רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דחפור (בלעז) | דחפור מילון | מה זה "דחפור בלעז" ?

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דחפור (בלעז). בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דחפור, בלעז" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דחפור (בלעז) בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הדחפור: מכונת העפר שמעצבת את העולם

מבוא והגדרה

הדחפור, הידוע גם בשמו הלועזי "בולדוזר", הוא כלי הנדסי רב-עוצמה המשמש לעבודות עפר מורכבות. מקור השם "דחפור" בעברית הוא הלחם של המילים "דחף" ו"חפר", המתארות את פעולתו העיקרית - דחיפת אדמה וחפירתה. באנגלית, המונח "bulldozer" מקורו בביטוי "bull-dose", שתיאר במקור מנה גדולה של תרופה או סם, חזקה מספיק כדי להמם שור. עם הזמן, הביטוי התפתח לתיאור כוח רב ויכולת להזיז מכשולים, עד שנקשר לבסוף למכונה העוצמתית שאנו מכירים כיום. הדחפור מצויד בכף גדולה בחזיתו, המשמשת לדחיפת אדמה, הרמתה וגריפתה, ובמרבית הדגמים גם במעקר (רוטר) בחלקו האחורי, המשמש לפילוח קרקע קשה ועקירת סלעים. תפקידו המרכזי של הדחפור הוא ביצוע עבודות עפר נרחבות, יישור שטחים, הקמת סוללות, ופריצת דרכים בתנאי שטח מאתגרים.

היסטוריה והתפתחות

התפתחות הדחפור קשורה קשר הדוק להתפתחות הטרקטור החקלאי והצורך בביצוע עבודות עפר בקנה מידה גדול. ראשיתו של הרעיון מגיע משנת 1770, כאשר הממציא האנגלי ריצ'רד אדג'וורת פיתח מערכת זחלים להגברת האחיזה בקרקע ולהפחתת הלחץ על האדמה. אולם, רק בתחילת המאה ה-20 החל הרעיון להתממש באופן מעשי. ב-1904, המציא דייוויד רוברטס את הזחל החוליות, שהפך לבסיס למערכת ההנעה של הדחפורים המודרניים. הדחפור הראשון, כפי שאנו מכירים אותו היום, הומצא בארצות הברית בשנת 1923 על ידי ג'יימס קאמינגס והשרטט ג'יי ארל מקלאוד. הם הוסיפו כף גדולה לטרקטור זחלי, ובכך יצרו את האב-טיפוס של הדחפור המודרני. בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20, התפתח הדחפור במהירות, עם הוספת מערכות הידראוליות לשליטה בכף ושיפורים במנוע ובמערכת ההנעה. מלחמת העולם השנייה האיצה את התפתחות הדחפור, כאשר הצבאות השונים הבינו את חשיבותו בבניית תשתיות צבאיות ופריצת דרכים בתנאי שטח קשים. לאחר המלחמה, המשיך הדחפור להתפתח ולהשתכלל, עם הוספת תאי מפעיל מוגנים, מערכות בקרה מתקדמות, ושיפורים בביצועים ובחיסכון בדלק.

מבנה הדחפור

הדחפור מורכב משלושה חלקים עיקריים: הטרקטור, הכף הקדמית והמעקר האחורי. הטרקטור מהווה את הבסיס של הדחפור וכולל את המנוע, תא המפעיל, מערכת ההנעה והזחלים. המנוע, בדרך כלל מנוע דיזל חזק, מספק את הכוח לכל מערכות הדחפור. תא המפעיל, שבעבר היה פתוח וחשוף, הוא כיום תא סגור ומאובזר, המצויד במערכות בקרה מתקדמות, מיזוג אוויר ומיגון נגד התהפכות. מערכת ההנעה של הדחפור מבוססת על זחלים, המספקים אחיזה מעולה בקרקע ומאפשרים פיזור משקל יעיל, המונע שקיעה בקרקע רכה. הכף הקדמית, המכונה גם "סכין" או "להב", היא כלי העבודה העיקרי של הדחפור. היא עשויה מפלדה חזקה ומגיעה במספר צורות, כגון כף ישרה, כף כללית (U-blade) וכף כללית-למחצה (SU-blade), כל אחת מותאמת לסוג עבודה שונה. הכף מופעלת על ידי מערכת הידראולית המאפשרת הרמה, הורדה והטיה בזוויות שונות. המעקר האחורי, או ה"רוטר", הוא קרס פלדה חזק המשמש לפילוח קרקע קשה, עקירת סלעים וחריש עמוק. גם הוא מופעל על ידי מערכת הידראולית ומשמש כחלק חשוב בעבודות עפר מורכבות.

שימושים אזרחיים

בתחום האזרחי, הדחפור הוא כלי מפתח בפרויקטים של בנייה ותשתיות. תפקידו המרכזי הוא בהכנת השטח לבנייה, הכולל יישור קרקע, חפירת יסודות, והקמת סוללות עפר. בסלילת כבישים, הדחפור משמש לפריצת התוואי הראשוני ולהכנת השטח לשכבות המצע והאספלט. במכרות ומחצבות, הדחפור מבצע עבודות חישוף, הסרת שכבות עליונות של קרקע לחשיפת המחצבים, ודחיפת חומרים שנכרו. בתחום החקלאות, הדחפור משמש להכשרת שטחים חדשים לעיבוד, יישור שדות, ופתיחת תעלות ניקוז. בניהול פסולת, הדחפור הוא כלי חיוני באתרי הטמנה, שם הוא משמש לפיזור ודחיסת הפסולת. בפרויקטים סביבתיים, הדחפור מסייע בשיקום אתרים מזוהמים, יצירת אגמים מלאכותיים, ובניית סוללות הגנה מפני שיטפונות. יכולתו של הדחפור לבצע עבודות עפר בקנה מידה גדול הופכת אותו לכלי חיוני בכל פרויקט תשתית משמעותי, החל מבניית שכונות מגורים חדשות ועד להקמת נמלי תעופה ומתקני תעשייה גדולים.

שימושים צבאיים

בזירה הצבאית, הדחפור ממלא תפקיד קריטי בחיל ההנדסה של צבאות רבים. אחד השימושים החשובים ביותר הוא בפריצת דרכים ונתיבי התקדמות לכוחות צבא בתנאי שטח קשים. הדחפור מסוגל לפנות מכשולים, ליצור מעברים דרך יערות צפופים, ולבנות גשרונים מאולתרים מעל תעלות ונחלים קטנים. בהגנה, הדחפור משמש להקמת ביצורים, חפירת תעלות נגד טנקים, ובניית סוללות עפר להגנה על עמדות צבאיות. תפקיד חשוב נוסף הוא בפינוי שדות מוקשים, כאשר דגמים מיוחדים של דחפורים ממוגנים פותחו במיוחד למשימה זו. במלחמת העולם השנייה, הדחפורים היו חיוניים בפלישה לנורמנדי, שם סייעו בפינוי מכשולים מהחופים ובניית רמפות לנחיתת כלי רכב. בוייטנאם, הדחפורים שימשו לפילוס דרכים בג'ונגלים צפופים ולבניית בסיסים צבאיים. בצה"ל, הדחפור הפך לכלי חיוני במבצעים שונים, כולל פריצת צירים, הקמת מכשולים, וסיוע בלחימה עירונית. הדגם הנפוץ ביותר בשימוש צה"ל הוא ה-D9 הממוגן, שהוכיח את עצמו כיעיל במיוחד בתנאי הלחימה המורכבים של המזרח התיכון.

התפתחויות טכנולוגיות עכשוויות

בשנים האחרונות, הדחפור עובר מהפכה טכנולוגית המשפרת את יעילותו, בטיחותו וידידותיותו לסביבה. אחד החידושים המשמעותיים הוא פיתוח דחפורים היברידיים ודיזל-חשמליים, כמו הדגם CAT D7E של חברת קטרפילר. דגמים אלה משלבים מנוע דיזל עם מנוע חשמלי, מה שמוביל לחיסכון משמעותי בדלק ולהפחתת פליטות מזהמות. מערכות בקרה ממוחשבות מתקדמות מאפשרות דיוק רב יותר בעבודה, תוך שימוש בטכנולוגיות GPS וחיישנים מתקדמים לניטור ושליטה בתנועות הכף והמעקר. טכנולוגיות אלה מאפשרות למפעיל לבצע עבודות מדויקות יותר, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים. בתחום הצבאי, מפותחים דחפורים אוטונומיים ובלתי מאוישים, המסוגלים לבצע משימות מסוכנות כמו פינוי מוקשים ופריצת דרכים תחת אש, ללא סיכון לחיי אדם. שיפורים נוספים כוללות מערכות מתקדמות לניטור מצב הכלי ותחזוקה מונעת, המאריכות את חיי הדחפור ומפחיתות את זמני ההשבתה.

השפעה סביבתית וחברתית

למרות תרומתו המשמעותית לפיתוח תשתיות ובנייה, השימוש הנרחב בדחפורים מעלה גם שאלות לגבי ההשפעה הסביבתית והחברתית. עבודות עפר נרחבות עלולות לגרום לשינויים משמעותיים בנוף, להרס בתי גידול טבעיים ולפגיעה במערכות אקולוגיות. כדי להתמודד עם אתגרים אלה, מתפתחות גישות חדשות לתכנון ולביצוע עבודות עפר, המדגישות שימור ושיקום נופי. יצרני הדחפורים משקיעים מאמצים רבים בפיתוח מנועים יעילים יותר ונקיים יותר, ובשיפור מערכות הבקרה כדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית. בהיבט החברתי, השימוש בדחפורים בהקשרים של פינוי אוכלוסייה והריסת בתים מעורר דילמות אתיות ומשפטיות. מצד אחד, הדחפור הוא כלי חיוני בפיתוח עירוני ובהתחדשות עירונית, אך מצד שני, השימוש בו עלול לפגוע בקהילות ובזכויות אדם. אתגרים אלה מדגישים את הצורך בגישה מאוזנת ואחראית לשימוש בטכנולוגיה זו, תוך התחשבות בצרכים החברתיים והסביבתיים לצד הדרישות ההנדסיות והכלכליות. בהצלחה ! 



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות: בולדוזר
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: דחפור מילון, דחפור פירוש, דחפור בלעז מילה נרדפת, דחפור תשחץ, דחפור (בלעז) תשבץ, דחפור 7 אותיות, דחפור =
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו