רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלי מעבדה | כלי מעבדה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כלי מעבדה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כלי מעבדה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי מעבדה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הצצה אל כלי המעבדה

במעבדות מחקר ברחבי העולם מתרחשת פעילות בלתי פוסקת, שם מדענים וחוקרים חותרים לפתור תעלומות, לפתח טכנולוגיות חדשות ולגלות את סודות הטבע. בלב פעילות זו ניצבים כלי המעבדה, כלי עבודה חיוניים המאפשרים להם לבצע ניסויים, לנתח נתונים ולקדם את גבולות הידע האנושי.

מהם כלי מעבדה?

כלי מעבדה הם מגוון רחב של אביזרים וכלים המשמשים מדענים וחוקרים בביצוע ניסויים ותהליכים שונים. החל מכלי מדידה פשוטים כמו מבחנות ומשׂורות ועד למכשירים מתוחכמים כמו מיקרוסקופים וספקטרופוטומטרים (מכשירי מדידה), כלי מעבדה נותנים בידי המדענים את היכולות הדרושות להם כדי לחקור ולנתח את העולם סביבם.

תרומתם של כלי מעבדה לקידום המדע

כלי מעבדה תורמים תרומה מכרעת לקידום המדע בתחומים רבים. בביולוגיה, למשל, כלי מעבדה מאפשרים לחוקרים לחקור תאים, רקמות ויצורים חיים, ולגלות מנגנונים ביולוגיים מורכבים. בכימיה, כלי מעבדה משמשים לסינתזה של חומרים חדשים, לזיהוי תרכובות ולניתוח תהליכים כימיים. בפיזיקה, כלי מעבדה מאפשרים לחוקרים לחקור תופעות פיזיקליות כמו אור, חשמל וקרינה, ולפתח טכנולוגיות חדשות.

קטגוריות עיקריות של כלי מעבדה:

כלי מעבדה מחולקים לקטגוריות רבות בהתאם לתפקידם ולשימושם. להלן כמה מהקטגוריות העיקריות:

  • כלי מדידה: כלי מדידה משמשים לקביעת גודל, נפח, מסה ותכונות פיזיקליות אחרות של חומרים. דוגמאות לכלי מדידה נפוצים הן מבחנות, משׂורות, פיפטות ומאזניים.
  • כלי ערבוב: כלי ערבוב משמשים לערבוב חומרים נוזליים או מוצקים. דוגמאות לכלי ערבוב נפוצים הן מקלות ערבוב, משפכים ובוחשים מגנטיים.
  • כלי חימום וקירור: כלי חימום וקירור משמשים לשליטה בטמפרטורה של חומרים במהלך ניסויים. דוגמאות לכלי חימום וקירור נפוצים הן מבערי בונזן, תנורים, מקפיאים ואמבטיות מים.
  • כלי ניתוח: כלי ניתוח משמשים להפרדה, זיהוי ופירוק של חומרים. דוגמאות לכלי ניתוח נפוצים הן צלחות פטרי, מיקרוסקופים, ספקטרופוטומטרים וכרומטוגרפים.

כלי מעבדה מרכזיים: הצצה מקרוב

בעולם המרתק של כלי מעבדה, שלושה כלי עבודה בולטים בחשיבותם: מבחנה, מיקרוסקופ וספקטרופוטומטר. כל אחד מהם תורם תרומה ייחודית להתקדמות המדע, ומאפשר למדענים וחוקרים לחקור את העולם ברמת פירוט הולכת וגדלה.

מבחנה:

המבחנה, כלי זכוכית פשוט לכאורה, היא אבן יסוד במעבדה. צורתה הגלילית ותחתיתה השטוחה מאפשרות ערבוב קל של חומרים, ניסוי בתנאים מבוקרים ותצפית על תגובות כימיות.

אופן פעולה:

החומרים הנבדקים מוכנסים למבחנה, וניתן לחמם אותם, לקרר אותם או לערבב אותם באמצעות כלי ערבוב ייעודיים. תצפית על שינויים בצבע, בריח, בצפיפות או בתכונות אחרות של החומרים מספקת למדענים מידע חיוני על התנהגותם ועל התגובות המתרחשות ביניהם.

מיקרוסקופ:

המיקרוסקופ פותח צוהר לעולם נסתר, ומאפשר למדענים לחקור עצמים זעירים שאינם נראים לעין האנושית. באמצעות עדשות מיוחדות, המיקרוסקופ מגדיל את תמונת האובייקט הנבדק, ומאפשר תצפית על פרטים دقيقة.

אופן פעולה:

אור מוקרן על האובייקט הנבדק, ועובר דרך עדשות המיקרוסקופ. העדשות מעוותות את האור ומגדילות את תמונת האובייקט, ומאפשרות תצפית על פרטים זעירים.

ספקטרופוטומטר:

הספקטרופוטומטר הוא כלי מתוחכם המאפשר למדענים לנתח את הרכבם של חומרים על ידי מדידת אור. הכלי מודד את כמות האור הנבלעת על ידי החומר באורכי גל שונים, ומציג את התוצאות כגרף ספקטרום.

אופן פעולה:

קרן אור מוקרנת על החומר הנבדק, וחלק מהאור נספג על ידי החומר. אור שלא נספג מגיע לגלאי, שם הוא נמדד. נתוני המדידה מוצגים כגרף ספקטרום, המאפשר זיהוי של חומרים שונים על סמך תכונות ספיגת האור הייחודיות להם.

לסיכום:

כלי מעבדה, אותם כלים פשוטים לכאורה, הם למעשה אבני יסוד בקידום המדע והטכנולוגיה. הם מאפשרים למדענים לחקור את העולם ברמת פירוט הולכת וגדלה, לפתח תרופות וטיפולים חדשים, ולגלות תופעות טבע מרתקות. חשיבותם של כלי מעבדה אינה ניתנת להכחשה. הם תורמים תרומה מכרעת להתקדמות האנושות בתחומים רבים, ומאפשרים לנו לחיות חיים בריאים, בטוחים ונוחים יותר. עם זאת, עולם כלי המעבדה אינו סטטי. טכנולוגיות חדשניות פורצות דרך כל הזמן, ומאפשרות פיתוח כלי מעבדה חדשים ומשוכללים יותר. כלי מעבדה אלו פותחים צוהר לעולמות חדשים, ומאפשרים למדענים לחקור תופעות מורכבות ולהגיע להישגים פורצי דרך.

חשוב להמשיך ולקדם פיתוח וחדשנות בתחום כלי מעבדה. השקעה בתחום זה תניב פירות רבים ותאפשר לנו להגיע להישגים מדעיים וטכנולוגיים חסרי תקדים. עתיד המדע והטכנולוגיה טמון בידינו, ובידינו היכולת לפתח כלי מעבדה חדשים שיאפשרו לנו לחקור את העולם ולגלות את סודותיו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
אביק (כלי מעבדה), פטרי (צלחת מעבדה)
פתרון 5 אותיות: בונזן, מבחנה, משורה, פיפטה
פתרון 6 אותיות: ביורטה
פתרון 7 אותיות: אוטוקלב (מכשיר לטיהור), דסיקטור, מאזניים
פתרון 8 אותיות ומעלה: אבוליוסקופ, מיקרוסקופ, ספקטרופוטומטר, קלורימטר (מכשיר מדידה)
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
מנדף כימי, מסנן זכוכית, נייר סינון, צלחת מיקרוטיטר

ביטויים דומים: כלי מעבדה מילה נרדפת, כלי מעבדה 6 אותיות, כלי מעבדה תשחץ, כלי מעבדה מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו