רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מדבר | מדבר תשבץ | מדבר מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מדבר . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מדבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מדבר  בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הביטוי "מדבר" פותח צוהר אל עולם מרתק וייחודי, עולם של נופים עוצרי נשימה, תנאים קיצוניים, יצורים מיוחדים וסיפורים מרתקים. מדבריות מכסים כרבע משטח היבשה בכדור הארץ, ומהווים בית גידול למגוון רחב של צמחים ובעלי חיים שהסתגלו לתנאים הקשים השוררים בהם.

הגדרות:

  • אזור נרחב שכמות המשקעים בו היא קטנה מ-200 מ"מ: כמות משקעים זו אינה מספקת לצמיחה של רוב הצמחים, ולכן הצמחייה במדבר דלילה.
  • אזור צחיח וחם: הטמפרטורות במדבר גבוהות מאוד במהלך היום, ויכולות להגיע עד 50 מעלות צלזיוס ואף יותר. בלילה, הטמפרטורות יכולות לצנוח משמעותית.
  • שטח נרחב שבו התנאים קשים מאוד לחיים: התנאים הקשים במדבר, הכוללים מחסור במים, חום קיצוני וקור בלילה, מקשים על הישרדותם של צמחים ובעלי חיים רבים.

מאפיינים:

  • כמות משקעים נמוכה: במרבית המדבריות יורדים פחות מ-200 מילימטר משקעים בשנה. כמות משקעים זו אינה מספקת לצמיחה של רוב הצמחים, ולכן הצמחייה במדבר דלילה.
  • טמפרטורות גבוהות: ברוב המדבריות הטמפרטורות גבוהות מאוד במהלך היום, ויכולות להגיע עד 50 מעלות צלזיוס ואף יותר. בלילה, הטמפרטורות יכולות לצנוח משמעותית.
  • אדמה חולית או סלעית: אדמת המדבר עשויה להיות חולית, סלעית או טרשית. אדמה זו אינה פורייה ואינה שומרת מים היטב, מה שמקשה עוד יותר על צמיחת צמחים.
  • צמחייה דלילה: הצמחייה במדבר דלילה ומורכבת בעיקר מצמחים עמידים ליובש. צמחים אלו פיתחו אסטרטגיות מיוחדות להתמודדות עם מחסור במים, כגון אגירת מים בעלים או בגבעולים, פיתוח שורשים עמוקים וקצב צמיחה איטי.
  • בעלי חיים מותאמים: בעלי החיים במדבר מותאמים לתנאים הקשים, ויש להם אסטרטגיות מיוחדות להשגת מים ומזון. אסטרטגיות אלו כוללות פעילות בשעות הלילה, הסתתרות בצל במהלך היום, אכילת צמחים עסיסיים, ציד חרקים ועוד.

סוגים:

  • מדבר חם: סוג המדבר הנפוץ ביותר, המאופיין בטמפרטורות גבוהות ובכמות משקעים נמוכה. דוגמאות למדבריות חמים הן מדבר סהרה, מדבר ערב ומדבר אוסטרליה.
  • מדבר קר: מדבר המאופיין בטמפרטורות נמוכות ובכמות משקעים נמוכה. דוגמאות למדבריות קרים הן מדבר גובי, מדבר אנטארקטיקה ומדבר טקטיקה.
  • מדבר צל גשם: מדבר הנוצר כתוצאה מחסימת גשמים על ידי רכס הרים. דוגמאות למדבריות צל גשם הן מדבר יהודה, מדבר נבאדה ומדבר סיני.
בהצלחה !


מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ציה 
פתרון 4 אותיות: ערבה, שממה 
פתרון 5 אותיות: חורבה
פתרון 6 אותיות: ישימון, ריקנותשיממון
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מדבר מילון, מדבר פירוש, מדבר מילה נרדפת, מדבר 3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו