רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מנגידי בנק ישראל לשעבר | מנגידי בנק ישראל בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מנגידי בנק ישראל לשעבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "נגיד בנק ישראל בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מנגידי בנק ישראל לשעבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

נגיד בנק ישראל: האחראי על הכלכלה

בנק ישראל הוא הבנק המרכזי של מדינת ישראל. הוא אחראי על קביעת המדיניות הכלכלית של המדינה, ובראשו עומד נגיד בנק ישראל.

מטרות ותפקידים

מטרתו העיקרית של בנק ישראל היא לשמור על יציבות מחירים. זה אומר שהבנק אחראי לוודא שהאינפלציה, כלומר עליית המחירים, תהיה נמוכה ותשמור על יציבות. בנוסף, בנק ישראל אחראי על קידום צמיחה כלכלית, תעסוקה ויציבות מערכת הפיננסית. הוא עושה זאת באמצעות ניהול מערכת המשתנים הנומינליים במשק, החזקת יתרות מטבע חוץ ותמיכה בשוק המט"ח. הנגיד גם משמש כיועץ הכלכלי של הממשלה ומפקח על המערכת הבנקאית.

רקע היסטורי

לפני הקמת מדינת ישראל, מילא הבנק העות'מאני תפקיד בתפקידי הבנק המרכזי בתקופת שלטונה של האימפריה העות'מאנית. עם תחילת המנדט הבריטי, מועצת המטבעות הפלסטינית הנפיקה לירות ארץ-ישראליות, כאשר בנק ברקליס פעל כבנק מרכזי דה פקטו. בעקבות מלחמת העולם השנייה התעוררו חששות, והתברר הצורך בבנק מרכזי. עם זאת, רק בשנת 1954 הוקם בנק ישראל באופן רשמי.

תפקידי הנגיד

נגיד בנק ישראל ממונה על ידי נשיא מדינת ישראל, על פי המלצת ממשלת ישראל, לכהונה של חמש שנים. הנגיד אחראי על ניהול הבנק המרכזי ועל קביעת המדיניות הכלכלית של המדינה. הוא עושה זאת באמצעות ניהול המדיניות המוניטרית, שערי החליפין ויתרות המט"ח. בנוסף, הנגיד ממלא תפקיד מרכזי כיועץ כלכלי לממשלה, ומשתתף בדיונים מכריעים בנושאים כלכליים משמעותיים.

חתימת הנגיד

חתימת הנגיד היא מאפיין בולט בשטרות שהונפקו במהלך כהונתם. בעבר חתם גם יו"ר המועצה המייעצת, אך מאז הנפקת שטר ה-200 ב-2010, הנגיד חותם לבדו.

לסיכום

נגיד בנק ישראל הוא אחד התפקידים הבכירים ביותר במדינה. הוא אחראי על קביעת המדיניות הכלכלית של המדינה, ועבודתו משפיעה על חיי כל אזרחי ישראל. בהצלחה!



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: 
תשובה 4 אותיות: גפני, זנבר, ירון, פישר, פלוג
תשובה 5 אותיות: ברונו, פרנקל (מנגידי בנק ישראל בשנות ה-90), קליין
תשובה 6 אותיות: 
תשובה 7 אותיות: הורוביץ' 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): מנדלבאום
תשובה שתי מילים ומעלה: אמיר ירון, ארנון גפני, דוד הורוביץ', דוד קליין (מנגידי בנק ישראל בעבר /נגיד בנק ישראל השביעי), יעקב פרנקל (כלכלן ומנגידי בנק ישראל), מיכאל ברונו, משה זנבר, משה מנדלבאום, סטנלי פישר, קרנית פלוג
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 

יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו