מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

יישוב בדואי בצפון הארץ | ישוב בדואי בצפון הארץ תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה ישוב בדואי בצפון הארץ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יישוב בדואי בצפון הארץ" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יישוב בדואי בצפון הארץ בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יישובים בדואים בצפון: אבטין, ביר אל-מכסור וטובא-זנגרייה – היסטוריה ומאפיינים

ההיסטוריה של התיישבות הבדואים בצפון הארץ שזורה במסורת ארוכת שנים של נדודים וחקלאות, כמו גם בשינויים חברתיים ופוליטיים שהשפיעו על אורח חייהם. שלושה יישובים בדואים בולטים באזור זה הם אבטין, טובא-זנגרייה וביר אל-מכסור, כל אחד מהם בעל סיפור ייחודי ומאפיינים ייחודיים. אבטין, השוכן בעמק זבולון, התפתח מחווה חקלאית ליישוב משמעותי במועצה האזורית זבולון. טובא-זנגרייה, השוכנת ברמת כורזים, הוקמה על ידי שבט ערב אל-הייב וידועה בלוחמיה ששירתו בפלמ"ח. ביר אל-מכסור, השוכן בגליל התחתון, מתגאה בהיסטוריה עשירה עוד מתקופת התרבות המוסטרית, והפך לבית לשבט ערב אל-חוג'יראת. שלושת היישובים הללו מהווים דוגמה למגוון ולמורכבות של החברה הבדואית בישראל, ומציגים אתגרים שונים.

אבטין, היישוב הבדואי הגדול ביותר במועצה אזורית זבולון, החל את דרכו כחווה חקלאית שהוקמה בשיתוף פעולה בין חאג' טאהר קרמאן לגורמים יהודיים. עם השנים, התפתח היישוב והפך לקהילה של אלפי תושבים. אבטין מתאפיינת במבנה חברתי שבו בולטות משפחות כמו עמרייה, זבידאת, ח'אלדי ואבו קמיר. מערכת החינוך באבטין, הכוללת בית ספר יסודי וקריית חינוך תיכונית, מהווה חלק מרכזי בחיי היישוב.

טובא-זנגרייה, יישוב בדואי השוכן ברמת כורזים, הוקם בשנת 1908 על ידי בני שבט ערב אל-הייב. במהלך מלחמת העצמאות, התגייסו חלק מבני הכפר לפלמ"ח ולחמו במערכה על חיפה. לאחר קום המדינה, צורפו אל טובא אנשי הכפר זנגרייה שישב עד אז סמוך למקום בו נמצא כיום מושב אליפלט (מושב ליד צפת). בשנת 1988 שונה מעמד היישוב למועצה מקומית.

ההיסטוריה של ביר אל-מכסור, יישוב בדואי בגליל התחתון, מתחילה עוד בתקופת התרבות המוסטרית, וממצאים ארכיאולוגיים מעידים על התיישבות במקום לאורך אלפי שנים. בני שבט ערב אל-חוג'יראת, אשר נדדו לאזור בתחילת המאה ה-20, הפכו את ביר אל-מכסור לביתם, והיישוב הפך למרכז חשוב של תרבות ומסורת בדואית. ביר אל-מכסור ידועה גם במנהיגים בולטים שצמחו בה, כמו חבר הכנסת לשעבר יאסר חוג'יראת והכדורגלן מוחמד גדיר.

לצד ההיסטוריה העשירה והמורשת הייחודית, היישובים הבדואים בצפון מתמודדים עם אתגרים משמעותיים. אבטין, טובא-זנגרייה וביר אל-מכסור מתמודדים עם קשיים בתחום התעסוקה והשתלבות בחברה הישראלית, כמו גם מחסור בתשתיות ובשירותים חיוניים. היישובים מתמודדים גם עם סוגיות של פיתוח בר-קיימא ושמירה על הסביבה, תוך איזון בין צרכי התושבים לבין הצורך לשמור על המשאבים הטבעיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
אבטין, כמאנה  
פתרון 6 אותיות: דמיידה, ח'וואלד
פתרון 7 אותיות: חוסנייה ביר אל-מכסור
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
ביר אל-מכסור, טובא-זנגרייה, סוואעד חמירה
ביטויים דומים: שם של יישוב בדואי בצפון הארץ, יישוב בדואי בצפון הארץ מילון, יישוב בדואי בצפון הארץ 11 אותיות, יישוב בדואי בצפון הארץ תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!