רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


המכשף בן בעור | המכשף בן בעור תשבץ | בן בעור מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה המכשף בן בעור. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בן בעור" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה המכשף בן בעור בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגדרה: כינוי לדמות מקראית בשם בלעם, נביא וקוסם שחי בארם נהריים.

הקשר: מופיע בספר במדבר, פרקים כ"ב-כ"ד, שם מתואר סיפורו של בלעם שנשכר על ידי בלק מלך מואב לקלל את עם ישראל, אך אלוהים מונע ממנו לעשות זאת וציווה אותו לברך את ישראל.

מאפיינים:

  • נביא וקוסם: בלעם מתואר כבעל כוחות על טבעיים, הן כנביא המסוגל לקבל מסרים אלוהיים והן כקוסם בעל יכולת להטיל קללות וברכות.
  • ידוע בברכותיו לעם ישראל: למרות שבָּלָק רצה שבלעם יקלל את ישראל, בלעם נאלץ לברך אותם. ברכותיו של בלעם הן ארוכות ומפורטות, ומתארות את עתידו המזהיר של עם ישראל.
  • דמות מורכבת ורב-גונית: בלעם אינו דמות פשוטה. הוא נביא, אך גם קוסם. הוא נענה לבקשת בָּלָק לקלל את ישראל, אך אלוהים מונע ממנו לעשות זאת. הוא מברך את ישראל, אך ברכותיו מכילות גם אזהרות מפני חטא ועונש.
  • נתון במחלוקת פרשנית: פרשנים שונים חלוקים בדעתם לגבי דמותו של בלעם. יש המראים אותו כנביא אמת, אחרים רואים בו נביא שקר, ויש הסבורים שהוא דמות מיתולוגית.

השפעות:

  • דמותו מופיעה ביצירות אמנות רבות: בלעם בן בעור מופיע ביצירות אמנות רבות, הן בציור והן בפיסול. דמותו שימשה כהשראה לאמנים לאורך ההיסטוריה.
  • משמש כסמל לנביא שקר או אדם המנסה להרוויח ממלחמה: בלעם נתפס לעיתים כסמל לנביא שקר, המוכן להשתמש בכוחותיו למען בצע כסף. דמותו משמשת גם כאזהרה מפני סכנת המלחמה והרצון להרוויח ממנה.

דוגמאות:

  • ברכותיו של בלעם:
    • "מָה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל" (במדבר כ"ד, ה') - ברכה זו מדגישה את הטוב והיופי של מחנות ישראל, ומציגה אותם כעם מיוחד ומוגן על ידי אלוהים.
    • "כְּאַרְיֵה יָקוּם וּכְלָבִיא יִתְנַשֵּׂא לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה" (במדבר כ"ג, כ"ד) - ברכה זו מתארת את עוצמתו וכוחו של עם ישראל, ומציגה אותו כעם לוחם ומנצח.
  • מחלוקת פרשנית:
    • חז"ל ראו בבלעם נביא שקר, ואמרו עליו "כל המתגאה כאילו עובד עבודה זרה". ראיה זו מבוססת על התנהגותו של בלעם, ועל נכונותו לקלל את ישראל תמורת תשלום.
    • פרשנים אחרים סבורים שבלעם היה נביא אמת, אך נכשל במבחן האמונה. ראיה זו מבוססת על כך שבלעם נאלץ לברך את ישראל, למרות רצונו לקללם.
לסיכום:

בלעם הוא דמות מקראית מורכבת ומרתקת, נביא וקוסם שחי בארם נהריים. סיפורו מופיע בספר במדבר, שם מתואר כיצד נשכר על ידי בלק מלך מואב לקלל את עם ישראל, אך אלוהים מונע ממנו לעשות זאת וציווה אותו לברך את ישראל.

ברכותיו של בלעם הן ארוכות ומפורטות, ומתארות את עתידו המזהיר של עם ישראל. הן מדגישות את הטוב והיופי של מחנות ישראל, ומציגות אותם כעם מיוחד ומוגן על ידי אלוהים. דמותו של בלעם עוררה שאלות רבות לאורך ההיסטוריה, ופרשנים שונים חלוקים בדעתם לגבי אופיו ומהותו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: בלעם (בן בעור)
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: המכשף בן בעור 4 אותיות, המכשף בן בעור מילון, המכשף בן בעור פירוש, המכשף בן בעור מילה נרדפת, מי זה המכשף בן בעור, מי זה בן בעור?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו