רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מצר ים בטורקיה | מיצר ים בטורקיה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מצר ים בטורקיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מיצר ים בטורקיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מיצר ים בטורקיה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המצרים התורכיים: נתיבי מעבר אסטרטגיים

הבוספורוס והדרדנלים הם שני מצרי ים חשובים השוכנים בטורקיה. מצרים אלה מהווים נתיבי מעבר אסטרטגיים שמחברים בין הים השחור לים התיכון דרך ים מרמרה. מצר הבוספורוס, שאורכו כ-30 ק"מ, מפריד בין החלק האירופי של טורקיה (תראקיה) לבין החלק האסיאתי (אנטוליה). מצר הדרדנלים, ארוך יותר עם אורך של 61 ק"מ, ממוקם צפונית יותר ומחבר בין ים מרמרה לים האגאי. תנועת ספינות סוחר וספינות מלחמה דרך מצרים אלה הייתה קריטית לאורך ההיסטוריה בשל החשיבות האסטרטגית שלהם.

חשיבות היסטורית וקשר למיתולוגיה

שמות המצרים השונים קשורים היטב למיתולוגיה היוונית העתיקה. "בוספורוס" במקורו הוא צירוף המילים היווניות "בוס" שפירושה פרה או שור ו"פורוס" שמשמעותה מעבר - כלומר "מעבר הפרה". השם קשור לסיפור המיתולוגי על מסעותיה של האלה איו לאחר שזאוס הפך אותה לפרה. מצר הדרדנלים, שנקרא בעבר "הלספונטוס", קיבל את השם מההלה, בתו של אתמס שטבעה במקום לפי המיתולוגיה. לאורך ההיסטוריה, המצרים שימשו כנתיבי מעבר לפולשים שונים, החל מצבאות הפרסים והיוונים בעת העתיקה ועד למלחמת טרויה שהתרחשה בקרבת מצר הדרדנלים.

האימפריה העות'מאנית והמצרים

במהלך ימי האימפריה העות'מאנית, שליטה על המצרים הייתה חיונית להגנת קונסטנטינופול (איסטנבול של ימינו). העות'מאנים בנו מצודות ומבצרים חזקים לאורך המצרים, כמו רומלי היסרי ואנדולו היסרי בבוספורוס. בסוף התקופה העות'מאנית, האיום הגובר מצד איטליה ובולגריה הוביל את טורקיה לבצר מחדש את המצרים. האימפריה העות'מאנית, שנחלשה, כונתה "האיש החולה על הבוספורוס" באירופה - כינוי שהדגיש את חשיבות השליטה במצרים להגנה על האימפריה.

הצורך בהסדרה חדשה של המשטר במצרים

לאחר מלחמת העולם הראשונה, הסכם לוזאן מ-1923 הביא לפירוז המצרים ושליטה בינלאומית עליהם באמצעות ועדת המיצרים. עם התגברות הכוח הצבאי של איטליה (מדינה באירופה) בשנות ה-30, טורקיה חששה שהיא תנצל את הגישה למצרים כדי לחזק את כוחה באגן הים השחור ובאנטוליה. בנוסף, עלייתה של בולגריה העצימה את החששות. טורקיה העלתה את הצורך בהסדרה חדשה של משטר המצרים, מה שהוביל לכינוס ועידת מונטרה בשנת 1936.  

אמנת מונטרה מסדירה את תנועת הספינות במצרים

ועידת מונטרה הייתה משא ומתן בין מעצמות רבות, כולל בריטניה וברית המועצות, שם נוסחה אמנת מונטרה. האמנה הסדירה את תנועת הספינות, הן סוחר והן מלחמה, במצרי הבוספורוס והדרדנלים. עבור ספינות סוחר, האמנה הבטיחה "חופש מעבר ושיט מוחלט" בשעת שלום. עבור ספינות מלחמה, התנאים היו מורכבים יותר והוגבלו לגבי משקלם, כמותם, מידת החימוש וזמן השהייה בים השחור. מדינות שאינן חופיות לים השחור נדרשו להודיע מראש על מעבר ספינות מלחמה.

ההשפעה על מלחמת העולם השנייה והמחלוקות

אמנת מונטרה השפיעה באופן משמעותי על מהלכי מלחמת העולם השנייה באזור. היא מנעה מכוחות הציר להעביר ספינות מלחמה גדולות דרך המצרים לים השחור, מה שהגביל את היכולת שלהם לתקוף את ברית המועצות מהים. עם זאת, במהלך המלחמה היו מחלוקות בין בעלות הברית לטורקיה בנוגע לפרשנות של הסעיפים בדבר מעבר ספינות עזר וספינות סוחר חמושות. טורקיה נאלצה להגביל את המעבר של ספינות גרמניות "חשודות" החל מ-1944 לאחר לחצים חוזרים ממוסקבה ולונדון.

אמנת מונטרה בימינו 

אמנת מונטרה נותרה בתוקפה עד היום ונחשבת כ"דוגמה מוצקה לסדר בינלאומי מבוסס כללים". עם זאת, מאז נחתמה לפני 87 שנים, עלו מחלוקות סביב יישומה בעידן המודרני. אחת המחלוקות הבולטות נוגעת לתכנון הטורקי להקים תעלת ים חדשה באיסטנבול, תעלת איסטנבול, שתאפשר מעבר ימי חלופי לים השחור. פרויקט זה עלול להתפרש כדרך לעקוף את הגבלות אמנת מונטרה על תנועה ימית במצרים הקיימים.

למרות המחלוקות, אמנת מונטרה ממשיכה לשמש כמסגרת יציבה ומקובלת בינלאומית להסדרת תנועת הספינות במצרי הדרדנלים והבוספורוס. היא מבטאת את הרצון המשותף של מדינות באזור ומדינות נוספות לשמור על ביטחון והיגיון בנתיבים הימיים האסטרטגיים הללו. לכן, גם אם חלים שינויים מסוימים, צפוי שתנאי האמנה ימשיכו להוות בסיס לכל הסדר חדש שיידרש בנוגע למצרי הים התורכיים החיוניים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
דרדנלים (מצר בטורקיה)
פתרון 8 אותיות ומעלה: בוספורוס
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: שם של מצר ים בטורקיה, מצר ים בטורקיה מילון, מיצר ים בטורקיה 7 אותיות, מיצר ים בטורקיה מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו