רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מיצירות שוברט | מיצירות פרנץ שוברט תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מיצירות פרנץ שוברט . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מיצירות שוברט בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

פרנץ שוברט: המלחין ששינה את פני הרומנטיקה

פרנץ פטר שוברט (1797–1828), דמות מפתח במוזיקה של תחילת המאה ה-19, נחשב לאחד המלחינים הפוריים והמשפיעים ביותר בתקופתו הקצרה. ב-31 שנות חייו בלבד, יצר למעלה מאלף יצירות שונות, שהפכו אותו לגשר בין התקופה הקלאסית לרומנטית. שוברט שילב רגש עמוק, חדשנות הרמונית וכישרון מלודי יוצא דופן. למרות שזכה להכרה מועטה בחייו, יצירותיו התגלו בהדרגה והפכו אותו לדמות אהובה ומוערכת. כיום, הוא אחד מעמודי התווך של המוזיקה הקלאסית, ועל יצירותיו נמנות כמה מהחשובות ביותר בתולדות השיר האמנותי הגרמני, ה"ליד". בואו נצלול לעומק יצירתו, עם דגש על "חמישיית דג השמך", "הסימפוניה התשיעית" ו"רביעיית מיתרים מס' 14 " ו"הטוחנת היפה".

מילדות בבית הספר ללבו של עולם המוזיקה

מסעו המוזיקלי של שוברט החל בסביבה משפחתית תומכת במוזיקה. אביו, מנהל בית ספר, עודד נגינה משותפת, ופרנץ קיבל את שיעוריו הראשונים בכינור מאביו ובפסנתר מאחיו. בגיל 11 בלבד התקבל למוסד היוקרתי Stadtkonvikt כנער מקהלה. תקופה זו הייתה מכרעת: הוא למד תיאוריה ונגינה בעוגב, ונחשף למוזיקה התזמורתית של היידן, מוצרט ובטהובן. כישרונו בלט במהרה והוא הפך לכנר הראשי, ואף מילא את מקומו של המנצח לעתים. כבר אז החל להלחין בסתר. ב-1813 עזב את המוסד והמשיך בלימודים פרטיים אצל אנטוניו סליירי, המלחין המפורסם. במקביל, רכש תעודת הוראה ושימש מורה עזר בבית הספר של אביו בין השנים 1814 ל-1818. תקופה זו, על אף עיסוקו בהוראה, הניבה מגוון רחב של יצירות. ב-1818, בחר שוברט לוותר על ההוראה כדי להקדיש את חייו לאמנות, והחל לחיות כאמן עצמאי.


חמישיית דג השמך: הפנינה הקאמרית של שוברט

חמישיית דג השמך (D 667), או "חמישיית הטרוטה", היא אחת מיצירות הקאמריות האהובות והמוכרות ביותר של שוברט. היצירה, שהולחנה ב-1819, יצאה לאור רק לאחר מותו. ייחודה בהרכבה הלא שגרתי: פסנתר, כינור, ויולה, צ'לו וקונטרבס – הרכב שמעניק בהירות ועומק לצליל. אופייה הכללי אופטימי ורענן, והיא מצטיינת בתזמור בהיר, בין השאר בזכות הכתיבה לפסנתר ברגיסטר גבוה והעמדת הקונטרבס ככלי בס. היצירה הוזמנה ככל הנראה על ידי סילבסטר פאומגרטנר וכוללת וריאציות על השיר "דג השמך" המקורי בפרק הרביעי. בניגוד לרוב יצירותיו הקאמריות, לחמישייה זו חמישה פרקים, מה שמקרב אותה לסגנון הסרנדה או הדיברטימנטו הקליל יותר.

הסימפוניה התשיעית ("הגדולה"): מונומנט מוזיקלי

הסימפוניה מס' 9 בדו מז'ור (D 944), המכונה "הגדולה", היא הסימפוניה האחרונה ששוברט השלים ואחת מיצירותיו המרשימות ביותר. אף שלזמן רב נחשבה ליצירת חייו האחרונה (1828), כיום ידוע כי עיקר חיבורה נעשה ב-1825. שוברט שלח את הפרטיטורה לאגודה הפילהרמונית של וינה ב-1826, אך היא נמצאה ארוכה וקשה לביצוע פומבי. עשר שנים לאחר מותו, ב-1838, גילה רוברט שומאן את כתב היד בווינה. הוא לקח אותו ללייפציג, שם זכתה הסימפוניה לביצועה הפומבי הראשון ב-1839 בניצוח פליקס מנדלסון. שומאן חגג את האירוע במאמר נלהב, ותיאר את הסימפוניה כבעלת "אורכה השמיימי", וקבע כי זו היצירה האינסטרומנטלית הגדולה ביותר מאז מות בטהובן. הסימפוניה, המשתרעת על פני כ-60 דקות, כוללת ארבעה פרקים. היא בולטת בחדשנותה, המשלבת פיתוח תמאטי בטהובניסטי עם דגש רב על מלודיה. שוברט היה גם הראשון לשלב באופן מלא את הטרומבון בתזמורת הסימפונית, בניגוד לבטהובן שהשתמש בו כאפקט נקודתי.

רביעיית מיתרים מס' 14 ("המוות והעלמה"): שיא דרמטי

רביעיית המיתרים מספר 14 ברה מינור (D 810), המכונה "המוות והעלמה", היא אחת היצירות החשובות והנוקבות ביותר בספרות רביעיות המיתרים. יצירה זו נכתבה ב-1824, תקופה לא פשוטה בחיי שוברט, שכללה התמודדות עם מחלה קשה, קשיים כלכליים ומחלוקות עם מוציאים לאור. למרות זאת, שוברט המשיך ליצור יצירות מופת. שמה של הרביעייה נובע מהפרק השני, שהוא פרק וריאציות המבוסס על שיר שהלחין שוברט כשש שנים קודם לכן, "העלמה והמוות". הרביעייה ברה מינור נכתבה מספר שבועות לאחר השלמת הרביעייה הקודמת, "רוזמונדה", ושלוש רביעיותיו האחרונות (מס' 13, 14 ו-15) נחשבות להישגים בוגרים ומרשימים. יצירות אלו מאופיינות בכתיבה שוויונית יותר בין הכלים, מרקם מורכב יותר, הרמוניות נועזות וכרומטיות, ושימוש נרחב במוטיבים מגוונים. הרביעייה יצאה לאור כשלוש שנים לאחר מות שוברט, וביצוע הבכורה נערך כנראה ב-1826, כאשר שוברט עצמו ניגן את תפקיד הוויולה.


"הטוחנת היפה": סיפור אהבה וייאוש בלידר

"הטוחנת היפה" (Die schöne Müllerin), מחזור שירים אמנותיים (לידר) לזמר ולפסנתר, הולחן על ידי פרנץ שוברט בשנת 1823. זהו מחזור הלידר המוקדם ביותר של שוברט הזוכה להשמעה רחבה, ונחשב לאחת מפסגות אמנות הליד. המחזור מבוסס על אסופת שירים באותו שם מאת המשורר וילהלם מילר. מבין 25 השירים שכתב מילר, שוברט הלחין 20. לשירים תוכן רומנטי אופייני: שוליית טוחנים צעיר מתאהב לשווא בבת אדונו, ולאחר שהיא בוחרת בצייד, הוא מטביע את עצמו בפלג, המקבל תפקיד דמות ממשית במחזור. הפלג משמש כחבר, מנחם ומספיד את השוליה. השירים הראשונים שמחים וקלילים, מלווים בנגינת פסנתר וירטואוזית. בחלקו השני של המחזור גוברים הייאוש, הכאב והזעם חסר-האונים, והשירים מבטאים חדוות-מוות המזכירה את מחזור הלידר המפורסם האחר של שוברט, "מסע החורף". "הטוחנת היפה" בוצעה והוקלטה על ידי מיטב זמרי הטנור והבריטון, כמו גם זמרות אלט, והיא ממשיכה לרתק קהלים ברחבי העולם.

מורשתו הנצחית: שוברט ו"השוברטיאדה"

על אף ההכרה המצומצמת שקיבל שוברט בחייו, מורשתו המוזיקלית התבססה בעוצמה לאחר מותו. רבות מיצירות המופת שלו נותרו עלומות במשך עשרות שנים והתגלו בהדרגה, מה שהוביל לעלייה מתמדת בפופולריות שלו. כדי לסייע בארגון וזיהוי יצירותיו הרבות (כאלף במספר), פותח בשנת 1951 קטלוג מקיף על ידי אוטו אריך דויטש, הידוע כ"רשימת דויטש" (רשימת D). קטלוג זה, שעודכן ב-1978, מהווה עד היום כלי חיוני לחוקרים ולמבצעים. המעבר מיצירה קלאסית לרומנטית בא לידי ביטוי מובהק אצל שוברט; אף שהושפע מצורת הסונטה הקלאסית, הדגש ביצירתו היה על פיתוח מלודי והבעה רגשית. מנגינותיו הפיוטיות מצאו את דרכן לשיריו וגם ליצירותיו התזמורתיות. השפעתו על מלחינים רומנטיים מאוחרים יותר, כגון שומאן וברהמס, הייתה ניכרת. כבר בחייו של שוברט, החלה מסורת של מפגשים חברתיים, שבהם בוצעה מוזיקה שלו. מפגשים אלו נודעו לימים בשם "שוברטיאדה", שם שהפך למונח כללי המתאר פסטיבלים או קונצרטים המוקדשים כולם למוזיקתו של שוברט. אירועים אלו מעידים על הכוח הנצחי של יצירתו, ועל מקומו הבלתי מעורער בפנתאון המלחינים הגדולים. בהצלחה !




מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: הנודד, סרנדה (יצירה ידועה של שוברט)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים: דג השמך, הבלתי גמורה, הטוחנת היפה, העלמה והמוות, מסע החורף, שושנים באחו, שירת הברבור, שר היער
פתרון של שלוש מילים ומעלה: הרועה על הסלע, מי היא סילביה
ביטויים דומים: מיצירות פרנץ שוברט מילון, אחת מיצירות פרנץ שוברט, מיצירות פרנץ שוברט תשבץ, מיצירות פרנץ שוברט 6 אותיות, רשימת יצירותיו של שוברט
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו