רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחזאי יווני קדום | מחזאי יווני קדום מילון

מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה מחזאי יווני קדום תשבץ | מחזאי יווני קדום תשחץ הן:
קצת מידע על הביטוי. כאשר אנו מחפשים הגדרה על "מחזאי יווני קדום" אנו מבינים כי מדובר במחזאי ממוצא יווני בעבר. מחזאי הוא אדם אשר כותב דרמות, לעתים המחזות נוצרות כיצירות ספרותיות, ולעתים כדי להציגן בפני קהל על ידי שחקנים. הראשונים שהחלו כמחזאים ספרותיים היו היוונים ביוון העתיקה. ובדרך כלל הם היו עוסקים בסיפורים על אלים ועל אתונה במאה החמישית לפני הספירה. בעבר שלא היה קולנוע והעולם לא היה מודרני כמו היום המחזאים היו מצליחים מאוד, והיו זוכים להכרה ולתהילה רבה. אך היום אנחנו בקושי זוכים למחזאות ואם כן הן לא דרמתיות כמו ביוון העתיקה.

תור הזהב של הדרמה היוונית: אריסטופאנס, אוריפידס, אייסכילוס וסופוקלס – ענקי התיאטרון של המאה ה-5 לפנה"ס

אתונה הקלאסית: ערש הדמוקרטיה ומוקד היצירה הדרמטית

אתונה של המאה ה-5 לפנה"ס הייתה מרכז תרבותי ופוליטי תוסס, ערש הדמוקרטיה ומוקד משיכה לאמנים, הוגי דעות ומלומדים מכל רחבי העולם היווני. תקופה זו, המכונה "תור הזהב של אתונה", התאפיינה בפריחה חסרת תקדים בתחומי האמנות, הפילוסופיה והמדע. במקביל, התנהלה המלחמה הפלופונסית הממושכת והעקובה מדם, שעימתה את אתונה עם ספרטה ובעלות בריתה. דווקא על רקע המלחמה והקשיים, פרח התיאטרון האתונאי והפך לזירה מרכזית לביטוי אמנותי, פוליטי וחברתי. בתקופה זו פעלו ארבעה מחזאים ששינו את פני הדרמה לנצח: אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס ואריסטופאנס. כל אחד מהם תרם תרומה ייחודית להתפתחות התיאטרון, ויצירותיהם ממשיכות להדהד ולהשפיע על התרבות המערבית עד היום.

אייסכילוס: החדשן שהעלה את הטרגדיה לגבהים חדשים

אייסכילוס, יליד אלואוסיס שבאטיקה, נחשב לאבי הטרגדיה היוונית. הוא שירת בצבא האתונאי ולחם בקרבות מרתון וסלמיס, חוויות שהשפיעו עמוקות על יצירתו והעניקו לה גוון פטריוטי. אייסכילוס הוסיף לטרגדיה שחקן שני, ובכך איפשר דיאלוג מורכב ועשיר יותר על הבמה, והעמיק את העיסוק בנושאים מוסריים ודתיים, כמו הצורך בצדק ובצניעות אל מול גאווה וכוחניות. יצירתו המונומנטלית ביותר היא הטרילוגיה "האורסטיאה", העוסקת ברצח אגממנון, מלך יוון, בידי אשתו קליטמנסטרה ובנקמת בנו אורסטס. הטרילוגיה בוחנת את מעגל הדמים והצדק האלוהי, ומציגה את הקונפליקט בין החוק האנושי לחוק האלוהי. מחזהו "הפרסים" הוא ייחודי בכך שהוא מתאר את תבוסת הפרסים בקרב סלמיס מנקודת מבטם, ומציג את השקפת העולם הפרסית.

סופוקלס: אמן הדמות הטרגית והקונפליקט הפנימי

סופוקלס, יליד קולונוס שבאטיקה, נחשב לאחד מגדולי המחזאים של כל הזמנים. הוא זכה להצלחה מסחררת בתחרויות הדרמה באתונה, ויצירותיו התאפיינו בעלילה מורכבת, בדמויות עגולות ובמתח דרמטי גבוה. סופוקלס התמקד בחקר נפש האדם, ובפרט בדמות הגיבור הטרגי, המתמודד עם קונפליקטים פנימיים ועם כוחות חיצוניים הגורמים לו לבחור בחירות הרות אסון. יצירותיו המפורסמות ביותר הן טרילוגיית תבי, הכוללת את "אדיפוס המלך", "אדיפוס בקולונוס" ו"אנטיגונה". טרילוגיה זו עוסקת בגורלו הטרגי של אדיפוס, מלך תבי, ובמאבקי הכוח והנאמנות במשפחתו. סופוקלס מעלה שאלות נוקבות על הגורל והבחירה החופשית, על הצדק האנושי והאלוהי, ועל המחיר הכבד של האמת.

אוריפידס: המהפכן שפרץ את גבולות הטרגדיה

אוריפידס, הצעיר מבין שלושת המחזאים הטרגיים הגדולים, היה מחדש נועז שפרץ את גבולות הדרמה המסורתית. הוא הציג דמויות מורכבות ורגשיות, העז לבקר את הדת והמוסכמות החברתיות, והתעניין בנושאים כמו אהבה, טירוף ונקמה. אוריפידס שילב במחזותיו אלמנטים של פסיכולוגיה וריאליזם, והשתמש ב"דאוס אקס מכינה" (האל מן המכונה) כדי לפתור קונפליקטים באופן מפתיע ולעורר מחשבה. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "מדיאה", העוסקת באישה זרה הנוקמת בבעלה שבגד בה בצורה קיצונית, את "הבאקכות", העוסקת בפולחן האל דיוניסוס ובטירוף הדתי, ואת "נשות טרויה", המתאר את סבלן של הנשים היווניות והטרויאניות לאחר נפילת טרויה.

אריסטופאנס: הקומיקאי הנועז שצחק על הכל

אריסטופאנס היה גדול מחברי הקומדיה באתונה העתיקה. הוא השתמש בסאטירה חריפה ובגרוטסקה כדי לבקר את החברה, הפוליטיקה והתרבות של זמנו. מחזותיו התאפיינו בהומור פרוע, בביקורת נוקבת על המלחמה, בשפה בוטה ובדמויות קריקטוריסטיות. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "ליזיסטרטה", העוסקת בשביתת מין של הנשים כדי לכפות על הגברים להפסיק את המלחמה, את "הצפרדעים", הבוחן את היחסים בין דיוניסוס לאייסכילוס ואוריפידס ומבקר את הטרגדיה האתונאית, ואת "העננות", המציג את סוקרטס כדמות מגוחכת ומסוכנת.

מורשת חיה ונושמת: השפעתם של המחזאים היוונים על התרבות המערבית

יצירותיהם של אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס ואריסטופאנס השפיעו עמוקות על התיאטרון, הספרות והפילוסופיה המערבית. הם העלו לראשונה סוגיות יסוד על טבע האדם, על היחסים בין האדם לאל, על המוסר והצדק, ועל מקומן של נשים בחברה. מחזותיהם ממשיכים להיות מוצגים ומוערכים ברחבי העולם, והם מהווים מקור השראה לאינספור יוצרים ומחזאים עד היום. דמויות כמו מדיאה, אדיפוס, אנטיגונה וליזיסטרטה הפכו לארכיטיפים בתרבות המערבית, וסוגיות כמו הגורל והבחירה החופשית, הצדק והנקמה, ממשיכות להעסיק אותנו גם כיום. מורשתם של ארבעת ענקי הדרמה היוונית היא עדות לכוחה של האמנות לחצות גבולות של זמן ומקום, ולעורר בנו מחשבות ורגשות גם אלפי שנים לאחר שנכתבו. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: סופוקלס (מחזאי יווני קדום), קסנוקלס
פתרון 8 אותיות ומעלה:
 אאופוליס, אוריפידס, אייסכילוס, אפיכרמוס, אריסטופנס (מחזאי יווני קדום, מחבר "הצפרדעים" / מחזאי יווני קדום, מחבר "ליזיסטרטה"), מנאנדרוס 
פתרון שתי מילים ומעלה: יעקבוס קמבנליס, לוקיאנוס מסאמוסאטה
ביטויים דומים: מחזאי יווני קדום תשבץ, מחזאי יווני קדום 9 אותיות, מחזאי יווני קדום מילון, מחזאי יווני קדום פירוש, מחזאי יווני קדום מילה נרדפת, מחזאי יוונימחזאי יווני קדום, חיבר את ליזיסטרטה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו