רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב בשרון | מושב בשרון תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מושב בשרון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מושב בשרון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב בשרון בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגדרה:

מושבים בשרון הם יישובים חקלאיים קהילתיים הממוקמים באזור השרון, חבל ארץ פורה במישור החוף התיכון של ישראל. יישובים אלו מאופיינים באורח חיים שיתופי, חקלאות מגוונת, קהילה חזקה וקשר עמוק לטבע.

היסטוריה:

ההתיישבות החקלאית היהודית בשרון החלה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, כחלק מגלי העלייה הציונית. הקמתם של מושבים רבים התבצעה על אדמות שהיו בבעלות פלסטינית, ופעולה זו תרמה רבות הן לפיתוח האזור והן לחיזוק ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.

מאפיינים עיקריים:

  • חקלאות: מושבים בשרון מתאפיינים בחקלאות מגוונת, הכוללת גידולי פלחה (כמו חיטה, שעורה ותירס), גידולי ירקות ופירות (כמו עגבניות, מלפפונים, אבוקדו והדרים), וכן גידול פרחים וענף הלול.
  • קהילה: מושבים אלו ידועים בקהילה החזקה והתומכת שלהם. חברי המושב משתפים פעולה בתחומים רבים, ביניהם חינוך, תרבות, ביטחון ורווחה.
  • טבע: מושבים רבים בשרון מוקפים בשטחים חקלאיים פתוחים, יערות ושטחים ירוקים, המאפשרים לתושבים ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומסביבה טבעית ייחודית.

אתגרים:

מושבים בשרון מתמודדים עם מספר אתגרים משמעותיים, ביניהם:

  • שינויים דמוגרפיים: בשנים האחרונות, עקב תהליכי עיור ושינויים חברתיים, עוזבים צעירים רבים את המושבים לטובת מגורים בערים.
  • קשיים כלכליים: ענף החקלאות מתמודד עם קשיים כלכליים רבים, ביניהם תחרות בינלאומית, מחירי מים גבוהים ותנודות בשוק.
  • שמירה על אופי המושב: עם התפתחות האזור והגידול באוכלוסייה, קיים חשש שאופי המושב הקהילתי והחקלאי ייפגע.

אפשרויות להתמודדות:

על מנת להתמודד עם אתגרים אלו, נדרשים מושבים בשרון לפעול במספר מישורים:

  • פיתוח מודלים כלכליים חדשים: גיוון מקורות ההכנסה, פיתוח עסקים קטנים ויזמות חברתית.
  • חיזוק הקהילה: קיום פעילויות חברתיות ותרבותיות, חינוך הדור הצעיר לערכי המושב ועידוד מעורבות קהילתית.
  • שמירה על הסביבה: פיתוח בר-קיימא, שמירה על שטחים ירוקים ופיתוח תיירות אקולוגית.

מידע על כמה מהמושבים בשרון:

אומץ:

הוקם בשנת 1949 על ידי חיילים משוחררים מגדוד 32 של חטיבת אלכסנדרוני. נמצא בעמק חפר. נקרא על שם ראשי התיבות "ארגון משוחררי צה"ל" או על שם "אומץ וגבורה". רחובות המושב קרויים על שם שירים עבריים ידועים.

בצרה:

הוקם בשנת 1946 על ידי חיילים ישראליים ששירתו בסמוך לעיר בצרה בעיראק. נמצא באזור השרון, מצפון לרעננה. מושב שיתופי. נקרא על שם העיר בצרה בעיראק. במרכז המושב בית כנסת שאותו תכננו בני הזוג האדריכלים ארתור ובלהה שרגנהיים.

מכמורת:

הוקם בשנת 1945 על ידי קבוצת חיילים משוחררי הצבא הבריטי. נמצא בעמק חפר, בסמוך לחוף הים. מושב עובדים. נקרא על שם "מכמורת" - רשת דיג. בעבר עסקו התושבים בדיג ובגידולי שדה ופרדסנות.

ירחיב:

הוקם בשנת 1949 על ידי מתנדבי מח"ל דוברי צרפתית. נמצא באזור השרון. מושב עובדים. נקרא על פי הפסוק בספר דברים: "כי ירחיב ה' אלוהיך את גבולך". בעבר סבל המושב מפגעי מסתננים. בשנת 1954 עברו למקום 42 משפחות תימניות מספסופה

לסיכום:

מושבים בשרון מהווים חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי וממלאים תפקיד חשוב בחקלאות, בקהילה ובשמירה על הסביבה. על אף האתגרים, מושבים אלו ממשיכים להתפתח ולחדש, תוך שמירה על ערכיהם הייחודיים ומורשתם ההיסטורית. בהצלחה!



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: אומץ, בצרה, חגור, חרות, ינוב, פורת
פתרון 5 אותיות:
 אודים, ירחיב, משמרת, סלעית, עדנים (מושב בדרום השרון), צופית, קדימה (מושבה בשרון), רשפון
פתרון 6 אותיות: אביחיל, אלישמע, בורגתה, גאולים, ירקונה, מכמורת, נורדיה (מושב שיתופי בשרון), עזריאל, תנובות (מושב בשרון)
פתרון 7 אותיות: מגשימים 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 בית הלוי, בית חרות, בית יהושע, בית ינאי, בית יצחק שער חפר, בני דרור, בני ציון, ביתן אהרון, בת חפר, גבעת חן, גן חיים, גני עם, גת רימון, חבצלת השרון, חרב לאת (מושב עובדים בשרון), כפר הס, כפר ויתקין (מושב בשרון), כפר חיים (מושב בעמק חפר), כפר יעבץ, כפר מלל, כפר מעש (מושב בדרום השרון), כפר נטר (מושב בעובדים בשרון), כפר סירקין (מושב בשרון), כפר פינס (מושב דתי בשרון)נווה ימין, נווה ירק (נוה ירק), ניצני עוז, עין ורד (מושב באזור השרון), עין שריד (מושב באזור השרון), צור משה, צור נתן, שדה ורבורג (מושב בדרום השרון), שדה יצחק, שדי חמד, שער אפרים, תלמי אלעזר
ביטויים דומים: מושב בשרון מילון, מושב בשרון פירוש, מושב בשרון מילה נרדפת, מושב בשרון תשחץ, מושב בשרון תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו