רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שווה נפש, אדיש | שווה נפש אדיש תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שווה נפש אדיש. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שווה נפש, אדיש" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שווה נפש, אדיש בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אדישות ומוטיבציה: הקשר ביניהם

הקדמה: הבנת המונחים

אדישות ומוטיבציה הם שני מושגים חשובים בפסיכולוגיה אשר נראים מנוגדים אך למעשה יש ביניהם קשר הדוק. אדישות (או אפתיה) היא מצב רגשי של חוסר אכפתיות ואי הבעת עניין במתרחש סביב האדם. זהו מצב שעשוי להיות חולף אך יכול גם לבטא מצב פתולוגי שבו הפרט אינו מגיב להיבטים רגשיים, חברתיים ופיזיים של חייו. מוטיבציה, לעומת זאת, היא המניע להתנהגות אנושית. היא מתארת את האמונות והרגשות שמכוונים את התנהגות האדם. קיימים מודלים שונים של מוטיבציה, כולל מוטיבציה פנימית וחיצונית. מוטיבציה פנימית מתייחסת לפעולה שנעשית מתוך עניין אישי והנאה, בעוד מוטיבציה חיצונית מונעת על ידי תגמולים או עונשים חיצוניים.

אדישות: היבטים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים

אדישות יכולה להתבטא בדרגות שונות, מהקלינית ועד הפתולוגית. אדישות קלינית מתארת מצב קיצוני של חוסר עניין ותפקוד, ולעיתים היא חלק מהסימפטומים של דיכאון או הפרעות דיסוציאטיביות. ההיבט הפיזי של האדישות כרוך בהתדרדרות פיזית, אובדן מסת שריר וחוסר אנרגיה, מה שמכונה עייפות. מצב זה עלול להיווצר כתוצאה מחוסר אונים נרכש, מצב שבו האדם לומד להאמין שאין בכוחו לשנות את מצבו. כך, האדישות יכולה להוביל לתחושות של חוסר משמעות וניתוק מהסביבה, מה שמקשה על התפקוד היומיומי.

היסטוריה ופילוסופיה של האדישות

האטימולוגיה של המונח "אפתיה" מקורה ביוונית (ἀπάθεια - apatheia) ומשמעותו חוסר רגשות. הפילוסופים הסטואים השתמשו במושג זה כדי לתאר חוסר עניין בדברים שלפרט אין שליטה עליהם. על פי הפילוסופיה שלהם, הפרט יכול להיות אחראי רק לשיקוליו ולמעשיו. בהמשך, הנצרות אימצה את המונח כדי להביע חוסר שביעות רצון מהדאגות הארציות, תוך ניסיון למשוך פילוסופים לנצרות. במהלך מלחמת העולם הראשונה, המושג "אדישות" הפך למקובל בתרבות הפופולרית כאשר התנאים הקשים בחזית המערבית הובילו לאדישות ולהלם קרב בקרב החיילים.

מוטיבציה: תיאוריות ומודלים מרכזיים

מוטיבציה היא כוח מניע חשוב בחיי האדם, והיא נושא למחקר מקיף בפסיכולוגיה ובמדעי החברה. קיימות תיאוריות רבות המתארות את המוטיבציה האנושית. בין המודלים המרכזיים נמנים תיאוריות המוטיבציה הפנימית והחיצונית. מוטיבציה פנימית קשורה בהנאה ובעניין בפעילות עצמה, ואילו מוטיבציה חיצונית נובעת מציפיות לתגמול או פחד מעונש. מודלים נוספים כוללים את תיאוריית המסוגלות העצמית של בנדורה, המצביעה על החשיבות של האמונה ביכולות האישיות להשגת מטרות, ותיאוריית הצרכים של מאסלו, המתארת את הצרכים האנושיים בסדר היררכי מהצרכים הבסיסיים ביותר ועד לצורך במימוש עצמי.

הקשר בין אדישות למוטיבציה

הקשר בין אדישות למוטיבציה הוא מורכב ומשמעותי. אדישות יכולה להשפיע על רמת המוטיבציה של האדם ולהפך. חוסר אונים נרכש, מצב שבו האדם מאמין שאין לו שליטה על תוצאות מעשיו, הוא דוגמה לקשר הזה. כאשר אדם מרגיש שהוא לא יכול לשנות את מצבו, הוא עשוי לפתח אדישות שמובילה לירידה במוטיבציה. במקרים קיצוניים, האדישות יכולה לגרום לאדם להימנע לחלוטין מהשקעת מאמץ, מה שמוביל למעגל שלילי של חוסר עשייה והעצמת התחושות השליליות. הבנת הקשר הזה חשובה להתמודדות עם מצבי אדישות והגברת המוטיבציה.

מניעים פסיכולוגיים וסביבתיים

המניעים הפסיכולוגיים והסביבתיים משחקים תפקיד מרכזי בקביעת רמת המוטיבציה של האדם. המניעים הפיזיולוגיים כוללים צרכים בסיסיים כמו רעב, צמא והימנעות מכאב. מניעים פסיכולוגיים כוללים צרכים נרכשים כמו אהבה, ביטחון ומימוש עצמי. גורמים סביבתיים כמו תגמולים, עונשים ולחץ חברתי יכולים להשפיע גם הם על המוטיבציה. לדוגמה, בבית הספר, לסביבה הלימודית ולמורים יש השפעה משמעותית על רמת המוטיבציה של התלמידים. תמיכה וחיזוקים חיוביים יכולים להעלות את המוטיבציה, בעוד שסביבה מדכאת או ענישה עלולים להוריד אותה.

אסטרטגיות לשיפור מוטיבציה ולהתמודדות עם אדישות

ישנן מספר אסטרטגיות לשיפור המוטיבציה ולהתמודדות עם אדישות. הצבת מטרות ברורות וברות השגה יכולה להגביר את המוטיבציה. חיזוק מסוגלות עצמית, כלומר האמונה ביכולות האישיות להשיג מטרות, הוא קריטי. יצירת סביבה תומכת, הכוללת עידוד וחיזוקים חיוביים, יכולה לשפר את המוטיבציה. בנוסף, שילוב של מניעים פנימיים וחיצוניים יכול להיות מועיל: לדוגמה, לעודד את האדם לעסוק בפעילות שמעניינת אותו וגם להציע תגמולים חיצוניים כדי לשמור על המוטיבציה. כך ניתן להתמודד עם תחושות אדישות ולשפר את רמת המוטיבציה.

לסיכום

אדישות ומוטיבציה הם מושגים מרכזיים בפסיכולוגיה המשפיעים על התנהגות האדם. האדישות מתארת מצב של חוסר עניין ותגובה לסביבה, בעוד שהמוטיבציה היא הכוח שמניע את ההתנהגות האנושית. בין שני המושגים קיים קשר מורכב, כאשר אדישות יכולה להשפיע על המוטיבציה ולהפך. הבנת הקשר הזה היא קריטית לשיפור ההתמודדות עם מצבי אדישות ולהגברת המוטיבציה. באמצעות אסטרטגיות מתאימות, כמו הצבת מטרות, חיזוק מסוגלות עצמית ויצירת סביבה תומכת, ניתן לשפר את המוטיבציה ולהתמודד עם תחושות האדישות בצורה יעילה. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אפתי
פתרון 5 אותיות: 
פתרון 6 אותיות: 
אינרטי, מנומנם, פלגמטי
פתרון 7 אותיות: 
נונשלנט 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
חסר מרץ, קר רוח

ביטויים דומים: שווה נפש אדיש מילון, שווה נפש, אדיש פירוש, שווה נפש, אדיש מילה נרדפת, שווה נפש, אדיש תשחץ, שווה נפש אדיש 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו