רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ברצון רב | ברצון רב תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ברצון רב. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ברצון רב" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ברצון רב בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ניצוץ החופש שבתוכנו: מהי הבחירה החופשית?

האם אנו באמת "בוחרים" במעשינו, או שמא הכל קבוע מראש? השאלה העתיקה בדבר קיומו של "רצון חופשי" מלווה את האנושות מאז ומתמיד. המונח "ברצון" משקף את התפיסה שלאדם יש יכולת בחירה עצמאית, שאינה מוכתבת על ידי כוחות חיצוניים. אך האם מדובר אכן ביכולת אמיתית או רק באשליה?      

רעיונות קדומים על רצון ובחירה חופשית

כבר בתנ"ך מופיעות התייחסויות לרעיון הבחירה החופשית, עם פסוקים המדגישים את יכולת הבחירה של האדם בין דרך הטוב לדרך הרע, כמו "ראה נתתי לפניך את החיים ואת המוות...ובחרת בחיים". מצד שני, ישנם גם רעיונות דטרמיניסטיים ופטליסטיים המעידים על תפיסת "גורל" קבוע מראש, שאינה משאירה מקום לבחירה חופשית. חכמי ישראל ניסו לגשר בין השקפות אלה בדרכים שונות.

הוויכוח הפילוסופי הנצחי: קיום או היעדר רצון חופשי? 

הפילוסופים התחבטו בשאלת הרצון החופשי לאורך כל הדורות. הדטרמיניסטים, בראשם דמוקריטוס ושפינוזה, טענו שההתנהגות האנושית כפופה לחוקי הסיבתיות הקשוחים של הטבע, וכל מעשינו הם תולדה הכרחית של אירועים קודמים. הליברטריאנים לעומתם, כמו אריסטו, דגלו באפשרות של בחירה חופשית, שאינה כפופה לדטרמיניזם מוחלט. הקומפטיביליסטים מצידם ניסו לגשר בין שתי הגישות ולטעון שאין סתירה הכרחית בין דטרמיניזם לתחושה הסובייקטיבית של בחירה חופשית. 

מדע, קוונטים ופעולות המוח - האם קובעים מראש את גורלנו?

גילויים מדעיים בתחום המוח והפיזיקה הקוונטית הציתו את הוויכוח מחדש בצורה חריפה. ניסויים ידועים של בנג'מין ליבט הראו כי החלטותינו "נקבעות" במוחנו זמן קצר לפני שאנו מודעים להן, מה שמרמז שאין לנו רצון חופשי אמיתי. מצד שני, תורת הקוונטים הקימה תהיות אם האקראיות השורה בעולם הזעיר לא משאירה מקום דווקא לחופש בחירה מסוים. עד היום לא הושגה הכרעה מדעית חד-משמעית בנושא.

ברצון או "ברצון רב" - פסיכולוגיה ורציונליות

מדיסציפלינת הפסיכולוגיה עולות גישות שונות לסוגיה. התאוריה של הבחירה הרציונלית טוענת שהפרעות נפשיות נוצרות בידי האדם "ברצון רב", כמנגנון הגנה רציונלי ולא כתוצאה של בחירה חופשית. מנגד, ההומניזם וגישות נוספות כמו הלוגותרפיה של פראנקל מדגישות את קיומה של בחירה חופשית אמיתית, המהווה מקור למשמעות בחיי האדם. כך או כך, ברוב המקרים קיימת אמונה כי ליכולת הבחירה יש השלכות חיוביות על הרווחה הנפשית.

שאלת האחריות - מאשימים או רק דוחפים לכיוון הרצוי?

הפער בין התפיסות השונות של רצון חופשי בא לידי ביטוי מעשי מרכזי בשאלת האחריות האנושית. אם הרצון חופשי, הרי שאנו אחראים באופן מלא למעשינו ויש להענישנו/לשכור עליהם. אך אם איננו אלא מכונות דטרמיניסטיות, כיצד ניתן להאשים אותנו? ישנה גם גישה פרגמטית הרואה בעונשים וגמולים לא גזירת גורל אלא כלים מכווני התנהגות חברתית.   

החופש לבחור או פצצת הזמן הקוונטית

בין אם הרצון החופשי הוא אשליה או מציאות, מעצם האמונה בו עולות השלכות תודעתיות משמעותיות. התחושה שלנו כבני חורין תורמת למשמעות שאנו נותנים לחיינו ולתחושת האחריות והסוכנוּת לגבי נתיבי החיים שלנו. מצד שני, אם אכן "ברצון רב" אין ולא כלום, והכול קבוע מראש, מדוע אכן לנהוג? חיינו עשויים להיות בבחינת "פצצת זמן" שמטרתה עלומה.

יש רצון חופשי או אין רצון חופשי? זו בחירתנו...

הוויכוח אם יש רצון חופשי אמיתי או לא ימשיך כנראה להתגלגל עוד זמן רב. האם זה משנה בכלל? בין אם נבחר להאמין באשליה של הרצון החופשי או בקיומו האמיתי, העיקרון המרכזי הוא לנצל את החיים שניתנו לנו ולהפעיל את הבחירה הזו, האמיתית או המדומה, "ברצון רב".

לחיות "ברצון רב" - אסטרטגיה לחיים משמעותיים

התפיסה שלאדם יש יכולת בחירה, בין אם מוכחת מדעית או לא, היא מפתח לחיים עשירי משמעות. כאשר אנו מפעילים את הרצון החופשי שלנו במודע, מתוך מחשבה ושיקול דעת, אנו לוקחים אחריות על קורות חיינו ומשרטטים את דרכנו בעצמנו. זהו המפתח להגשמה עצמית ולמימוש הפוטנציאל האנושי שלנו.

במקום לנהוג כברירת מחדל, על פי הרגלים ישנים או להיגרר אחר דחפים ראשוניים, עלינו לאמץ גישה של "בחירה ברצון רב" בכל רגע ורגע. לשאול את עצמנו שוב ושוב האם אנו פועלים על פי רצון עמוק ואמיתי, או שמא בדרך הנוחה והמקובלת בשל הרגל ועצלות נפשית. החיים קצרים מכדי לחיות אותם על פי ברירת מחדל.
המטרה היא לנצל את היכולת האנושית המופלאה, בין אם אמיתית או מדומה, לבחור בכוונה ובמודעות בדרך האידיאלית להתנהג, לפעול ולחשוב בכל עת. כך נוכל למצוא משמעות, אחריות והגשמה במסע חיינו. לחיות "ברצון רב" זהו האתגר והיעוד האנושי. בהצלחה !   


מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות: בשמחה (ברצון)
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: בחפץ לב, בנפש חפצה (ברצון רב), בנפש שוקקה, בעונג רבברוח טובה, בשמחה רבה, מכל הלב, עם כל הלב (בנכונות מלאה, ברצון רב)
ביטויים דומים: ברצון רב תשחץ, ברצון רב תשבץ, ברצון רב מילון, ברצון רב 8 אותיות
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו