רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


"הוא חסר ידע בתחום" | הוא חסר ידע בתחום תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה הוא חסר ידע בתחום. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "הוא חסר ידע בתחום" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה הוא חסר ידע בתחום בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הפער הכפול: החור הבלתי נראה שקובע את העתיד שלנו

חשבתם פעם מדוע בעידן שבו כל המידע בעולם נמצא בכף ידנו, פערים חברתיים וכלכליים עדיין חורצים גורלות? זהו הפרדוקס הגדול של המאה ה-21, והוא מתחיל במקום אחד: "חור בהשכלה". המונח הזה אינו מתאר רק בעיה אחת, אלא שתי תופעות עוצמתיות שפועלות יחד. הראשונה היא "פער ההישגים" (Achievement Gap), הפער המוכר בביצועים הלימודיים בתוך מערכת החינוך - פער הנמדד בציונים, בשיעורי סיום לימודים ובגישה להשכלה גבוהה בין תלמידים מרקעים שונים. השנייה, והמטרידה לא פחות, היא "היפותזת פער הידע" (Knowledge Gap Hypothesis). זוהי תיאוריה מתחום התקשורת, שנוסחה כבר ב-1970, וטוענת שככל שיותר מידע מוזרם לציבור (למשל, דרך חדשות וטכנולוגיה), אלו שכבר נמצאים בעמדת יתרון - בעלי השכלה ומעמד גבוהים יותר - קולטים ומעבדים את המידע הזה מהר ויעיל יותר. התוצאה היא שזרימת המידע, במקום לסגור פערים, דווקא מרחיבה אותם. שני המנגנונים האלה, הפורמלי והתקשורתי, חוברים יחד ויוצרים חור שקשה מאוד לצאת ממנו.

מבט פנימה: מדוע פער ההישגים מתחיל הרבה לפני המבחן

כדי להבין את פער ההישגים, אנחנו חייבים להסתכל מעבר לציונים עצמם ולבחון את המערכת. הפערים הללו אינם תוצאה של חוסר מוטיבציה או יכולת של תלמידים, אלא מוזנים ישירות על ידי גורמים סביבתיים ומערכתיים. זה מתחיל בהקצאת משאבים לא שוויונית - בתי ספר באזורים מבוססים זוכים למימון עדיף, לציוד מתקדם יותר ולגישה למורים המנוסים והמוסמכים ביותר. מעבר לכך, בתוך הכיתה עצמה, הטיות לא מודעות וציפיות נמוכות יותר מתלמידים המגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך או מקבוצות מיעוט, עלולות להשפיע ישירות על ההזדמנויות שהם מקבלים ועל התוצאות שלהם. כאשר תרבות בית הספר אינה משקפת או מכילה את הרקע התרבותי של כלל תלמידיו, חלקם עלולים להרגיש מנוכרים. לכך מצטרף גורם פסיכולוגי חזק: תלמידים החשופים לסטריאוטיפים חברתיים עלולים להפנים אותם, מה שמוביל לאמונה מוגבלת ביכולתם להצליח, ויוצר נבואה המגשימה את עצמה שקשה לשבור.


מעבר לבית הספר: מדוע מידע "חינמי" אינו שוויוני

אך הבעיה אינה מסתיימת בשערי בית הספר. כאן נכנסת לתמונה "היפותזת פער הידע", המסבירה מדוע גם מחוץ למסגרת הפורמלית, העשירים בידע הולכים ומתעשרים. החוקרים שהגו את התאוריה זיהו חמישה מנגנוני מפתח שגורמים לכך. ראשית, מיומנויות תקשורת: היכולת לעבד מידע מורכב תלויה ישירות במיומנויות קריאה והבנה שנרכשו בהשכלה הפורמלית. שנית, מאגר מידע קיים: ידע קודם פועל כמו מגנט - ככל שאתה יודע יותר על נושא, כך קל לך יותר להבין מידע חדש עליו ולקשר אותו להקשר רחב יותר. שלישית, מעגלים חברתיים: אנשים ממעמד גבוה יותר נוטים להיות בקשר עם אנשים אחרים בעלי ידע, מה שמעודד דיון ומחזק את הפנמת המידע. רביעית, חשיפה סלקטיבית: כולנו נוטים לשים לב, לפרש ולזכור מידע שתואם את העמדות ותחומי העניין הקיימים שלנו - ואלה מעוצבים במידה רבה על ידי הרקע שלנו. לבסוף, מערכת המדיה עצמה: היסטורית, אמצעי תקשורת רבים, במיוחד עיתונות כתובה ופרסומים אקדמיים, נכתבו ושווקו עבור קהל משכיל ומבוסס, והדירו אחרים.

הסיפור לא חדש: העדויות ההיסטוריות לפער הידע

הרעיון שהפערים הללו קיימים אינו תיאורטי בלבד; הוא נצפה ותועד באופן עקבי כמעט מאז תחילת עידן תקשורת ההמונים. מחקרים שהחלו כבר בשנות ה-40 של המאה ה-20 חשפו דפוסים ברורים. מחקרו המכונן של פול לזרספלד על הרגלי האזנה לרדיו הראה שאנשים ממעמד נמוך יותר אכן האזינו יותר לרדיו, אך נטו לצרוך פחות תכנים "רציניים" כמו חדשות או תוכניות חינוכיות, בהשוואה למעמדות הגבוהים. דוגמה מובהקת נוספת הגיעה ממחקר על קמפיין חינוכי רחב היקף בנושא האו"ם בעיר סינסינטי ב-1950. הניתוח גילה שהקמפיין הצליח להגיע כמעט אך ורק לאלו שכבר היו משכילים ומעוניינים בנושא, בעוד שהאוכלוסיות שאותן הקמפיין קיווה לחנך - הפחות משכילות - כמעט לא נחשפו אליו כלל. הדוגמה המפורסמת ביותר ששימשה את מנסחי התיאוריה עצמם הייתה המירוץ לירח: לאורך שנות ה-50 וה-60, הפער בידע ובאמונה שבני אדם יגיעו לירח גדל באופן דרמטי בין בוגרי אוניברסיטאות לבין בוגרי בתי ספר יסודיים, למרות שהסיקור התקשורתי היה זמין לכולם.


הסתייגות חשובה: האם התיאוריה "מאשימה את הקורבן"?

כדי לקבל תמונה מלאה, חשוב לציין שהיפותזת פער הידע הקלאסית ספגה גם ביקורת אקדמית משמעותית. חוקרים בולטים, כמו ברנדה דרווין (1980), טענו שהמודל המסורתי של "מקור-מסר-נמען" הוא בעייתי מיסודו. הביקורת המרכזית גורסת שהתיאוריה נוטה "להאשים את הקורבן" - כלומר, היא מתמקדת בכשלים או בחסכים של הנמען (האזרח) בקליטת המידע, במקום לבחון את הכשלים של המערכת עצמה. לפי גישה זו, הבעיה אינה בנמען, אלא במערכות התקשורת שמשדרות מידע באופן שאינו רלוונטי, אינו נגיש, או אינו מותאם לקהלים מגוונים. במקביל, חוקרים אחרים כמו אטמה וקליין (1977) הציעו להסיט את הדיון מיכולת למוטיבציה. הם טענו שהפער אינו נובע בהכרח מחוסר יכולת קוגניטיבית, אלא מהבדלים עמוקים בעניין ובצורך. לפי גישה זו, אנשים מרקעים שונים פשוט מחפשים ורוכשים את הידע שנתפס כפונקציונלי ורלוונטי לחיי היומיום שלהם, והפער הנמדד במחקרים נוצר פשוט כי המידע "הרשמי" שנבדק אינו מעניין אותם.

המהפכה הדיגיטלית: מדוע האינטרנט לא פתר את הבעיה

ואז הגיע האינטרנט. רבים קיוו שהוא יהיה "המשווה הגדול", הכלי שיסגור סוף סוף את פערי הידע ויעניק לכל אחד גישה שווה למידע. המציאות, כפי שאנו יודעים כיום, מורכבת הרבה יותר. במקום לסגור את הפער, הטכנולוגיה יצרה פער חדש ומתוחכם: "הפער הדיגיטלי" (Digital Divide). לא מדובר רק בשאלה של "יש או אין" חיבור לרשת; הפער האמיתי כיום הוא באיכות הגישה - ההבדל בין חיבור פס רחב יציב בבית לבין גלישה תלויה בחבילת סלולר מוגבלת. זהו הפער בין משק בית עם מספר מחשבים וטאבלטים, לבין משפחה שלמה שמתחלקת בסמארטפון יחיד. מחקרים עדכניים (כמו של מכון Pew) הראו פערים עצומים: בעוד שרוב ניכר ממשקי הבית בעלי הכנסה גבוהה מצוידים במלוא הכלים (פס רחב, מחשב, סמארטפון וטאבלט), רק מיעוט קטן ממשקי הבית בעלי הכנסה נמוכה נהנה מאותה רמת נגישות. מגפת הקורונה חשפה את התוצאה הטרגית של הפער הזה: כאשר הלמידה עברה לרשת, הפער הדיגיטלי תורגם באופן מיידי ומכאיב לפער הישגים אדיר, כשתלמידים ללא האמצעים המתאימים פשוט נותרו מאחור.

אז מה עושים? אסטרטגיות לסגירת החור הגדול

ההכרה ב"חור בהשכלה" כתופעה כפולה - פער הישגים בתוך המערכת ופער ידע מחוצה לה - היא הצעד הראשון וההכרחי לטיפול בו. כדי להתמודד עם פער ההישגים, הפתרונות חייבים להיות ממוקדים ומערכתיים. זה כולל הגדלה משמעותית של זמן הוראה מותאם אישית, המזהה את הצרכים הספציפיים של כל תלמיד ומתבסס על סגנון הלמידה שלו, במקום הוראה אחידה. זה דורש ניטור והערכה מתמידים של ההתקדמות, לא כדי לתת ציון, אלא כדי לזהות קשיים בזמן אמת ולהתערב באופן מיידי. קריטי לא פחות הוא בניית גשרים וטיפוח שותפות אמיתית בין בתי הספר, התלמידים והמשפחות שלהם, מתוך הבנה שמעורבות הורים היא אחד המנבאים החזקים ביותר להצלחה אקדמית. במקביל, ובהמשך ישיר לביקורות שהוצגו, עלינו להתייחס גם לפער הידע, ולהבין שהאחריות אינה רק על ה"קולט"- האזרח - אלא גם על "המשדר". מערכות התקשורת והטכנולוגיה חייבות לפעול באופן אקטיבי כדי להנגיש מידע מורכב בצורה ברורה ורלוונטית, ולהבטיח שעידן המידע לא יותיר מאחור את אלו שהכי זקוקים לו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
יש לו חור בהשכלה
ביטויים דומים: הוא חסר ידע בתחום מילון, הוא חסר ידע בתחום פירוש, הוא חסר ידע בתחום תשחץ, הוא חסר ידע בתחום 13 אותיות, הוא חסר ידע בתחום תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו