מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

דרכון | דרכון (בלעז) תשבץ | דרכון מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה דרכון (בלעז). בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דרכון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דרכון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהו דרכון ומדוע הוא כה חשוב?

הדרכון, מסמך בעל עוצמה של זהות לאומית, הוא תעודה רשמית המונפקת על ידי מדינה לאזרחיה. הוא משמש לא רק ככלי זיהוי אישי, אלא גם כמפתח למעבר גבולות בינלאומיים. אמנות בינלאומיות שונות מסדירות את הנפקת הדרכונים והשימוש בהם, ומבטיחות את ההכרה ההדדית במסמך זה בין מדינות. הדרכון הוא עדות למעמדו של אדם כאזרח במדינה מסוימת, והוא כולל פרטים אישיים המאפשרים זיהוי ודאי. חשוב להבחין בין דרכון לאשרה (ויזה): בעוד הדרכון מאשר את זהותו של הנושא, האשרה היא אישור כניסה למדינה זרה. במקרים מסוימים, כמו הגשת בקשה לאשרה, נדרש תרגום דרכון מלווה באישור נוטריוני. 

היסטוריה ואטימולוגיה של הדרכון: מסע בזמן

שורשיה של המילה "דרכון" טמונים עמוק בהיסטוריה. בעברית, המילה נגזרת מ"דרך", ומעידה על תפקידו של המסמך בפתיחת נתיבים. בלעז, הדרכון מכונה "פאספורט", מילה שמקורה בצרפתית ומשמעותה "מעבר נמל". הדרכון עבר גלגולים רבים לאורך ההיסטוריה, מימי קדם ועד ימינו. בעבר, היו אלה מסמכים חד פעמיים שהונפקו לכל מסע בנפרד. עם הזמן, התפתחו פנקסי דרכונים לשימוש רב פעמי, ובשנים האחרונות אנו עדים למעבר לדרכונים ביומטריים, המציעים אבטחה וזיהוי משופרים. דרכונים היסטוריים, כמו דרכוני ננסן שהונפקו לפליטים לאחר מלחמת העולם הראשונה, מעידים על תפקידו של הדרכון לא רק כמסמך נסיעה, אלא גם ככלי הומניטרי.

הדרכון הישראלי: סמל לזהות לאומית

הדרכון הישראלי, בצבעו הכחול המוכר, הוא יותר מאשר מסמך נסיעה – הוא סמל לזהות הלאומית של מדינת ישראל. הוא כולל סמלים יהודיים מסורתיים, כמו המנורה וענפי הזית, המוטבעים על דפיו. הדרכון הישראלי הוא דו-לשוני, כתוב בעברית ובאנגלית, ומודפס מימין לשמאל, בהתאם לכיוון הכתיבה העברי. קיימים שלושה סוגים עיקריים של דרכונים ישראליים: דרכון רגיל, דרכון דיפלומטי המונפק לדיפלומטים ולפקידי ממשל, ודרכון שירות המיועד לעובדי מדינה. תוקפו של הדרכון הישראלי הוא בין חמש לעשר שנים, ותהליך הנפקתו מתבצע הן בארץ והן בנציגויות ישראל בחו"ל. חוק השבות, המעניק זכות עלייה ליהודים, הוא גורם מרכזי בקביעת הזכאות לדרכון ישראלי.

הדרכון הישראלי הביומטרי: קפיצת מדרגה טכנולוגית

בשנת 2017, ישראל הצטרפה למדינות רבות אחרות ועברה להנפקת דרכונים ביומטריים. טכנולוגיה זו משלבת שבב אלקטרוני בדרכון, המאחסן מידע ביומטרי של בעל הדרכון, כגון טביעות אצבע ותמונת פנים. המעבר לדרכונים ביומטריים נועד להגביר את האבטחה, למנוע זיופים ולהקל על תהליכי זיהוי בגבולות. הדרכון הביומטרי הישראלי עומד בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, ומבטיח הגנה מרבית על זהותם של אזרחי ישראל. תהליך הנפקת הדרכון הביומטרי כרוך במתן טביעות אצבע וצילום פנים, והמידע נשמר במאגר מאובטח בהתאם לחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים.

דרכונים דיפלומטיים ושירות: פריבילגיה ואחריות

דרכונים דיפלומטיים ושירות הם מסמכי נסיעה מיוחדים המונפקים לדיפלומטים, פקידי ממשל ועובדי מדינה, בהתאמה. דרכונים אלה מעניקים לנושאיהם זכויות וחסינויות מסוימות, כגון פטור מאשרות כניסה למדינות מסוימות והגנה דיפלומטית במקרה של מצוקה. עם זאת, הם גם מטילים על נושאיהם אחריות לייצג את מדינת ישראל בכבוד וביושרה. בישראל, סוגיית הענקת דרכונים דיפלומטיים לחברי כנסת עוררה לא אחת דיון ציבורי סוער, בשל החשש לניצול לרעה של הפריבילגיה.

מגבלות על חופש התנועה: לאן אסור לנסוע עם דרכון ישראלי?

למרות היותו שער לעולם, הדרכון הישראלי אינו מבטיח גישה חופשית לכל מדינה. החוק הישראלי אוסר על אזרחים ישראלים לבקר במספר מדינות המוגדרות כ"מדינות אויב", כגון איראן, לבנון וסוריה (מדינה באסיה), ללא אישור מיוחד. זאת, כחלק מהמאמצים לשמור על ביטחון המדינה ואזרחיה. בנוסף, ישנן מדינות נוספות שאינן מכירות בדרכון הישראלי או מטילות הגבלות על כניסתו, בעיקר בשל הסכסוך הישראלי-ערבי. חשוב לציין כי החוק הישראלי מחייב אזרחים ישראלים, גם אם הם בעלי אזרחות נוספת, להשתמש בדרכון הישראלי בעת הכניסה לישראל והיציאה ממנה.

סיכום ומבט לעתיד: הדרכון הדיגיטלי בפתח

הדרכון הישראלי הוא יותר מאשר מסמך נסיעה – הוא סמל לזהות, שער לעולם וכלי לקשר עם התפוצות. הוא עבר שינויים רבים לאורך השנים, והיום, עם הטכנולוגיה המתקדמת, אנו עומדים בפתחו של עידן חדש: הדרכון הדיגיטלי. בעתיד הלא רחוק, ייתכן שהדרכון הפיזי יוחלף בגרסה דיגיטלית, שתאפשר זיהוי מהיר ומאובטח עוד יותר. הדרכון הישראלי ימשיך להתפתח ולהשתנות, אך חשיבותו ככלי למימוש חופש התנועה, לביטוי הזהות הלאומית ולחיזוק הקשר בין ישראל לעולם תישאר בעינה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: פספורט
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: דרכון, בלעז מילון, דרכון פירוש, דרכון מילה נרדפת, דרכון 6 אותיות, דרכון (בלעז) תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!