מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

עמוד אבן טבעי בתקרת מערה, סטלקטיט | עמוד אבן טבעי בתקרת מערה סטלקטיט תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה עמוד אבן טבעי בתקרת מערה סטלקטיט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עמוד אבן טבעי בתקרת מערה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עמוד אבן טבעי בתקרת מערה, סטלקטיט בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

היווצרות נטיפים וזקיפים

נטיפים וזקיפים הם תופעות גיאולוגיות מרהיבות הנמצאות במערות קרסטיות. נטיף הוא עמוד היורד מתקרת המערה כלפי מטה, בעוד זקיף הוא עמוד הנבנה מהרצפה כלפי מעלה. תהליך היווצרותם מתחיל כאשר מים ממסים פחמן דו-חמצני מהאוויר ויוצרים חומצה פחמתית חלשה, המחלחלת לתוך סדקי סלעי גיר. תגובה כימית זו ממיסה את סלע הגיר ויוצרת סידן מימן פחמתי, אשר מתמוסס במים. כשהתמיסה מגיעה לתקרת המערה, היא מטפטפת אט אט ומשאירה משקעי גיר שמתקשים בהדרגה. לאורך אלפי שנים, משקעים אלו יוצרים את הנטיפים. תהליך דומה מתרחש כאשר הטיפות נופלות על רצפת המערה, שם הן יוצרות את הזקיפים. קצב הצמיחה של נטיפים וזקיפים הוא איטי מאוד, ומגיע לממוצע של 0.13 מ"מ בשנה, אך במקרים של מים עשירים בסידן, הקצב יכול להגיע עד 3 מ"מ בשנה.

מבנה מערת הנטיפים

מערת הנטיפים בישראל, הידועה גם בשם מערת אבשלום, היא דוגמה מרהיבה למערה קרסטית עשירה בנטיפים וזקיפים. המערה ממוקמת בהרי יהודה, סמוך לבית שמש, ונמצאת בעומק של כ-385 מטר מעל פני הים. אורכה המרבי של המערה הוא 91 מטרים, רוחבה המרבי 80 מטרים וגובהה המרבי 15 מטרים. שטח המערה הוא כ-4,800 מ"ר ונפחה כ-25,000 מטרים מעוקבים. חלק מהזקיפים והנטיפים במערה הם בני יותר מ-300,000 שנה, דבר המעניק להם חשיבות רבה בחקר האקלים הקדום של האזור. מערת הנטיפים היא דוגמה לאתר טבע מוגן בישראל, והביקור בה מתאפשר תוך שמירה קפדנית על הערך הגיאולוגי והאקולוגי של המערה.

גילוי מערת אבשלום

מערת אבשלום התגלתה במקרה במרץ 1968 על ידי אלכס שנברג ואהרון פניג'ל, בעקבות פיצוצים במחצבה בהר טוב. המערה נחשפה לאחר אחד הפיצוצים, כאשר שנברג גילה חור קטן בערמת חצץ. לאחר שזחל דרך החור, גילה שנברג מערת נטיפים מרשימה. לאחר גילוי המערה, הוחלט לשמרה ולהודיע לרשויות. המערה הוכרזה כשמורת טבע במרץ 1975 ונפתחה לקהל הרחב בשנת 1977. בעקבות הביקורים הרבים, ננקטו אמצעים לשימור המערה, כולל הגבלה על מספר המבקרים והתקנת תאורת LED אקולוגית להפחתת השפעת החום על הנטיפים.

מערות שקוציאן

מערות שקוציאן בסלובניה הן מערכת מערות קרסטיות המוכרות כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1986. המערות כוללות ארבע מערות נפרדות ואגמים תת-קרקעיים, והן נוצרו על ידי נהר הרקה. הנהר נעלם לתוך המערות דרך מעבר תת-קרקעי ומופיע שוב במספר ערוצים ומפלים. עומקן המרבי של המערות מגיע לכ-230 מטרים ואורכן הכולל הוא יותר מ-5 ק"מ. המערות משמשות בית למגוון צמחים ובעלי חיים, כולל חמישה מיני עטלפים. מסלול התיירות במערות שקוציאן כולל מעבר דרך מנהרות, אולמות עם נטיפים וגשר מעל נהר הרקה, והוא נחשב לאחד האתרים המרשימים ללימוד תופעת הקרסט.

ההיסטוריה וחקר הארכאולוגי של מערות שקוציאן

מערות שקוציאן שימשו למגורים אנושיים במשך למעלה מ-10,000 שנים, ונמצאו בהן כ-30 אתרים ארכאולוגיים המעידים על יישוב אנושי. בין הממצאים ניתן למצוא בתי קברות פרהיסטוריים ומצודות מתקופת הברזל והרומאים. המחקר הספלאולוגי של המערות החל ב-1851 ונמשך עד היום, והוא כולל מחקרים חשובים אודות משטר המים במקום. המערות מהוות אתר מפורסם ללימוד תופעת הקרסט, וממנו נגזר המושג הבינלאומי "קרסט" המשמש לתיאור תופעות גיאולוגיות דומות ברחבי העולם.

מערת פוסטוינה

מערת פוסטוינה בסלובניה היא מערכת מערות קרסט באורך של 24.3 ק"מ, והיא אחת מהמערות הגדולות בעולם. המערה נוצרה על ידי נהר פיבקה, והיא פתוחה לביקורים מאז 1819. המערה מציעה סיורים מודרכים הכוללים חלקים רגליים וחלקים ברכבת תיירים. מערת פוסטוינה מפורסמת במגוון הנטיפים והזקיפים שבה, והיא גם בית גידול למין אנדמי של פרוטאוס, המכונה "הדג האנושי". הטמפרטורה במערה נעה בין 8 ל-10 מעלות צלזיוס, והיא נחשבת לאתר תיירות פופולרי ביותר בסלובניה.

סיכום והחשיבות המדעית של המערות

הנטיפים והזקיפים במערות קרסטיות כמו מערת הנטיפים בישראל, מערות שקוציאן ומערת פוסטוינה מהווים תופעות גיאולוגיות מרהיבות עם חשיבות מדעית רבה. תהליך היווצרותם הממושך והמורכב מספק מידע על התנאים האקלימיים והגיאולוגיים של האזור לאורך תקופות זמן ארוכות. המערות משמשות אתרי מחקר חשובים לגיאולוגים, ארכאולוגים וביולוגים, ומציעות תובנות רבות על תהליכים טבעיים ויישוב אנושי קדום. בנוסף, מערות אלו מהוות אתרי תיירות פופולריים המושכים מבקרים מכל רחבי העולם, המתרשמים מהיופי הטבעי וההיסטורי של תופעות טבע נדירות אלו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: נטיף
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: עמוד אבן טבעי בתקרת מערה סטלקטיט מילון, עמוד אבן טבעי בתקרת מערה פירוש, עמוד אבן טבעי בתקרת מערה 4 אותיות, עמוד אבן טבעי בתקרת מערה, סטלקטיט תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!