רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מן עוף לילי | מן עוף לילי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מן עוף לילי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מין עוף לילי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מאפייני דורסי הלילה

דורסי הלילה (שם מדעי: Strigiformes) הם סדרה של עופות הכוללת את הינשופים והאוחים, המאופיינים בראש גדול, עיניים גדולות, וראייה ושמיעה מחודדים ביותר. עופות אלו נפוצים בכל רחבי העולם ובבתי גידול מגוונים, מהטונדרה הארקטית ועד למדבריות חמים ויערות טרופיים. דורסי הלילה פעילים בעיקר בשעות הלילה והדמדומים, ומעבירים את יומם במנוחה כשהם מוסתרים בעזרת צבעי הסוואה. תכונותיהם הפיזיולוגיות מותאמות לציד בלילה, עם עיניים המותאמות לראייה בתנאי תאורה נמוכים ואוזניים המסוגלות לאתר את מיקום הטרף בדיוק רב. בנוסף, כנפיהם הרחבות והמנוצות בצורה מיוחדת מאפשרות להם לעוף חרישית ולהפתיע את הטרף.

התפתחות ותפוצה

על פי ממצאי מאובנים, דורסי הלילה הופיעו לראשונה בסוף תקופת הפלאוקן, והפכו נפוצים בחצי הכדור הצפוני במהלך תקופות האאוקן והאוליגוקן. המאובנים נמצאו בעיקר בחלק זה של העולם, ומשפחת התנשמתיים הייתה אחת הראשונות להופיע, לפני משפחת הינשופיים. דורסי הלילה נפוצים כיום בכל העולם, למעט ביבשת אנטארקטיקה. המין הנפוץ ביותר הוא התנשמת הלבנה, הנמצאת באזורים רבים למעט הצפון הקר של אסיה וצפון אמריקה. רוב המינים אינם נודדים באופן סדיר, אם כי ישנם מינים המפגינים נדידה בעונות מסוימות. דורסי הלילה מצויים במגוון רחב של בתי גידול, ממדבריות ועד יערות טרופיים, ומסתגלים גם לאזורים שהשתנו על ידי האדם, כמו חוות וערים.

אוח וירג'יניה

אוח וירג'יניה (Bubo virginianus) הוא אחד מדורסי הלילה הגדולים ביותר בעולם והגדול ביותר באמריקה. אורכו נע בין 45 ל-65 סנטימטרים, ומשקלו בין 900 גרם לשני קילוגרמים וחצי. האוח נפוץ בשתי יבשות אמריקה, מבתי גידול מגוונים הכוללים יערות, ביצות, מדבריות ואזורי סבך שיחים. הוא יכול לחיות בגובה פני הים ועד רום של 4,500 מטרים בהרי האנדים. האוח וירג'יניה ניזון ממגוון רחב של טרף, כולל מכרסמים, עופות, זוחלים ודו-חיים. למין זה ישנם מופעים מגוונים של צבעי נוצות, בהתאם לאזור תפוצתו, מה שמאפשר לו הסוואה יעילה בסביבתו הטבעית.

ינשוף בוריאלי

הינשוף הבוריאלי (Aegolius funereus) הוא עוף דורס קטן יחסית החי באזורי הטייגה של צפון אירואסיה ואמריקה הצפונית. אורכו נע בין 22 ל-27 סנטימטרים, ומשקלו בין 107 ל-179 גרם. הינשוף מתאפיין בנוצות עבות חומות עם כתמים לבנים ובטן בהירה עם פסים אפורים-בהירים. ראשו גדול עם פרצוף-שמע עבה המכסה את מרבית הראש, ועיניו הצהובות מוקפות במעטה אפור-כחלחל. הינשוף הבוריאלי שוכן ביערות ולעיתים במורדות הרים גבוהים. הוא אינו נודד, אלא מתרבה באותם יערות בהם הוא שוכן. הינשוף הבוריאלי (עוף לילי) ניזון ממגוון מיני עופות, צפרדעים, חרקים ויונקים קטנים, כמו מכרסמים וחפרפרות.

לילית מצויה

הלילית המצויה (Strix aluco) היא דורס הלילה השכיח ביותר במרכז אירופה. היא נפוצה ברוב ארצות אירופה, צפון אפריקה ודרום רוסיה, עם תפוצה אסייתית בצפון מערב הודו, הרי ההימלאיה, דרום סין, קוריאה (מדינה באסיה) וטאיוואן. בישראל היא נפוצה בצפון הארץ, במיוחד בגליל העליון והמערבי. אורך גופה של הלילית נע בין 37 ל-43 סנטימטרים, ומשקלה כ-500 גרם. הלילית המצויה , עוף לילי, מופיעה בשתי צורות צבע, חום אדמדם וחום אפרפר, ועיניה השחורות יכולות לסובב את ראשה עד 180 מעלות. בעבר זוהתה הלילית כשֵדַת הלילה בשל קולה הדומה ליללה, אך בימי הביניים נחשבה כסמל החוכמה.

דורסי לילה בישראל

בישראל שוכנים 10 מיני דורסי לילה, בהם האוח המצוי, האוח המדברי, ינשוף העצים, ינשוף השדות, כוס החורבות, לילית המדבר, הלילית המצויה, השעיר המצוי, השעיר המשורטט והתנשמת הלבנה. האוח המצוי נפוץ למדי בצפון הנגב ובצוקים, והאוח המדברי נפוץ בנגב, בערבה ובמדבר יהודה. ינשוף העצים נפוץ במיוחד במרכז ובדרום הארץ, בעוד ינשוף השדות נדיר יחסית. כוס החורבות נפוץ בשטחים פתוחים, במיוחד בהרים מהגליל והגולן ועד הרי הנגב. הלילית המדברית נפוצה בדרום הארץ, והלילית המצויה נפוצה בצפון. התנשמת הלבנה נפוצה בכל הארץ ומשמשת כמדבירה ביולוגית.

תפקידם האקולוגי של דורסי הלילה

דורסי הלילה ממלאים תפקיד חשוב במערכות האקולוגיות בהן הם חיים. הם טורפי על הנמצאים בראש מארג המזון, ושומרים על האיזון האקולוגי על ידי בקרת אוכלוסיות של יונקים קטנים, עופות וחרקים. בעזרת חושי הראייה והשמיעה המפותחים שלהם, הם מסוגלים לצוד ביעילות גם בתנאי חשכה מוחלטים. בנוסף, דורסי הלילה מסייעים במניעת התפשטות של מחלות על ידי ציד מכרסמים הנושאים מחוללי מחלות. במקומות בהם דורסי הלילה נפוצים, ניכרת ירידה בכמות המזיקים, מה שמועיל לחקלאות ולבני האדם. הם גם מהווים אינדיקטורים בריאותיים למערכות אקולוגיות בריאות, בשל רגישותם לשינויים סביבתיים.

לסיכום

דורסי הלילה הם קבוצה מגוונת וחשובה של עופות הממלאים תפקידים אקולוגיים מרכזיים ברחבי העולם. מאפייניהם הפיזיולוגיים הייחודיים מאפשרים להם להסתגל למגוון רחב של בתי גידול ולצוד ביעילות בשעות הלילה. המינים הנפוצים כמו אוח וירג'יניה, ינשוף בוריאלי ולילית מצויה מציגים מגוון התנהגויות ומאפיינים המאפשרים להם לשגשג בסביבות שונות. בישראל, דורסי הלילה מהווים חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית המקומית, ותורמים לשמירה על האיזון הטבעי. הבנת תפקידם וחשיבותם של דורסי הלילה יכולה לסייע בשמירה על המגוון הביולוגי ובשיפור יחסי האדם-סביבה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: כרון, נשמת, קיוי, תחמס
פתרון 5 אותיות: ינשוף, לילית, קיווי, תנשמת 
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מן עוף לילי מילון, מן עוף לילי פירוש, מן עוף לילי מילה נרדפת, מן עוף לילי 4 אותיות, מן עוף לילי תשבץ, מין עוףמין עוף מהפסיונים, עוף לילי
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו