מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

קריסטל, בדולח | בדולח, קריסטל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קריסטל בדולח. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בדולח, קריסטל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קריסטל, בדולח בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא לבדולח

בדולח, המכונה לעיתים זכוכית קריסטל, הוא חומר המורכב מזכוכית המכילה מתכת כבדה, לרוב עופרת. השימוש בעופרת מעלה את מקדם השבירה והנפיצה של הזכוכית, מה שמקנה לה תכונות אופטיות ייחודיות. הזכוכית הקריסטלית הומצאה במאה ה-17 על ידי ג'ורג' ראבנסקרופט באנגליה (מדינה באירופה), אשר פיתח תהליך שהפך את זכוכית הקריסטל לחומר נחשק בשוק כלי הבית והקישוטים. בבדולח על בסיס עופרת תכולת תחמוצת העופרת (PbO) יכולה להגיע עד 33% ממשקל הזכוכית, מה שמשפיע משמעותית על תכונותיה הפיזיקליות והאופטיות. התפתחות הבדולח כחומר אסתטי ושימושי מקורה בהבנת התכונות הכימיות והאופטיות שלו, וביכולת לעצבו בדרכים מגוונות ומרשימות.

תכונות כימיות

הבדולח מתאפיין בהרכב כימי המורכב מזכוכית המכילה עופרת. תחמוצת העופרת (PbO) משתלבת במבנה הזכוכית כ-Network former, כלומר חומר המתחבר ליצירת רשת שלמה ויציבה. במבנה זה, אטומי העופרת מקושרים לטטראדרים של אטומי חמצן, דבר שמקנה לזכוכית את תכונותיה הייחודיות. העופרת מעלה את מקדם השבירה והנפיצה של הזכוכית, מה שהופך אותה לחומר אופטימלי ליצירת כלים עם נצנוץ וברק מרשימים. עם זאת, השימוש בעופרת בזכוכית מציב אתגר בריאותי, שכן העופרת היא חומר רעיל היכול לדלוף לכלים ולמשקאות הנמצאים במגע ממושך עם הזכוכית.

תכונות אופטיות

לתכונות האופטיות של הבדולח יש חשיבות רבה בשימושו ככלי נוי וכלי בית. מקדם השבירה של הבדולח נע בין 1.6 ל-2.0, בהשוואה ל-1.5 בזכוכית רגילה. הבדולח מסוגל להחזיר אור בצורה מרשימה יותר מזכוכית רגילה, ולכן הוא נחשב לחומר נחשק ליצירת כלי נוי כמו אגרטלים, נברשות וכוסות יין. הנפיצה הרחבה שמאפשרת הפרדת אורכי הגל השונים היא תכונה נוספת שהופכת את הבדולח לשימושי במיוחד בתעשיות האופטיות. תכונות אלו מאפשרות יצירת אפקטים ויזואליים מרהיבים, כמו נצנוץ והחזרות אור מרובות ממשטחים חתוכים.

שיטות עיבוד ועיצוב בדולח

הבדולח ניתן לעיבוד ולעיצוב במגוון שיטות מתקדמות, כולל חיתוך בלייזר. הרכות היחסית של הזכוכית העופרתית, הנובעת מתכולת העופרת הגבוהה, מאפשרת ליצור חיתוכים חדים ועמוקים, המעניקים לכלי הבדולח את המראה היוקרתי והמובחן שלהם. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות גם לצייר בתוך הבדולח בעזרת קרני לייזר, מה שמאפשר יצירת יצירות אמנות מורכבות ומרשימות. עם זאת, רכות החומר גם הופכת את הבדולח לרגיש יותר לשברים ולשריטות, ולכן יש לטפל בו בזהירות ולהימנע מחשיפתו למכות חזקות.

בטיחות ובריאות

השימוש בעופרת בזכוכית בדולח מעלה חששות בריאותיים משמעותיים. עופרת היא חומר רעיל היכול לדלוף למשקאות ולמזון המאוחסנים בכלים העשויים מבדולח, במיוחד כאשר מדובר במשקאות חומציים כמו קולה ויין. מחקרים מראים שדליפת עופרת למשקאות מוגברת בשטיפת הכלים במדיח כלים (ממכשירי החשמל). עם הזמן, דליפת העופרת מהכלים פוחתת, אך עדיין קיימת סכנה לחשיפה כרונית לעופרת, שעלולה לגרום לנזקים בריאותיים חמורים. פתרון אפשרי הוא שימוש בחומרים חלופיים לעופרת, כמו טיטניום (סוג של מתכת) וזירקוניום, המעניקים תכונות אופטיות דומות מבלי להוות סיכון בריאותי.

גבישים ומבנה גבישי

גביש, או קריסטל, הוא תצורת חומר במצב צבירה מוצק המאופיינת בסדר פנימי ארוך טווח. מבנה זה חוזר על עצמו במרחב בתאים יחידתיים תלת-ממדיים, הדומים לאריחים שמרצפים חדר. הגבישים מופיעים בטבע בצורות רבות, כגון מלח, קוורץ (סוג של מינרל) וקלציט, ולעיתים הסדר הפנימי בא לידי ביטוי בצורה החיצונית. הקריסטלוגרפיה, הענף העוסק בחקר הגבישים, משתמשת בקרינה (קרני רנטגן או קרינת אלקטרונים) כדי להבין את המבנה הפנימי של הגבישים. הבנת המבנה הגבישי מאפשרת להסביר תכונות פיזיקליות רבות של החומר, כגון פצילות, המאפיינת את יכולת השבירה של הגביש לאורך קווים טבעיים.

יישומים ודוגמאות לשימוש בבדולח

בדולח משמש למגוון רחב של יישומים, החל מייצור כלי אוכל וכוסות יין ועד לחפצי נוי כמו אגרטלים ונברשות. בזכות תכונותיו האופטיות, הוא נפוץ גם בשימושים אופטיים ותעשייתיים, כגון מנסרות ומסכים. מסכים המבוססים על שפופרת קרן קתודית (CRT) משתמשים בזכוכית בדולח כדי לעצור קרינת X מזיקה הנפלטת מהמכשיר. כמו כן, בדולח משמש ליצירת מנסרות המסייעות בהפרדת אורכי גל שונים, מה שחשוב ליישומים מדעיים ואופטיים.

סיכום ומסקנות

הבדולח הוא חומר מרשים המשלב תכונות כימיות ואופטיות ייחודיות המעניקות לו יתרונות רבים בשימושים אסתטיים ותעשייתיים. הרכבו הכימי, הכולל עופרת, מעלה את מקדם השבירה והנפיצה, אך גם מציב אתגרים בריאותיים. בזכות טכנולוגיות עיבוד מתקדמות, ניתן ליצור כלים מרהיבים ומורכבים מבדולח, אך יש לשקול את השימוש בעופרת ולבחון חומרים חלופיים. חקר הגבישים ותכונותיהם מספק הבנה מעמיקה על האופן בו מתנהגים חומרים שונים במצבי צבירה מוצקים, ומדגיש את החשיבות של סדר פנימי במבנה הגבישי. הבדולח ימשיך להיות חומר נחשק בזכות תכונותיו האופטיות המיוחדות והמראה היוקרתי שלו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
גביש
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
אלגביש

פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: קריסטל בדולח 4 אותיות, מה זה קריסטל, בדולח?, קריסטל, בדולח מילון, בדולח, קריסטל פירוש, בדולח, קריסטל מילה נרדפת, בדולח קריסטל תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!