מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

פילוסוף גרמני

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פילוסוף גרמני בעבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פילוסוף גרמני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סופר גרמני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הפילוסופיה הגרמנית: מסע בין עולמותיהם של היידגר, מרקס, שופנהאואר והגל

הפילוסופיה הגרמנית: תשתית למחשבה המערבית

הפילוסופיה הגרמנית, שצמחה והתפתחה בגרמניה לאורך מאות שנים, מהווה אבן יסוד במחשבה המערבית. הוגיה המרכזיים, מגוטפריד וילהלם לייבניץ ועד עמנואל קאנט, לודוויג ויטגנשטיין ורבים אחרים, הטביעו את חותמם על הפילוסופיה האנליטית והקונטיננטלית כאחד. תרומתה של הפילוסופיה הגרמנית לתנועת הנאורות ניכרת בהגותם של הוגים כמו קאנט, אשר הדגישו את חשיבות התבונה והחשיבה הביקורתית. מאמר זה יצלול אל עומק הגותם של ארבעה פילוסופים גרמנים בולטים – מרטין היידגר, קרל מרקס, ארתור שופנהאואר וגאורג וילהלם פרידריך הגל – ויבחן את תרומתם הייחודית למסורת הפילוסופית העשירה הזו.

מרטין היידגר: הוויה, זמן ואקזיסטנציאליזם

מרטין היידגר, מגדולי הפילוסופים של המאה ה-20, הותיר חותם עמוק על הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית וההרמנויטיקה. יצירתו המרכזית, "הוויה וזמן" (1927), חקרה את משמעות הקיום האנושי, או ה-Dasein, בהקשר של זמן: "היות-פה" או "היות-שם". היידגר הדגיש את החשיבות של הבנת ההוויה שלנו בתוך העולם, את האופן שבו אנו מתייחסים לזמן, ואת המודעות הבלתי נמנעת למוות כגורם מעצב של הקיום. הגותו של היידגר, אף שהייתה שנויה במחלוקת בשל קשריו עם הנאציזם, ממשיכה לעורר דיון פורה ולהשפיע על הוגים בני זמננו.

קרל מרקס: ביקורת הקפיטליזם והחזון הקומוניסטי

קרל מרקס, פילוסוף גרמני בעבר, כלכלן וסוציולוג גרמני, נחשב לאחד מההוגים המשפיעים ביותר בהיסטוריה. הגותו, המבוססת על מטריאליזם היסטורי וביקורת חריפה של הקפיטליזם, הניחה את היסודות לתנועות חברתיות ופוליטיות רבות ברחבי העולם. מרקס ניתח את הקפיטליזם כמערכת המבוססת על ניצול, ניכור ומאבק מעמדי, והציע את הקומוניזם כחלופה שתבטיח שוויון וחירות לכל. "המניפסט הקומוניסטי" ו"הקפיטל", שני חיבוריו המרכזיים, ממשיכים להיות מקורות השראה לדיונים על צדק חברתי וכלכלי.

ארתור שופנהאואר: העולם כרצון וכדימוי

ארתור שופנהאואר, פילוסוף גרמני בעל השקפה פסימית, הציג את העולם כזירה של סבל ואי-שביעות רצון מתמדת. בספרו המרכזי, "העולם כרצון וכדימוי", הוא טען כי הרצון הוא הכוח המניע את העולם, וכי האדם לכוד במעגל אינסופי של תשוקה וסבל. שופנהאואר ראה באמנות ובמוסיקה מפלט זמני מהסבל, ובסגפנות ובוויתור על הרצון כדרך להגיע לשלווה פנימית. השפעתו של שופנהאואר ניכרת בפילוסופיה האי-רציונלית ובזרמים אקזיסטנציאליסטיים שונים.

**גאורג וילהלם פרידריך הגל: הדיאלקטיקה והרוח בהיסטוריה**

גאורג וילהלם פרידריך הגל, מגדולי הפילוסופים האידיאליסטים הגרמנים, פיתח את תפיסת הדיאלקטיקה כהסבר לתהליכי ההיסטוריה והמחשבה. הוא ראה בהיסטוריה ביטוי להתפתחות "הרוח" (Geist), ישות מופשטת המגשימה את עצמה דרך מאבק בין רעיונות מנוגדים. הגותו של הגל, המוצגת בספרו המונומנטלי "הפנומנולוגיה של הרוח", השפיעה על תחומים רבים, כולל פילוסופיה פוליטית, היסטוריה, דת ואמנות.

נקודות השקה וניגודים: דיאלוג בין ארבעת ההוגים

הפילוסופיות של היידגר, מרקס, שופנהאואר והגל מציגות נקודות השקה וניגודים מעניינים. בעוד שהיידגר התמקד בחוויה הסובייקטיבית של הקיום והזמן, מרקס ניתח את המציאות החברתית והכלכלית מנקודת מבט מטריאליסטית. שופנהאואר הדגיש את הסבל כמרכיב יסודי של הקיום האנושי, בעוד שהגל ראה בהיסטוריה תהליך של התקדמות והגשמה עצמית. למרות ההבדלים ביניהם, ארבעת ההוגים חולקים עניין משותף בשאלות יסוד על משמעות הקיום, טבע המציאות ותפקיד האדם בעולם.

מורשת הפילוסופיה הגרמנית: השפעה מתמשכת

הפילוסופיה הגרמנית ממשיכה להשפיע על הוגים בני זמננו בתחומים מגוונים, החל מפילוסופיה של המדע והטכנולוגיה וכלה בפילוסופיה פוליטית, אתיקה ואסתטיקה. הגותם של היידגר, מרקס, שופנהאואר והגל מעוררת דיון ופרשנות חדשים, ומציעה תובנות רלוונטיות לאתגרים העומדים בפני האנושות במאה ה-21. מורשתם העשירה מזמינה אותנו להמשיך לחקור את השאלות הגדולות של הקיום, לחתור להבנה מעמיקה יותר של עצמנו ושל העולם, ולשאוף לחברה צודקת וטובה יותר. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: הס 
תשובה 3 אותיות: אבט, הגל, ובר, קנט, שלר 
תשובה 4 אותיות: ליפס, מרקס, קאנט, שלגל, שליק  
תשובה 5 אותיות: אויקן, אנגלס, טיליך, מגנוס, מימון, ניטשה, פיכטה, שמידט
תשובה 6 אותיות: ארנולד, בנימין, היידגר, וילהלם, מרקוזה, שפנגלר
תשובה 7 אותיות: לייבניץ, מנדלסון, נובאליס
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): רוזנצווייג, שופנהאואר
תשובה של 2 מילים ומעלה: 
אברהרד ארנולד, אוסוואלד שפנגלר, אלברטוס מגנוס, אלפרד שמידט, ארתור שופנהאואר, גוטפריד וילהלם לייבניץ, גיאורג וילהלם פרידריך הגל, הרברט מרקוזה, ולטר בנימין, יוהאן גוטליב פיכטה, מוריץ שליק, מרטין היידגר, מקס ובר, מקס שלר, משה הס, משה מנדלסון, עמנואל קאנט, פאול טיליך, פרידריך אנגלס, פרידריך ניטשה, פרידריך שלגל, פרנץ רוזנצווייג, קרל מרקס, רודולף אויקן, שלמה מימון, תומאס אבט, תיאודור ליפס
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!