רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אחד התנאים | ממיני התנאים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ממיני התנאים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חכם מתקופת התנאים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מהתנאים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חכם מתקופת התנאים

חכם מתקופת התנאים הוא אדם שעסק בהוראה, לימוד, והכרת התורה והמצוות. החכמים פעלו בתקופה שבין חורבן בית שני למרד בר כוכבא, בערך בשנת 70 לספירה ועד לשנת 136 לספירה

תפקידו של החכם

התנא היה אחראי על הדרכת הציבור בענייני הדת וההלכה. הוא היה אחראי על פרשנות התורה, על קביעת ההלכות, ועל הכרעת מחלוקות בנושאי דת ומשפט. החכם היה גם אחראי על חינוך הדור הצעיר, והוא לימד את התלמידים תורה, מצוות, חוקים וערכים היהודיים.

תקופת התנאים

תקופת התנאים הייתה תקופה של שינויים רבים בחברה היהודית. לאחר חורבן בית ראשון, היהודים איבדו את מרכז הכובד הדתי שלהם. הם נאלצו למצוא דרכים חדשות לשמר את הדת והתרבות היהודית.

התנאים מילאו תפקיד חשוב בשינויים אלו. הם היו אחראים על פיתוח ההלכה היהודית, שהפכה להיות הבסיס לדת היהודית המודרנית. החכמים גם היו אחראים על יצירת הספרות התלמודית, שהיא אוצר של ידע יהודי.

כמה תנאים מפורסמים

בין התנאים המפורסמים מתקופת התנאים ניתן למנות את:

  • הלל הזקן - הלל, חכם יהודי מהבולטים ביותר בתקופת התנאים. היה חוטב עצים במקצועו, והיה ידוע בצדקתו, בחמלה שלו, ובנכונותו ללמד כל אדם, ללא הבדל דת או מוצא. למרות עיסוקו הצנוע, הוא הפך לאחת הדמויות המוערכות בהיסטוריה היהודית, תוך שימת דגש על תורתו האתית.
  • רבי חנינא בן דוסא, סתת אבן, נודע באדיקותו יוצאת הדופן ובעשיית ניסים (ריפוי חולים). מסירותו ללימוד התורה ומקצועו היוו דוגמה לאחרים. אמרות רבו שלו ייחסו חשיבות רבה ליחסים שבין אדם לחברו ומדגישות את חשיבות המעשה על פני הלימוד.
  • רבי יוחנן הסנדלר. למרות מקצועו, הוא עסק עמוקות בלימוד תורה ובהוראה, והמחיש את ההתאמה בין העבודה והעיסוקים האינטלקטואליים.
  • רבי יוסי הגלילי - היה חכם שחי בתקופההמאה השנייה. הוא נחשב לחכם חריף, ומסופר כי עוד ביום הראשון שהגיע ליבנה, מקום מושבם של גדולי התנאים, החל להתווכח עם גדולי חכמיה, רבי עקיבא ורבי טרפון, וניצח אותם בדברי הלכה.

תרומתם של התנאים

התנאים תרמו תרומה משמעותית לדת היהודית. הם פיתחו את ההלכה היהודית, יצרו את הספרות התלמודית, והפכו את הדת היהודית לדת חיה ותוססת. התנאים השפיעו רבות על החברה, הם עיצבו את הדת היהודית המודרנית, והם היו אחראים על שימור התרבות היהודית בתקופה של שינויים רבים. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: נתן
פתרון 4 אותיות: חייא  
פתרון 5 אותיות: 
אלעזר, טרפון, עקיבא, שמעון
פתרון 6 אותיות: אליעזר, ישמעאל, נהוראי (דרשן מתקופת התנאים)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 
אבא חלקיה, אליעזר בן רבי יוסי הגלילי, אלישע בן אבויה, אלעזר בן ערך, אלעזר בן עזריה, אלעזר ברבי צדוק, גמליאל הזקן, דוסתאי ברבי ינאי, הלל הזקן, חוני המעגל, חנינא בן דוסא, יהודה הנשיא, יהושע בן חנניה, יוחנן הסנדלר, רבי אלעזר ברבי שמעון, יוסי ברבי יהודה, יוסי הגלילי, רבי יוסי, רבי מאיר, שמאי הזקן, שמעון בן הסגן, שמעון בן יוסי, שמעון הפקולי, שמעון השזורי   
ביטויים דומים: אחד התנאים מילון, אחד התנאים פירוש, מהתנאים מילה נרדפת, אחד התנאים 5 אותיות, אחד ממיני התנאים מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו