רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אמבוש | אמבוש מילון | אמבוש תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אמבוש. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אמבוש" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אמבוש בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: הגדרת אמבוש צבי

אמבוש הנקרא גם "מארב" צבאי הוא טקטיקה קרבית עתיקה ויעילה, המשמשת כוחות צבאיים מאז ומתמיד. בבסיסו, מארב הוא התקפה מתוכננת היטב המתבצעת מעמדה מוסתרת נגד אויב שאינו מודע לנוכחות הכוח התוקף. יעילותו של המארב נובעת מיכולתו לנצל את אלמנט ההפתעה ואת היתרון הטקטי של בחירת שדה הקרב. בניגוד לצורות קרב אחרות, במארב היתרון נמצא לרוב בצד התוקף, המסוגל לבחור את הזמן והמקום המיטביים להתקפה. מארבים יכולים להתרחש בכל זירת לחימה - ביבשה, בים ואפילו באוויר, כאשר כל סביבה מציבה אתגרים ייחודיים ודורשת התאמות טקטיות ספציפיות. השימוש במארבים אינו מוגבל רק ללוחמה קונבנציונלית; הוא מהווה כלי מרכזי בלוחמת גרילה ובפעולות של כוחות מיוחדים. ההיסטוריה הצבאית מלאה בדוגמאות של מארבים מוצלחים ששינו את מהלכם של קרבות ואף מערכות שלמות, מה שמדגיש את חשיבותה של טקטיקה זו בארסנל הצבאי.

סוגי מארבים

המארב הצבאי מתחלק למספר סוגים עיקריים, כל אחד מותאם לתנאי שטח, גודל הכוח וסוג המטרה. מארב הציר הוא אחד הנפוצים ביותר, בו הכוח התוקף מתפצל לשני חלקים ומתמקם משני צדי נתיב תנועה של האויב. יתרונו הגדול הוא ביכולת לכתר במהירות את הכוח המותקף, אך הוא דורש תיאום מדויק כדי למנוע ירי הדדי בין הכוחות התוקפים. מארב צלפים מתבסס על דיוק ויעילות של צלפים מיומנים, המתמקמים בעמדות מוסתרות ומחסלים מטרות מפתח בכוח האויב. סוג זה יעיל במיוחד נגד מפקדים או אנשי מפתח אחרים. מארב נ"ט (נגד טנקים) מתמחה בהתמודדות עם כוחות משוריינים, תוך שימוש בנשק נגד טנקים כמו טילים מונחים או תותחים ללא רתע. סוגים נוספים כוללים את מארב הכוכב, בו הכוח התוקף מקיף את האויב מכל הכיוונים, ומארב הארטישוק, המשלב מספר שכבות של כוחות תוקפים. לכל סוג מארב יש את היתרונות והחסרונות שלו, והבחירה ביניהם תלויה בגורמים רבים כמו תנאי השטח, גודל הכוחות המעורבים והמטרה הטקטית או האסטרטגית של הפעולה.

תכנון וביצוע מארב

תכנון וביצוע מארב מוצלח דורשים תשומת לב רבה לפרטים ותיאום מדויק בין כל הגורמים המעורבים. השלב הראשון והקריטי ביותר הוא איסוף מודיעין מדויק על תנועות האויב, כוחו ואמצעיו. מידע זה מאפשר לבחור את המיקום האופטימלי למארב, שצריך לספק הסתרה טובה לכוח התוקף תוך חשיפה מרבית של האויב. בחירת המיקום מושפעת גם מתנאי השטח, אפשרויות הנסיגה ויכולת התמיכה מכוחות אחרים. לאחר בחירת המיקום, מתבצעת פריסה זהירה של הכוח, תוך הקפדה על הסוואה והימנעות מחשיפה מוקדמת. חלוקת הכוח לעמדות ולתפקידים ספציפיים היא קריטית, כמו גם הכנת תוכניות חלופיות למקרה של שיבושים. הפעלת המארב עצמו דורשת תזמון מדויק; לרוב היא מתחילה בירי מרוכז על מטרות מפתח, ולאחר מכן עוברת להשמדה שיטתית של שאר הכוח המותקף. גמישות ויכולת להגיב במהירות לשינויים בשטח הם מפתח להצלחה, שכן לא כל מארב מתפתח בדיוק כפי שתוכנן.

התמודדות עם מארבים

התמודדות עם מארבים היא אחד האתגרים המורכבים ביותר בלוחמה המודרנית. הגישה המועדפת היא מניעה - ניסיון למנוע מהאויב את היכולת להציב מארב מלכתחילה. זה כולל שימוש בטכניקות הטעיה כמו שינוי תדיר של נתיבי תנועה וזמני פעילות, מה שמקשה על האויב לתכנן מארב אפקטיבי. איתור מוקדם של מארבים פוטנציאליים הוא קריטי, ומתבצע באמצעות ניתוח מעמיק של השטח וסיורים מקדימים. טכניקה נוספת היא "ייזום" - ירי אקראי לעבר מיקומים חשודים במטרה לגרום לכוח האורב לחשוף את עצמו טרם זמן. מבנה התנועה של כוחות בשטח עוין מתוכנן כך שיקשה על האויב לפגוע בחלק גדול מהכוח בו-זמנית, למשל על ידי שמירה על מרחקים בין כלי רכב או יחידות. שימוש במשמר קדמי ואחורי מספק התרעה מוקדמת ומאפשר לכוח העיקרי להתארגן במקרה של מארב. בנוסף, החזקת כוח גיבוי בכוננות מאפשרת תגובה מהירה ותמיכה במקרה של היתקלות במארב.

ניהול לחימה במארב

כאשר כוח נקלע למארב, ניהול הלחימה הופך לקריטי להישרדות ולהצלחה. הצעד הראשון הוא זיהוי מהיר של המצב - סימנים כמו חסימות בדרך, שינויים חשודים בנוף או רעשים חריגים עשויים להצביע על מארב לפני הפעלתו. ברגע שמארב מזוהה או מופעל, התגובה המיידית תלויה בסוג הכוח. כוח רגלי ישאף להשתטח מיד כדי להקטין את חתימתו ולתפוס מחסה, בעוד כוח רכוב ינסה לצאת במהירות מאזור ההריגה. בשני המקרים, דיווח מהיר לדרגים הגבוהים יותר הוא קריטי. מפקד הכוח חייב לבצע הערכת מצב מהירה, תוך התחשבות בגורמים כמו עוצמת האש של האויב, מיקומו, ומצב הכוח שלו עצמו. בהתאם להערכה זו, המפקד יחליט על דרך הפעולה - האם לנסות לסגת תחת חיפוי, לנהל קרב הגנה עד להגעת תגבורת, או במקרים קיצוניים, לשקול כניעה כדי להציל חיים. היכולת לשמור על קור רוח ולקבל החלטות מהירות ונכונות תחת אש היא מה שמבדיל בין הצלחה לכישלון בסיטואציות אלו.

המארב לחטיבה 25 המצרית - רקע ותכנון

המארב לחטיבה 25 המצרית, שהתרחש ב-17 באוקטובר 1973 במהלך מלחמת יום הכיפורים, מהווה דוגמה מובהקת ליעילותו של מארב מתוכנן היטב. הקרב התרחש ממזרח לאגם המר הגדול בסיני, כאשר כוחות צה"ל ניסו למנוע מהמצרים לשבש את מבצע הצליחה הישראלי לגדה המערבית של תעלת סואץ. חטיבה 25 המצרית, שכללה שלושה גדודי טנקים מסוג T-62 (הטנק המתקדם ביותר בארסנל המצרי באותה עת), גדוד חרמ"ש, גדוד תותחים, וכוחות נ"מ, יצאה בשעות הבוקר המוקדמות בתנועה צפונה לאורך האגם המר הגדול. התכנון הישראלי, שבוצע על ידי אוגדה 162, התבסס על טקטיקת "מארב מזנק". האוגדה הפעילה שתיים מחטיבותיה - חטיבה 217 וחטיבה 500 - כאשר החטיבה השלישית (460) הייתה עסוקה באבטחת ציר התנועה לאתר הצליחה. התכנון כלל גם שיתוף פעולה עם כוח מאוגדה 143, שהתמקם בעמדות חסימה מצפון לנתיב התנועה המצרי. המפתח להצלחת המארב היה ניצול תנאי השטח - הים מצד אחד והדיונות מצד שני - ליצירת מלכודת אפקטיבית.

ביצוע המארב והתוצאות

ביצוע המארב לחטיבה 25 המצרית התפתח בצורה מרשימה, תוך ניצול מיטבי של היתרונות הטקטיים שתוכננו מראש. בשעה 12:30, פלוגת טנקים מחטיבה 14 תפסה עמדות חסימה מצפון לנתיב התנועה המצרי, ובשעה 14:00 החלה לירות על הכוח המצרי המתקדם, מה שגרם לעצירתו. בשעה 15:00, טנקים מחטיבות 217 ו-500 של צה"ל החלו לנוע מערבה, גולשים במורדות הדיונות ויוצרים חזית רחבה של כ-12 קילומטרים מול האגף הימני של הכוח המצרי. המצרים מצאו את עצמם לכודים: מצפון חסמו אותם טנקי חטיבה 14, ממזרח ספגו אש כבדה מהאגף, ממערב השתרע האגם המר הגדול, ומדרום חסם את דרך נסיגתם הגדוד הדרומי של חטיבה 500. התגובה המצרית הייתה מבולבלת; חלק מהטנקים ניסו להסתער מזרחה ונהרסו, בעוד אחרים נסוגו לעבר מעוז "בוצר" הישראלי הנטוש. ניסיון מצרי להפעיל תקיפה אווירית בשעה 16:20 נכשל, עם הפלת מטוס מצרי אחד. תוך זמן קצר הוכרע הקרב לטובת ישראל. התוצאות היו מוחצות: המצרים איבדו לפחות שישים טנקים, לצד נגמ"שים, תותחים ומשאיות אספקה רבות. רק 22 טנקים, 7 נגמ"שים ושלוש שריוניות מצריות הצליחו להימלט. מנגד, הנזק לכוחות הישראליים היה מזערי, עם שלושה טנקים שנפגעו בלבד - אחד מטיל נ"ט ושניים ממוקשים ישראליים בעת רדיפה אחר הכוחות המצריים הנסוגים. הצלחת המארב לא רק שהשמידה כוח משמעותי של האויב, אלא גם סיכלה את ניסיונו לשבש את מבצע הצליחה הישראלי, מה שהיווה נקודת מפנה חשובה במערכה כולה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מארב
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אמבוש מילון, אמבוש תשחץ, אמבוש תשבץ, אמבוש פירוש, מה זה אמבוש?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו