותה עם החירשות והעיוורון

הלן קלר נולדה בשנת 1880 בטוסקומביה שבאלבמה (מדינה בארה"ב), לקפטן ארתור ה. קלר ולקת'רין (קייט) אדמס קלר. היא באה מרקע משפחתי מכובד, עם אב שהיה קצין צבא ואם ממשפחה נכבדת. בגיל 19 חודשים נדבקה במחלה קשה, שהרופאים כינו "גודש חמור בקיבה ובמוח", שככל הנראה הייתה מחלת שנית או דלקת קרום המוח. למרבה הצער, המחלה הותירה את הלן חירשת ועיוורת באופן קבוע. התנהגותה הפכה להיות קשה מאוד לסובבים אותה, עם התפרצויות זעם, בעיטות, חבטות והשמעת צרחות. הלן גם נעשתה מאוד מפונקת, כיוון שהוריה הרחמנים נתנו לה לעשות ככל העולה על רוחה.

אן סאליבן והדרך לשפה ותקשורת

בשנת 1887, הוריה של קלר יצרו קשר עם אלכסנדר גרהם בל (ממציא הטלפון), שעבד עם ילדים חירשים. הוא המליץ להם לפנות למכון פרקינס לעיוורים בבוסטון, מסצ'וסטס. מכון פרקינס שלח את אן סאליבן, בת 21 ללא ניסיון הוראה, כמורה שתנסה למצוא דרך לנפשה של קלר. זו הייתה תחילתן של 49 שנות עבודה משותפת. התהליך היה ארוך וקשה, כאשר סאליבן תקשרה עם קלר בעזרת מגע גופני ומישוש הפנים, וניסתה ללמד אותה את שמות החפצים באמצעות שפת הסימנים. ההתפרצות הגדולה הגיעה כשקלר הבינה שתנועות מסוימות של סאליבן בכף היד סימלו את המושג "מים". לאחר מכן, קלר התישה את מורתה בתביעות לקבל את שמותיהם של כל העצמים האחרים בעולם.

השכלתה וקריירת הכתיבה של קלר

בין השנים 1888-1890, קלר למדה כתב ברייל בבית הספר פרקינס לעיוורים בבוסטון. היא התקדמה במהירות וכבר בגיל 13 ידעה לקרוא ברייל בשפות רבות כמו אנגלית, גרמנית, צרפתית, יוונית ולטינית. בהמשך למדה גם לדבר בעזרת שיטת טדומה של נגיעה בשפתיהם של אחרים. בגיל 24 סיימה קלר בהצטיינות את לימודיה בקולג' רדקליף, כאשר סאליבן תרגמה לה את כל מילה בכף היד במהלך השיעורים. בשנת 1903 פרסמה קלר את ספרה "סיפור חיי", שהפך לרב-מכר עולמי ותורגם לשפות רבות. ספריה הנוספים לא זכו לאותה הצלחה, כיוון שקלר חשה כי ההתעניינות בה הייתה בעיקר סביב המגבלויות שלה ולא בתכנים שרצתה להעביר.

פעילותה למען זכויות המוגבלים

הלן קלר ראתה במאבק למען בעלי מוגבלויות את משימת חייה העיקרית. בשנים 1909-1921 הייתה חברה פעילה במפלגה הסוציאליסטית האמריקאית, כדרך למלחמה בפערים החברתיים והכלכליים. לדבריה, היא לא אהבה את העולם כפי שהוא ורצתה לשנות אותו. ב-1912 הצטרפה לאיגוד פועלי התעשייה של העולם מתוך אכזבה מהסוציאליזם הפרלמנטרי. קלר פעלה גם במגוון רחב של סוגיות אחרות, כמו השגת זכות הצבעה לנשים וקידום זכויות עובדים. היא אף כתבה על עליית הקומוניזם ברוסיה בתקופת המהפכה שם.

תרומתה לזכויות אזרח ולקהילות המוגבלים

הלן קלר הייתה ממייסדות האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות בשנת 1920. חמש שנים לאחר מכן, הופיעה בפני כנס של ארגון ה-Lions וסיפקה חשיפה חשובה לפעילותם למען הקהילה. ב-1960 יצא לאור ספרה "Light in my Darkness", שבו תמכה בתורתו של התאולוג המיסטי השוודי עמנואל סוודנבורג. קלר גם פעלה במשך 44 שנים בארגון האמריקאי לעיוורים, עד מותה בשנת 1968. פעילותה הרבה וההשפעה שהייתה לה הפכו אותה לסמל חשוב למאבק לזכויות השוויון של בעלי המוגבלויות. 

ביקורה בישראל והשפעתה

בשנת 1952 ביקרה קלר בישראל ונפגשה עם חיה בם, מייסדת הספרייה הראשונה בארץ לעיוורים בנתניה, שנוסדה שנה קודם לכן. מפגש זה סימל את החשיבות שראתה קלר בפיתוח מענה לאנשים עם מוגבלויות בזירה הבינלאומית. במהלך ביקורה, קלר גם התארחה בכנסת והעניקה סיוע לאגודת החרשים הישראלית, המשקפת את המחויבות שלה לקידום זכויותיהם. השפעתה על החברה הישראלית באותה תקופה הייתה ניכרת, עד כדי כך שב-1953 נקרא בית חדש בשכונת יד אליהו בתל אביב על שמה - "בית הלן קלר". גם רחובות בערים נוספות בישראל נקראו על שמה כהוקרה על פועלה.

הכרה והנצחה של הישגיה

בזכות פועלה הבלתי-נלאה למען זכויות בני האדם ובשל ההשראה שהעניקה לאחרים, זכתה הלן קלר בהכרה רבה במהלך חייה ולאחר מותה. בשנת 1964 העניק לה הנשיא לינדון ג'ונסון את מדליית החירות הנשיאותית, עיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית. סיפור חייה המרתק והמלא באתגרים תואר בסרט הביוגרפי המצליח "עושת הנפלאות" משנת 1962, שהעניק חשיפה נרחבת לסבלה ולהישגיה הבלתי-נלאים. כמו כן, חייה הומחזו והוצגו בהצגה בברודוויי. דמותה של קלר הפכה לסמל עולמי של כוח רצון ודוגמה להתגברות על מכשולים קשים, תוך מסירות ונחישות במאבק על זכויות אדם ושוויון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: קלר
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
הלן קלר
ביטויים דומים: מחברת הספר קורות חיי מילון, מחברת הספר קורות חיי תשבץ, מחברת הספר "קורות חיי" תשחץ, מחברת הספר קורות חיי שם משפחה, מיהי מחברת הספר "קורות חיי"?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו