מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

ספר של יורם קניוק | מספרי יורם קניוק תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מספרי יורם קניוק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ספר של יורם קניוק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מספרי יורם קניוק בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יורם קניוק: פורץ דרך בספרות הישראלית - בין מציאות לדמיון, שואה ותקומה

יורם קניוק, מגדולי הסופרים הישראלים, הותיר חותם בל יימחה על הספרות המקומית והעולמית. יצירתו פורצת הדרך, המטלטלת בין זוועות השואה ליופי החיים, מזמינה את הקורא למסע מטלטל אל נבכי הנפש הישראלית. במדריך זה נצלול אל עולמו של קניוק, נבחן את יצירותיו המרכזיות, ונבין את השפעתו על התרבות הישראלית.

יורם קניוק - ביוגרפיה של יוצר מורד

יורם קניוק נולד בתל אביב בשנת 1930, למשפחה תל אביבית ותיקה. אביו, משה קניוק, היה למזכירו האישי של מאיר דיזנגוף (מראשי עיריית ת"א) ומנהלו האדמיניסטרטיבי הראשון של מוזיאון תל אביב לאמנות. קניוק הצעיר היה חניך בתנועת הנוער "המחנות העולים" ועם פרוץ מלחמת העצמאות, בהיותו בן 17 וחצי, התגייס לפלמ"ח. הוא לחם בקרבות קשים, נפצע, וחוויותיו מהמלחמה השפיעו עמוקות על יצירתו. לאחר המלחמה למד ציור בבצלאל ובפריז, נדד בארצות הברית והתנסה בעבודות שונות, עד שהחליט להתמסר לכתיבה. קניוק שב לישראל עם אשתו מירנדה, בת למשפחה אריסטוקרטית אמריקאית, והתיישב ברמת השרון. הוא פרסם את סיפוריו הראשונים בעברית ובאנגלית, והחל לבסס את מעמדו כאחד הקולות הייחודיים והנועזים בספרות הישראלית.

"חימו מלך ירושלים" - סיפור אהבה על רקע מלחמה

"חימו מלך ירושלים", שראה אור בשנת 1965, הוא רומן הביכורים של קניוק (שיצא לאחר קובץ הסיפורים "היורד למעלה") ונחשב לאחת היצירות החשובות בספרות הישראלית. הספר מגולל את סיפור אהבתם הטרגי של חימו, לוחם פצוע אנושות במלחמת העצמאות, ואחות רחמנייה המטפלת בו. על רקע המצור על ירושלים, מתפתח סיפור אהבה בלתי אפשרי, עז ונוגע ללב. קניוק מצליח לשרטט דמויות מורכבות ומרגשות, ולהעביר את תחושת הכאב, האובדן והתקווה של התקופה. הספר זכה להצלחה רבה ועובד לסרט בשנת 1986 בבימויו של עמוס גוטמן.

"אדם בן כלב" - מסע אל נבכי השואה והטראומה

"אדם בן כלב", שיצא לאור בשנת 1968, הוא רומן נוקב ומטלטל העוסק בשואה ובטראומה הנפשית של ניצוליה. גיבור הספר, אדם שטיין, הוא ליצן יהודי שנאלץ לשעשע את הנאצים במחנה ההשמדה, ולאחר המלחמה עולה לישראל ומאושפז בבית חולים לחולי נפש. קניוק מתאר את עולמו הפנימי המורכב של אדם, את הזיכרונות המציפים אותו ואת הקושי להשתלב בחברה הישראלית. הספר עורר סערה עם צאתו לאור, בשל השימוש הנועז בגרוטסקה ובאבסורד לתיאור השואה, והעיסוק בנושאים שנחשבו לטאבו באותה תקופה. עם השנים, הפך "אדם בן כלב" לקלאסיקה ישראלית וזכה לעיבודים רבים לתיאטרון ולקולנוע, ביניהם הסרט עטור השבחים של פול שרדר משנת 2008.

"ערבי טוב" - זהות מורכבת בארץ מפולגת

"ערבי טוב", שיצא לאור בשנת 1984 תחת שם העט יוסף שרארה, הוא רומן נועז ומורכב העוסק בזהות ובשייכות בארץ ישראל. גיבור הספר, יוסוף, הוא בנם של אם יהודייה ואב ערבי, המתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחיצוניים על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. קניוק מצליח להיכנס לנעליו של יוסוף ולתאר את עולמו הפנימי המורכב, את תחושת הזרות והניכור, ואת החיפוש אחר מקום ומשמעות. הספר עורר דיון ציבורי נרחב ונחשב לאחת היצירות החשובות העוסקות בסוגיית הזהות הישראלית-ערבית.

"עיטים ונבלות" - מלחמת העצמאות מבעד לעדשת הזמן

"עיטים ונבלות" הוא ספר המורכב משני סיפורים קצרים, "עיטים" ו"נבלות", שראו אור בשנת 2006. "עיטים" הוא סיפור אוטוביוגרפי (סוג של יצירה ספרותית) המתאר את חוויותיו של קניוק כלוחם פלמ"ח בקרב על נבי סמואל במלחמת העצמאות. קניוק מתאר את רגעי האימה והזוועה של הקרב, את תחושת האובדן והאבל, ואת ההתמודדות עם הטראומה הנפשית. "נבלות" הוא סיפור בדיוני על שלושה פלמ"חניקים מזדקנים, היוצאים למסע נקמה אלים בתל אביב של ימינו. קניוק משתמש בשפה פיוטית ודימויים חזקים כדי להעביר את מורכבות המלחמה והשפעתה על נפש האדם. הנובלה "נבלות" עובדה למיני-סדרה טלוויזיונית מצליחה בשנת 2010.

יורם קניוק - מורשתו והשפעתו על התרבות הישראלית

יורם קניוק הלך לעולמו בשנת 2013, אך מורשתו ממשיכה להדהד ולהשפיע על התרבות הישראלית. יצירתו פורצת הדרך, הנועזת והמרגשת, זכתה להכרה והוקרה רבה, והוא זכה בפרסים ספרותיים רבים, ביניהם פרס ספיר, פרס ביאליק ופרס ברנר. קניוק הוכרז כיקיר העיר תל אביב, וספריו תורגמו לעשרות שפות. השפעתו של קניוק על הספרות הישראלית ניכרת בדורות של סופרים שבאו אחריו, שאימצו את סגנונו הייחודי ואת הנושאים הנועזים בהם עסק. יצירתו ממשיכה לעורר דיון ציבורי ולהוות מקור השראה לאמנים ויוצרים בתחומים שונים.

לסיכום

יורם קניוק, בסגנונו הייחודי וביצירתו הנועזת, הצליח לגעת בלב הקונפליקטים והמורכבויות של החברה הישראלית. ספריו, המהווים נכס צאן ברזל של הספרות העברית, ממשיכים להדהד ולהשפיע גם שנים לאחר מותו. קניוק לא חשש לעסוק בנושאים קשים ומורכבים, כמו השואה, המלחמה והזהות הישראלית, והוא עשה זאת בכישרון רב וברגישות. יצירתו היא עדות לכוחה של הספרות לשקף את המציאות, לעורר מחשבה ולגעת בלבבות. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בתו, תש"ח
פתרון 4 אותיות:
 סבון, פייר 
פתרון 5 אותיות: וסרמן, נבלות, סוסעץ  
פתרון 6 אותיות: מלאכים
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: טייגרהיל (רומן של יורם קניוק)
פתרון של שתי מילים:
 אהבת דוד (מספרי יורם קניוק), בא בימים, האיש והאקסודוס, הברלינאי האחרון, היהודי האחרון, היורד למעלה, המלכה ואני, כמו סיפורים, מות העייר, עיטים ונבלות, עפר ותשוקה, ערבי טוב, פוסט-מורטם
פתרון של שלוש מילים: אדם בן כלב, ארבעה סיפורים ושיר, הנעדרת מנחל צין, חימו מלך ירושלים, סיפורי סוף שבוע, עוד סיפור אהבה
פתרון של ארבע מילים ומעלה: 
איוב חלוק-נחל והפיל, אקסודוס אודיסיאה של מפקד, הבית בו מתים הג'וקים בשיבה טובה, הסיפור על דודה שלומציון הגדולה, חיים על נייר זכוכית, לילה על החוף עם טרנזיסטור, על החיים ועל המוות, קסם על ים כנרת 
ביטויים דומים: ספר של יורם קניוק תשבץ, מספרי יורם קניוק תשחץ, אחד מספרי יורם קניוקמחבר "עיטים ונבלות", ספר מאת יורם קניוק
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

6 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!