מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

טרשת (בלעז) | טרשת בלעז תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה טרשת בלעז . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה טרשת (בלעז) בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

מחלה שמטשטשת את החיים

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, שבה מערכת החיסון תוקפת ומפחיתה את המיאלין - החומר השומני המבודד את סיבי העצבים. כתוצאה מכך, העברת הדחפים העצביים נפגעת, מה שמשפיע על תפקוד הגוף כולו. המחלה יכולה לגרום לבעיות בהליכה, עייפות, בעיות ראייה, חולשת שרירים ופגיעות בתחושה, ברגש ובתפקודים נוספים. התסמינים משתנים בין חולים שונים בחומרתם ובביטוייהם.

תוקפנית ונסיגה - מהלך המחלה המסתורי 

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של טרשת נפוצה, עם דפוסי התנהגות שונים. הסוג השכיח ביותר (85% מהחולים) הוא הצורה ההתקפית-הפוגתית, עם התקפים של תסמינים שנעלמים לאחר מכן. בסוג המתקדם משני (50% מהחולים), התסמינים מחמירים בין ההתקפים. הסוג החמור ביותר הוא המתקדם ראשוני (10% מהחולים) עם התדרדרות מתמדת. החמור שבחמורים הוא צירוף של המתקדם ראשוני והתקפים (5% מהחולים).

חוקרים מחפשים סיבות

הגורמים המדויקים לטרשת נפוצה עדיין נחקרים, אך ישנן מספר תאוריות מרכזיות. גורמים סביבתיים אפשריים כוללים זיהומים ויראליים, חשיפה מועטה לשמש וחוסר בויטמין D, וחשיפה מוגברת לזיהומים בילדות. גורמים גנטיים תורמים גם הם - המחלה שכיחה יותר באוכלוסיות מסוימות. תאוריה חדשה מציעה כי רעלן ממקור חיידקי במעיים עלול להביא להתפרצות המחלה. למרות שהגנטיקה משפיעה, טרשת נפוצה אינה מחלה תורשתית קלאסית.

מסלול מכשולים לאבחון וטיפול

אבחון טרשת נפוצה דורש שילוב של בדיקות דם, הדמיית MRI ובדיקת נוזל חוט-שדרתי. התרופות המשנות את מהלך המחלה (DMTs) נועדו למנוע התקפים והחמרה אצל חולים בצורה ההתקפית-הפוגתית. לטיפול בהתקפים עצמן משמשים סטרואידים. טיפולים נוספים כוללים ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול רגשי, וכן תרופות למצבים ספציפיים כמו דיכאון ועייפות. בשנים האחרונות צצה שיטת טיפול חדשנית - ניתוח לפתיחת ורידי הצוואר, המיועד לשפר את זרימת הדם למוח. השיטה טרם אושרה רשמית בשל חוסר מחקר מספק.

לידווינה הראשונה - היסטוריה ושכיחות

המקרה המתועד הראשון של טרשת נפוצה הוא של הקדושה הנוצרית לידווינה, שחיה במאה ה-15. ז'אן שארקו היה הראשון לאבחן את המחלה בשנת 1868. כיום, טרשת נפוצה פוגעת בכ-4 מיליון בני אדם ברחבי העולם, כשהשכיחות הגבוהה ביותר היא במדינות עשירות בחצי הכדור הצפוני. בישראל יש כ-3,000-5,000 חולים. הסיכוי של קרוב משפחה של חולה להידבק בטרשת נפוצה עומד על כ-3%.

שם מהותי - טרשת נפוצה

השם "טרשת נפוצה" מרמז על ההיבט המרכזי של המחלה - נזקי מיאלין ("טרשת") המופצים ("נפוצה") במערכת העצבים המרכזית. המילה "טרשת" מתארת את התהליך של התקשות לא תקינה של רקמה, דמוי צלקת, כפי שקורה לרקמות העצב הנפגעות. "נפוצה" מתייחסת לכך שפגיעות המיאלין מופצות ברחבי מערכת העצבים.

סיכום: דרך ארוכה לבריאות

טרשת נפוצה היא מחלה מורכבת ומסתורית, שמציבה אתגרים רבים בפני החוקרים והרופאים. למרות שהמדע השיג התקדמות בהבנת הגורמים והטיפולים, עדיין נדרש מחקר נרחב כדי להגיע לטיפול מלא במחלה זו. התקווה היא שבזכות המאמצים המדעיים, יום אחד נוכל לטשטש את טרשת הנפוצה ולאפשר לחולים חיים בריאים ומלאים. 

טרשת: סיפור שטרם הסתיים

טרשת נפוצה היא מחלה מורכבת ומסתורית, אך היא אינה גזר דין. עם מחקר, תמיכה ועשייה משותפת, נוכל להתקרב עוד צעד אחד אל עבר מציאת מרפא ומענה לצרכים של חולי טרשת ברחבי העולם.

חשוב לציין:

המידע המוצג במאמר זה הוא כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.
יש להתייעץ עם נוירולוג או רופא אחר מומחה לקבלת מידע נוסף על טרשת נפוצה ואפשרויות הטיפול.
קיימות קבוצות תמיכה רבות לחולי טרשת ובני משפחותיהם, שיכולות לספק מידע, תמיכה רגשית והזדמנויות להתחבר עם אנשים אחרים המתמודדים עם המחלה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: סקלרוזיס
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: טרשת בלעז מילון, טרשת (בלעז) פירוש, מה זה טרשת בלעז?, טרשת (בלעז) מילה נרדפת, טרשת (בלעז) 8 אותיות
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!