רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחזאי יווני | מחזאי יווני קדום תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מחזאי יווני קדום. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מחזאי יווני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחזאי יווני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מחזאים יוונים: אריסטופאנס, אוריפידס, אייסכילוס וסופוקלס

התיאטרון היווני העתיק והשפעתו

התיאטרון היווני העתיק היה מוסד תרבותי מרכזי שהשפיע עמוקות על החברה והאמנות בעולם העתיק ומעבר לו. במאה החמישית לפנה"ס, תקופת הזהב של אתונה, התפתח התיאטרון לצורת אמנות מתוחכמת שבחנה סוגיות מוסריות, פוליטיות ופילוסופיות מורכבות. ארבעה מחזאים בלטו במיוחד בתקופה זו: אייסכילוס, סופוקלס ואוריפידס בתחום הטרגדיה, ואריסטופאנס בתחום הקומדיה. הטרגדיה התמקדה בסיפורים מיתולוגיים ובגורלם הטרגי של גיבורים, בעוד הקומדיה עסקה בסאטירה חברתית ופוליטית. המחזות הוצגו בפסטיבלים דתיים, במיוחד בדיוניסיה הגדולה, שם התחרו המחזאים על תהילה ופרסים. השפעתם של מחזאים אלה ניכרת עד היום בתיאטרון המערבי, בספרות ובאמנות בכלל, כאשר יצירותיהם ממשיכות להיות מוצגות, מנותחות ומעובדות ברחבי העולם.

אייסכילוס: אבי הטרגדיה היוונית

אייסכילוס (525-456 לפנה"ס), הנחשב לאבי הטרגדיה היוונית, היה חדשן ומהפכן בתחומו. הוא נולד באלאוסיס, ליד אתונה, והיה לוחם בקרבות מרתון וסלמיס נגד הפרסים, חוויות שהשפיעו רבות על יצירתו. תרומתו המשמעותית ביותר לתיאטרון הייתה הוספת השחקן השני, מה שאפשר דיאלוג ואינטראקציה על הבמה, ובכך העשיר את המורכבות הדרמטית של המחזות. אייסכילוס כתב למעלה מ-70 מחזות, אך רק שבעה שרדו במלואם, ביניהם הטרילוגיה המפורסמת "האורסטיאה". מחזותיו מתאפיינים בדגש על נושאים מוסריים ודתיים, כאשר הוא בוחן את מקומו של האדם ביקום ואת יחסיו עם האלים. "הפרסים", המתאר את תבוסת הפרסים בקרב סלמיס, הוא המחזה היווני העתיק היחיד ששרד המבוסס על אירועים היסטוריים ולא מיתולוגיים. סגנונו הפיוטי והמרומם, יחד עם תפיסתו העמוקה של הגורל והצדק האלוהי, הפכו את יצירתו לאבן דרך בהתפתחות הטרגדיה היוונית.

סופוקלס: מיצוב הגיבור הטרגי

סופוקלס (496-406 לפנה"ס), הצעיר מאייסכילוס בכמה עשורים, הביא את הטרגדיה היוונית לשיאים חדשים של מורכבות פסיכולוגית ודרמטית. הוא נולד בקולונוס, ליד אתונה, וזכה להצלחה רבה בתחרויות הדרמה, כשזכה בפרס הראשון לפחות 18 פעמים. סופוקלס הוסיף שחקן שלישי לבמה, מה שאפשר אינטראקציות מורכבות יותר בין הדמויות. הוא כתב למעלה מ-120 מחזות, אך רק שבעה שרדו במלואם, כולל יצירות המופת "אדיפוס המלך" ו"אנטיגונה". בניגוד לאייסכילוס, סופוקלס התמקד יותר בדמויות האנושיות ובקונפליקטים הפנימיים שלהן, תוך שהוא מעמיק את מושג הגיבור הטרגי. הוא בחן את המתח בין הרצון החופשי והגורל, כאשר גיבוריו מתמודדים עם החלטות בלתי אפשריות והשלכותיהן. סגנונו התאפיין באיזון עדין בין פיוטיות לריאליזם פסיכולוגי, והוא נחשב על ידי רבים, כולל אריסטו, לגדול המחזאים היוונים. השפעתו ניכרת בכל הדורות שאחריו, כאשר דמויותיו, במיוחד אדיפוס ואנטיגונה, הפכו לאבות טיפוס בספרות ובפסיכולוגיה המערבית.

אוריפידס: מהפכן הטרגדיה

אוריפידס (480-406 לפנה"ס), הצעיר מבין שלושת הטראגיקונים הגדולים, הביא חדשנות ומהפכנות לטרגדיה היוונית. הוא נולד בסלמיס ונחשב לאינטלקטואל מתקדם בזמנו, המושפע מרעיונות הסופיסטים והפילוסופים בני דורו. אוריפידס חיבר למעלה מ-90 מחזות, מהם שרדו 18 (או 19, אם כוללים את "רזוס" שייחוסו שנוי במחלוקת). הוא הכניס חידושים מבניים לטרגדיה, כמו הפרולוג המסביר את הרקע לעלילה, והאפילוג המכונה "דאוס אקס מכינה", שבו אל מופיע בסוף המחזה לפתור את הסבך הדרמטי. מחזותיו מתאפיינים בבחינה ביקורתית של המיתוסים המסורתיים, בחקירה פסיכולוגית עמוקה של הדמויות, ובמתן קול לקבוצות מוחלשות בחברה היוונית, במיוחד נשים וזרים. יצירות מפורסמות שלו כוללות את "מדיאה", "הבאקכות", ו"היפוליטוס". סגנונו הריאליסטי יותר והנטייה שלו לערער על מוסכמות חברתיות ודתיות לא תמיד התקבלו באהדה בזמנו, אך השפיעו רבות על התפתחות הדרמה המאוחרת יותר. אוריפידס נחשב למודרני מבין המחזאים היוונים העתיקים, והתמות שלו - כמו המתח בין תבונה לרגש, או ביקורת על מלחמה וקנאות - נותרו רלוונטיות עד ימינו.

אריסטופאנס: אמן הקומדיה העתיקה

אריסטופאנס (446-386 לפנה"ס בקירוב) היה גדול מחברי הקומדיה באתונה העתיקה ונציג בולט של הקומדיה העתיקה. בניגוד לשלושת הטראגיקונים, אריסטופאנס התמקד בסאטירה חברתית ופוליטית חריפה, המשקפת את המציאות העכשווית של אתונה בתקופת מלחמת הפלופונס. הוא חיבר כ-40 מחזות, מהם שרדו 11 במלואם, והם המקור העיקרי שלנו להבנת הקומדיה היוונית העתיקה. מחזותיו מתאפיינים בהומור גס, פרודיה על דמויות ציבוריות, ביקורת פוליטית נוקבת, ואלמנטים פנטסטיים. יצירות מפורסמות שלו כוללות את "הצפרדעים", שבו הוא משווה בין אייסכילוס לאוריפידס, "ליזיסטרטה", המציג נשים המארגנות שביתת מין כדי לסיים את המלחמה, ו"העננות", שבו הוא מלגלג על סוקרטס והסופיסטים. אריסטופאנס שילב בקומדיות שלו מוזיקה, מחול ושירה, יחד עם דיאלוג חד ומשנינה פוליטית. למרות הביקורת החריפה שלו על מנהיגי אתונה ומוסדותיה, הוא נהנה מפופולריות רבה וזכה בפרסים רבים בתחרויות הדרמה. השפעתו ניכרת בהתפתחות הסאטירה והקומדיה הפוליטית בתרבות המערבית.

השוואה בין המחזאים: סגנונות, נושאים ותפיסות עולם

השוואה בין ארבעת המחזאים מגלה התפתחות מרתקת בתיאטרון היווני העתיק ומשקפת את השינויים בחברה האתונאית במאה החמישית לפנה"ס. אייסכילוס, המוקדם מביניהם, התמקד בנושאים קוסמיים ודתיים, בוחן את מקומו של האדם ביקום ואת יחסיו עם האלים. סופוקלס, בעוד שהמשיך לעסוק בנושאים דתיים, העמיק את החקירה הפסיכולוגית של דמויותיו, מתמקד בקונפליקטים פנימיים ובדילמות מוסריות. אוריפידס הלך צעד נוסף, מערער על המוסכמות הדתיות והחברתיות, ומציג דמויות מורכבות יותר, כולל נשים וזרים, שקולם לא נשמע קודם לכן על הבמה. אריסטופאנס, בקומדיות שלו, משקף את המציאות העכשווית של אתונה, מבקר את מנהיגיה ומוסדותיה, ומשתמש בהומור ובפנטזיה כדי להעביר מסרים פוליטיים וחברתיים. בעוד ששלושת הטראגיקונים עסקו בעיקר במיתוסים עתיקים, אריסטופאנס התמקד באירועים ובדמויות בני זמנו. ניתן לראות התפתחות מעניינת גם בשימוש בשפה ובמבנה המחזות: מהסגנון המרומם והפיוטי של אייסכילוס, דרך האיזון של סופוקלס, ועד לריאליזם היחסי של אוריפידס והשפה היומיומית והבוטה של אריסטופאנס. השוואה זו מדגימה כיצד התיאטרון היווני שיקף וגם עיצב את השינויים בחשיבה ובתפיסת העולם של החברה האתונאית.

מורשת וחשיבות: השפעת המחזאים היוונים על התרבות המערבית

השפעתם של ארבעת המחזאים היוונים הללו על התרבות המערבית היא עצומה ומתמשכת. יצירותיהם היוו את הבסיס לתיאוריה הדרמטית של אריסטו ב"פואטיקה", שהשפיעה על התפתחות התיאטרון והספרות במשך אלפי שנים. הטרגדיות של אייסכילוס, סופוקלס ואוריפידס המשיכו להיות מוצגות ומעובדות לאורך ההיסטוריה, משמשות כמקור השראה ליוצרים בכל הדורות. הקומדיות של אריסטופאנס השפיעו על התפתחות הסאטירה הפוליטית והחברתית. המושגים והתמות שפיתחו - כמו הגיבור הטרגי, הקתרזיס, המתח בין גורל לבחירה חופשית - הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות המערבית. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
סופוקלס (מחזאי יווני מהמאה החמישית לפני הספירה מחבר המחזות אנטיגונה ואדיפוס המלך), קסנוקלס
פתרון 8 אותיות ומעלה: אאופוליס, אוריפידס, אייסכילוס, אפיכרמוס, אריסטופנס (מחזאי יווני קדום, מחבר ליזיסטרטהמחזאי יווני קדום, חיבר את "ליזיסטרטה"), מנאנדרוס
פתרון שתי מילים ומעלה: יעקבוס קמבנליס, לוקיאנוס מסאמוסאטה
ביטויים דומים: שם של מחזאי יווני, מחזאי יווני מילון, מחזאי יווני פירוש, מחזאי יווני קדום 9 אותיות, מחזאי יווני קדום
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו