רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עבד שאול המלך | עבדו של שאול המלך תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עבד שאול המלך. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עבדו של שאול המלך" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עבדו של שאול המלך בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עבד שאול המלך - נאמנות או אופורטוניזם?

דמותו של ציבא, עבד שאול המלך, נותרת אניגמטית ונתונה לפרשנויות שונות. ציבא, המופיע בספר שמואל ב', פרקים ט', ט"ז ו-י"ט, מתואר כעבד נאמן, אך גם כדמות ערמומית ואופורטוניסטית. יחסו המשתנה כלפי מפיבושת, נכדו של שאול, מעלה שאלות בנוגע לנאמנותו האמיתית ולמניעיו. האם ציבא פעל מתוך דאגה כנה לשלום אדוניו, או שמא ניצל את המצב כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלו?

מקור שמו של ציבא ומוצאו

מקור שמו של ציבא, ככל הנראה, הוא מן השפה הארמית. המילה "סיב" בארמית פירושה ענף, וייתכן ששמו מרמז על השתייכותו לשבט או משפחה מסוימת. פרשנים אחרים הציעו שמוצא השם הוא מן השורש העברי צ-ב-ה, שפירושו "רצה" או "הזדקק לדבר". רד"ק, בפירושו לשמואל ב', ט', טוען שציבא היה "עבד כנעני", כלומר, שאינו משתייך לעם ישראל. דעה זו נתמכת גם על ידי חז"ל.

מעניין לציין שבספר דברי הימים א', ח', ט', מופיע השם צִבְיָא ברשימת היחס של שבט בנימין. עם זאת, חוקרים חלוקים בשאלה האם מדובר באותו ציבא המופיע בספר שמואל. ייתכן שמדובר בדמות אחרת לחלוטין, או שאולי מדובר בקרוב משפחה רחוק.

ציבא ומפיבושת - מפגש ראשון

הקורא פוגש את ציבא לראשונה בספר שמואל ב', פרק ט', כאשר דוד המלך מבקש לברר אם נותר עוד צאצא לבית שאול. ציבא מספר לדוד על מפיבושת, נכדו של שאול, המתגורר בבית מכיר בן עמיאל בעיר לודבר. מפיבושת מתואר כנכה רגליים, חסר כל ובעל ילד אחד בלבד. לעומתו, ציבא הוא בעל מעמד ורכוש, אב לחמישה עשר ילדים ובעל עשרים עבדים.

דוד מחליט להשיב למפיבושת את אדמותיו ומצווה על ציבא לעבוד את האדמה עבורו. ציבא משיב בהכנעה: "ככל אשר יצוה אדוני המלך את עבדו, כן יעשה עבדך" (שמואל ב', ט', יב). אולם, בהמשך הסיפור, נראה שיחסו של ציבא כלפי מפיבושת משתנה.

ציבא ודוד - נאמנות או אופורטוניזם?

בפרק ט"ז, דוד נאלץ לברוח מירושלים מפני בנו המורד, אבשלום. ציבא יוצא לקראתו עם אספקה של מזון, בהם לחם, צימוקים, קיץ ונבל יין. דוד שואל אותו על מקום הימצאו של מפיבושת, וציבא משיב: "כי אמר היום ישיבו לי בית ישראל את ממלכות אבי" (שמואל ב', ט"ז, ג). במילים אחרות, ציבא טוען שמפיבושת הצטרף למרד אבשלום ומקווה לנצל את המצב כדי לתפוס את השלטון.

דוד, מבלי לברר את אמיתות דבריו של ציבא, פוסק: "הנה לך כל אשר למפיבושת" (שמואל ב', ט"ז, ד). נשאלת השאלה: האם ציבא דיבר אמת, או שמא ניצל את ההזדמנות כדי להשתלט על רכושו של אדונו?

נקודת מבטו של מפיבושת

בפרק י"ט, לאחר שאבשלום נהרג ודוד שב לירושלים, מפיבושת יורד לקראתו ומספר את גרסתו לאירועים. הוא טוען שציבא שיקר לדוד ושהוא עצמו נותר נאמן למלך. מפיבושת מספר שלא טיפל בעצמו מאז שדוד נמלט מירושלים, כאות אבלות על מר גורלו של המלך.

דוד, שומע את שתי הגרסאות הסותרות, אינו יודע במי להאמין. הוא מחליט לחלק את השדה בין ציבא למפיבושת. פתרון זה, לכאורה, אינו מספק צדק מלא, אך הוא משקף את חוסר הוודאות של דוד ואת הקושי להכריע מי דובר אמת.

ציבא - דמות מורכבת ואניגמטית

דמותו של ציבא נותרת אניגמטית וקשה לפענוח. האם היה נאמן לדוד ולמפיבושת, או שמא פעל מתוך אינטרס אישי? הפרשנים חלוקים בדעותיהם. יש הסבורים שציבא שיקר לדוד וניצל את המצב כדי להגדיל את רכושו. אחרים טוענים שציבא דיבר אמת ומפיבושת הוא ששיקר.

ייתכן שהטקסט המקראי מעוצב במכוון באופן שמעורר ספק בלב הקורא. אין תשובה חד משמעית לשאלה מי דובר אמת, והקורא נותר עם חוסר ודאות לגבי אופיו האמיתי של ציבא.

ציבא בראי האמנות והתרבות

דמותו של ציבא המשיכה להעסיק אמנים וסופרים לאורך הדורות. יצירות אמנות שונות תיארו את ציבא כעבד נאמן, כבוגד, או כדמות טרגית הנקרעת בין נאמנויות וסכסוכים.

בספרו "קדמוניות היהודים", יוסף בן מתתיהו מתאר את ציבא כמי שפעל מתוך קנאה ותאוות בצע. הוא טוען שציבא רצה להשתלט על רכושו של מפיבושת וניצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכו. לעומתו, המשורר חיים נחמן ביאליק, במחזהו "דוד ושאול", מתאר את ציבא כדמות נאמנה, הפועלת מתוך דאגה כנה לשלום אדוניו.
מסקנות

דמותו של ציבא, עבד שאול המלך, היא דמות מורכבת ומעוררת מחשבה. סיפורו מעלה שאלות בנוגע לנאמנות, בגידה, והיחסים בין אדונים לעבדים. האם ציבא היה נאמן או בוגד? התשובה לשאלה זו נתונה בידי הקורא. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: ציבא
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: עבדו של שאול המלך מילון, עבדו של שאול המלך תשבץ, עבדו של שאול המלך 4 אותיות, עבד שאול המלך תשחץ, עבד שאול המלך 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו