מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

שיח תרבותי רעיל | שיח תרבותי רעיל תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שיח תרבותי רעיל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שיח תרבותי רעיל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שיח תרבותי רעיל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מבוא לעולם הצמחים הרעילים

עולם הצומח הוא עולם מופלא ומגוון, אך לצד יופיו וקסמו, הוא טומן בחובו גם סכנות. צמחים רעילים הם חלק בלתי נפרד ממערכת אקולוגית זו, והם מייצרים מגוון רחב של חומרים כימיים רעילים המשמשים אותם להגנה מפני מזיקים וטורפים. בעוד שחלק מהצמחים הללו משמשים ברפואה המסורתית ואף המודרנית, חשיפה לא מבוקרת אליהם עלולה להיות מסוכנת ואף קטלנית. לכן, זיהוי והימנעות מצמחים רעילים הוא חיוני, במיוחד בסביבת ילדים וחיות מחמד.

קיקיון מצוי: יופי קטלני בעל שימושים מפתיעים

הקיקיון המצוי (Ricinus communis) הוא שיח גדול ומרשים בעל עלים רחבים ותפרחות צבעוניות. הוא נפוץ באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם, כולל בישראל. למרות יופיו, הקיקיון המצוי מכיל רעלן קטלני בשם ריצין, המצוי בעיקר בזרעים. ריצין הוא חלבון רעיל ביותר, ובליעה של כמות קטנה ממנו עלולה לגרום למוות. למרות זאת, שמן המופק מזרעי הקיקיון, לאחר תהליך מוקפד להרחקת הרעלן, משמש בתעשיות שונות, כולל ייצור סבונים, חומרי סיכה, צבעים ופלסטיק. בנוסף, שמן קיק משמש ברפואה המסורתית לטיפול במגוון בעיות בריאותיות, כמו עצירות, דלקות עור וכאבי שרירים.

סטריכנוס: רעל עצבי קטלני עם עבר אפל

הסוג סטריכנוס (Strychnos) כולל מגוון רחב של עצים ושיחים הגדלים באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם. מינים רבים בסוג זה מכילים אלקלואידים רעילים, ביניהם סטריכנין וקורארה. סטריכנין הוא רעלן עצבי חזק הגורם להתכווצויות שרירים, קשיי נשימה ושיתוק. בעבר, סטריכנין שימש כרעל עכברים וכרעל לשימוש בפעולות חבלה והתנקשות. קורארה, לעומת זאת, הוא רעלן שרירים המשמש את הילידים באמזונס להכנת חיצי הרעלה לציד.

בלדונה: יופי מסוכן עם סגולות רפואיות

בלדונה (Atropa belladonna) הוא צמח רב שנתי בעל פרחים סגולים-שחורים ופירות שחורים מבריקים. הוא נפוץ באירופה, אסיה וצפון אפריקה. הצמח מכיל אלקלואידים רעילים, ביניהם אטרופין, היוסציאמין וסקופולמין. אטרופין הוא חומר המשפיע על מערכת העצבים ומעכב את פעילותה. הוא משמש ברפואה המודרנית להרחבת אישונים, לטיפול בהפרעות בקצב הלב וכתרופה נגד הרעלות. אולם, שימוש לא מבוקר בבלדונה עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות, כמו יובש בפה, טשטוש ראייה, הזיות ואף מוות.

יטרופה: רעלן מגוון עם פוטנציאל אנרגטי

הסוג יטרופה (Jatropha) כולל מגוון רחב של שיחים ועצים הגדלים באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם. מינים רבים בסוג זה מכילים תרכובות רעילות, בעיקר בזרעים. למרות רעילותם, זרעי יטרופה משמשים לייצור ביו דיזל, דלק מתחדש המופק משמנים צמחיים. יטרופה קורקס (Jatropha curcas) הוא מין בעל פוטנציאל גבוה לייצור ביו דיזל, בשל תכולת השמן הגבוהה בזרעיו וקצב גידולו המהיר. אולם, בשל רעילותם של הזרעים, יש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים בעת הטיפול בהם ובהפקת השמן.

סתוונית: רעל מן האדמה עם שימושים רפואיים

הסוג סתוונית (Colchicum) כולל מגוון רחב של גאופיטים בעלי פרחים צבעוניים המופיעים בסתיו. מיני סתוונית רבים מכילים את האלקלואיד קולכיצין, שהוא רעלן חזק הפוגע בחלוקת התאים. למרות רעילותו, קולכיצין משמש ברפואה המודרנית לטיפול במחלות כמו שיגדון ומחלות דלקתיות אחרות. אולם, שימוש לא מבוקר בקולכיצין עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות, כמו בחילות, הקאות, שלשולים ופגיעה במח העצם.

זהירות והימנעות: המפתח לבטיחות

היכרות עם צמחים רעילים נפוצים היא צעד חשוב בהגנה על עצמנו ועל הסובבים אותנו. חשוב לזכור כי צמחים רעילים אינם "רעים" מטבעם, אלא הם חלק ממערכת אקולוגית מורכבת וממלאים תפקיד חשוב בה. אולם, חשוב לנקוט באמצעי זהירות וללמד את ילדינו לזהות ולהימנע ממגע עם צמחים לא מוכרים, במיוחד בטבע. במקרה של חשד להרעלה מצמח, יש לפנות מיד לייעוץ רפואי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: רוש
פתרון 4 אותיות: דודא
פתרון 5 אותיות: דטורה, וינקה, נרקיס
פתרון 6 אותיות: בלדונה, חלבלוב, יטרופה, קורארה, קיקיון
פתרון 7 אותיות: סתוונית
פתרון 8 אותיות ומעלה: סטריכנוס, רודודנדרון
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אצבעונית ארגמנית, דודא רפואי, דטורה נטוית-פרי, הרדוף הנחלים, וינקה ורודה, ויתניה משכרת, יטרופה קורקס, סולנום זיתני, פלומריה ריחנית, קיקיון מצוי, שיכרון זהוב
ביטויים דומים: שיח תרבותי רעיל מילון, שיח תרבותי רעיל פירוש, שיח תרבותי רעיל תשחץ, שיח תרבותי רעיל מילה נרדפת, שיח תרבותי רעיל 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!