רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מעבורת החלל הראשונה של נאס"א | מעבורת החלל הראשונה של נאס"א תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מעבורת החלל הראשונה של נאס"א. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מעבורת החלל הראשונה של נאס"א" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מעבורת החלל הראשונה של נאס"א בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: תוכנית מעבורות החלל של נאס"א

תוכנית מעבורות החלל של נאס"א, שפעלה בין השנים 1981-2011, היוותה מהפכה בחקר החלל ובטכנולוגיה החללית. במהלך 30 שנות פעילותה, ביצעה התוכנית 135 משימות מוצלחות, הובילה להתקדמות משמעותית במחקר המדעי ובטכנולוגיה, והייתה חלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי האמריקאי. נאס"א בנתה חמש מעבורות חלל מבצעיות: קולומביה, צ'לנג'ר, דיסקברי, אטלנטיס ואנדוור. כל אחת מהן תרמה באופן ייחודי לתוכנית, והביאה עמה הישגים והתמודדויות משלה. תוכנית המעבורות אפשרה לראשונה שימוש חוזר בכלי חלל, דבר שהוביל לחיסכון משמעותי בעלויות ולהגברת תדירות המשימות. למרות האתגרים והטרגדיות שליוו את התוכנית, היא נותרה סמל לחדשנות ולרוח האנושית בחקר החלל.

העיצוב והטכנולוגיה של מעבורות החלל

מעבורות החלל היו פלא הנדסי שכלל מערכות מורכבות ומתקדמות. המבנה הבסיסי של המעבורת כלל ארבעה חלקים עיקריים: המקפת (orbiter), שני מאיצי דלק מוצק, ומכל דלק חיצוני. המקפת, שדמתה בצורתה למטוס, הכילה את תא הצוות והמטען. היא הייתה מצוידת במערכת הגנה תרמית מתקדמת, שכללה אלפי אריחים עמידים בחום, שהגנו עליה בזמן החזרה לאטמוספירה. מערכת ההנעה של המעבורת כללה שילוב של מנועי דלק מוצק ונוזלי, שאפשרו לה להגיע למהירויות עצומות הדרושות להתגברות על כוח המשיכה של כדור הארץ. המעבורת הייתה מסוגלת להמריא כטיל, לנוע בחלל כחללית, ולנחות כמטוס - יכולת ייחודית שלא הייתה קיימת בשום כלי חלל אחר. מערכות הניווט והבקרה המתקדמות אפשרו לה לבצע משימות מורכבות בחלל, כולל עגינה בתחנות חלל ותפיסת לוויינים.

קולומביה: המעבורת הראשונה

מעבורת החלל קולומביה, שנקראה על שם ספינת המחקר של קפטן רוברט גריי, הייתה הראשונה בצי המעבורות של נאס"א (סוכנות החלל של ארה"ב). היא שוגרה לראשונה ב-12 באפריל 1981, ובכך פתחה עידן חדש בחקר החלל. קולומביה ביצעה 28 משימות מוצלחות לאורך 22 שנות שירותה, כולל משימות מדעיות חשובות ומשימות להצבת לוויינים. בשל היותה המעבורת הראשונה, קולומביה הייתה כבדה יותר משאר המעבורות, דבר שהגביל את יכולתה להגיע לגבהים הנדרשים לעגינה בתחנת החלל הבינלאומית. לכן, היא המשיכה להתמקד במשימות מדעיות גם כאשר שאר המעבורות עסקו בבניית תחנת החלל. טרגדיה פקדה את קולומביה ב-1 בפברואר 2003, כאשר התפרקה בעת חזרתה לאטמוספירה, דבר שהוביל למותם של שבעת אנשי הצוות, ביניהם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון. אסון זה הוביל לשינויים משמעותיים בתוכנית המעבורות ולבסוף לסיומה.

צ'לנג'ר: הטרגדיה שזעזעה את העולם

מעבורת החלל צ'לנג'ר, השנייה בצי המעבורות, נקראה על שם ספינת המחקר הבריטית HMS Challenger. היא ביצעה את טיסת הבכורה שלה ב-4 באפריל 1983 וביצעה תשע משימות מוצלחות. צ'לנג'ר הייתה המעבורת הראשונה שביצעה הליכת חלל והראשונה שנשאה אסטרונאוטית אמריקאית. ב-28 בינואר 1986, בטיסתה העשירית, אירע אסון שזעזע את העולם כולו. 73 שניות לאחר ההמראה, המעבורת התפוצצה, וכל שבעת אנשי הצוות נספו. החקירה שלאחר האסון גילתה כי הסיבה הייתה כשל באטם של אחד ממאיצי הדלק המוצק, שנגרם בשל טמפרטורות נמוכות ביום השיגור. אסון צ'לנג'ר הוביל להשבתה ממושכת של תוכנית המעבורות ולשינויים מרחיקי לכת בתהליכי הבטיחות והניהול בנאס"א. האירוע הטרגי הזה נחרט בזיכרון הקולקטיבי האמריקאי והעולמי, והדגיש את הסיכונים הכרוכים בחקר החלל.

דיסקברי: המעבורת המובילה במשימות

מעבורת החלל דיסקברי, השלישית בצי המעבורות, ביצעה את טיסת הבכורה שלה ב-30 באוגוסט 1984. היא נקראה על שם ספינות מחקר היסטוריות, כולל הספינה בה השתמש ג'יימס קוק בהפלגתו השלישית והאחרונה. דיסקברי הייתה המעבורת המובילה במספר המשימות, עם 39 טיסות מוצלחות. היא ביצעה משימות מפתח רבות, כולל שיגור טלסקופ החלל האבל ב-1990 ומשימות תחזוקה עבורו. דיסקברי גם שיגרה את לוויין המחקר יוליסס לחקר השמש ומספר לווייני מעקב צבאיים. היא הייתה המעבורת שנבחרה לבצע את משימות "החזרה לחלל" לאחר אסונות צ'לנג'ר וקולומביה, מה שמדגיש את האמינות והביטחון שנאס"א נתנה בה. בנוסף, דיסקברי שיחקה תפקיד מרכזי בבניית תחנת החלל הבינלאומית, עם מספר משימות להרכבת מודולים ואספקת ציוד. טיסתה האחרונה של דיסקברי הייתה ב-24 בפברואר 2011, כחלק מסיום תוכנית המעבורות.

אטלנטיס: סוגרת את עידן המעבורות

מעבורת החלל אטלנטיס, הרביעית בצי המעבורות, ביצעה את טיסת הבכורה שלה ב-3 באוקטובר 1985. היא נקראה על שם ספינת המחקר הראשונה של המכון האוקיינוגרפי Woods Hole. אטלנטיס הייתה קלה יותר מקודמותיה בזכות שיפורים בתכנון ובייצור. היא ביצעה 33 משימות מוצלחות, כולל מספר משימות צבאיות סודיות עבור משרד ההגנה האמריקאי. אטלנטיס שיחקה תפקיד מרכזי בשיתוף הפעולה הבינלאומי בחלל, עם שבע משימות לתחנת החלל הרוסית מיר ומספר רב של משימות לבניית והפעלת תחנת החלל הבינלאומית. היא גם שיגרה מספר גשושיות חשובות, כולל גלילאו למחקר צדק ומגלן למיפוי נוגה. ב-8 ביולי 2011, אטלנטיס יצאה למשימתה האחרונה, STS-135, שהייתה גם המשימה האחרונה של תוכנית מעבורות החלל. עם נחיתתה ב-21 ביולי 2011, הסתיים רשמית עידן מעבורות החלל, תוך השארת מורשת עשירה של הישגים מדעיים וטכנולוגיים.

הישגים ומורשת תוכנית מעבורות החלל

תוכנית מעבורות החלל הותירה אחריה מורשת עשירה של הישגים מדעיים וטכנולוגיים. היא אפשרה ביצוע מחקרים מדעיים מקיפים בתנאי מיקרו-כבידה, שהובילו לתגליות חשובות בתחומי הביולוגיה, הפיזיקה והרפואה. המעבורות שיחקו תפקיד מכריע בהקמת תחנת החלל הבינלאומית, פרויקט שיתוף הפעולה הבינלאומי הגדול ביותר בחלל. הן אפשרו שיגור, תחזוקה ותיקון של לוויינים וטלסקופים חלליים, כולל טלסקופ החלל האבל, שהוביל לתגליות מהפכניות באסטרונומיה. התוכנית גם הובילה לפיתוח טכנולוגיות חדשניות רבות, שמצאו שימושים בתעשיות אזרחיות. עם זאת, התוכנית גם נתקלה באתגרים משמעותיים, כולל עלויות גבוהות מהצפוי ושני אסונות טרגיים. למרות זאת, תוכנית מעבורות החלל נותרה אבן דרך חשובה בהיסטוריה של חקר החלל, והשפיעה עמוקות על תוכניות חלל עתידיות ועל תפיסת האנושות את היכולת שלה לחקור ולהבין את היקום. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
 צ'לנג'ר (המעבורת השנייה של נאס"א)
פתרון 6 אותיות: אנדוור (המעבורת החמישית של נאס"א)
פתרון 7 אותיות: אטלנטיס (המעבורת הרביעית בצי המעבורות של ארה"ב), 
דיסקברי  (המעבורת השלישית של נאס"א)
פתרון 8 אותיות ומעלה: קולומביה (המעבורת הראשונה של נאס"א)
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מעבורת החלל הראשונה של נאס"א פירוש, מעבורת החלל הראשונה של נאס"א מילה נרדפת,מעבורת החלל הראשונה של נאס"א תשחץ, מעבורת החלל הראשונה של נאס"א 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו