מילון התשחצים הגדול ברשת. רוצים לייעל את החיפוש ? הוסיפו 'מורדו' לכל הגדרה ומצאו את הפתרון בקלות !

פתרון תשבצים




דפים

חיפוש חדש


admobile1

ADMOBILE1 -NEXT

פזמונאית ומלחינה ישראלית בעבר | פזמונאית ומלחינה ישראלית תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פזמונאית ומלחינה ישראלית בעבר . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פזמונאית ומלחינה ישראלית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פזמונאית ישראלית בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מה זה פזמון? פזמונאי? נעמי שמר - הפזמונאית הלאומית

הפזמון - שיר קליט וקצר

הפזמון, כשמו כן הוא, שיר קליט וקצר, לעתים קרובות בעל פזמון חוזר, שנועד להיות מושר על ידי רבים. הוא שונה משיר אמנותי, או ליד, בכך שהוא פשוט וקל להבנה, בעוד שליד עשוי להיות מורכב ומעמיק יותר. הפזמון משתמש בשפה יומיומית ונגישה, בניגוד לשיר אמנותי שמשתמש לעתים קרובות בשפה עשירה ומליצית. מטרת הפזמון היא בראש ובראשונה לבדר, לרגש, ליצור הזדהות, ולעתים גם להעביר מסר. הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית, מופיע במחזות זמר, סרטים, תוכניות טלוויזיה, ומושר על ידי זמרים ולהקות. הפזמון יכול לשקף את רוח התקופה, להביע רגשות אוניברסליים, ולגעת בלבבותיהם של רבים.

הפזמונאי - אמן המילים

הפזמונאי הוא אמן המילים, האדם שאחראי לכתיבת הטקסט של הפזמונים. הוא בדרך כלל עובד בשיתוף פעולה עם מלחין, שמתאים מנגינה למילים. הפזמונאי יכול לקבל השראה ממקורות שונים, כמו חוויות אישיות, אירועים אקטואליים, או אפילו שירה קלאסית. תפקידו של הפזמונאי הוא ליצור מילים קליטות ומרגשות, שיתאימו למנגינה ויעבירו את המסר הרצוי. פזמונאי טוב יכול להפוך שיר ללהיט על ידי יצירת מילים שנוגעות בלב הקהל וגורמות לו להזדהות עם השיר.

התפתחות הפזמונאות העברית - מסע מוזיקלי

הפזמונאות העברית עברה מסע ארוך ומרתק מאז הקמת המדינה. בשנותיה הראשונות, הפזמונים שיקפו את רוח התקופה והתרכזו בנושאים כמו בניית הארץ, הגנה עליה, והגשמת החלום הציוני. בשנות ה-70, הרוקנרול האנגלו-אמריקאי השפיע רבות על הפזמונאות הישראלית, והביא עמו שפה חדשה, נושאים מחיי היום-יום, ושימוש בכלי נגינה חשמליים. עם זאת, הפזמונאים הישראלים לא זנחו את הקשר לשירה הלירית, ורבים מהם הושפעו משירה קלאסית ויצרו פזמונים בעלי עומק ומשמעות. בנוסף, התפתחה בישראל סוגה ייחודית של "שירי רחוב", שמשתמשת בשפה פשוטה ועממית כדי ליצור הזדהות והומור.

נעמי שמר - ביוגרפיה של אגדה

נעמי שמר, ילידת קיבוץ כנרת, החלה לכתוב שירים כבר בגיל צעיר. היא שירתה בלהקה צבאית, שם החלה לכתוב ולהלחין פזמונים, והמשיכה ליצור מוזיקה לאורך כל חייה. היא כתבה מאות שירים, שרבים מהם הפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, כמו "ירושלים של זהב", "חורשת האקליפטוס", "לו יהי" ו"על כל אלה". שמר זכתה בפרס ישראל לזמר עברי ונחשבת לאחת הפזמונאיות החשובות והמשפיעות ביותר בישראל.

נעמי שמר - הפזמונאית הלאומית

נעמי שמר זכתה לכינוי "הפזמונאית הלאומית" בזכות יכולתה המופלאה לשקף את הלכי הרוח בישראל ולתת להם ביטוי בפזמוניה. היא כתבה שירים רבים על נושאים לאומיים, כמו ירושלים, ארץ ישראל והחוויה הישראלית, אך גם שירים על אהבה, משפחה ונושאים אישיים. "ירושלים של זהב", שנכתב בשנת 1967, הפך לסמל של איחוד ירושלים וזכה למעמד איקוני בתרבות הישראלית. שיריה של נעמי שמר ממשיכים לרגש וליצור הזדהות גם היום, והיא נחשבת לאחת הדמויות החשובות ביותר במוזיקה הישראלית.

"חורשת האקליפטוס" - מסע אל העבר

אחד הפזמונים המרגשים והיפים ביותר של נעמי שמר הוא "חורשת האקליפטוס", שנכתב בשנת 1963 למחזמר "כיצד שוברים חמסין". השיר מתאר את חורשת האקליפטוס בקבוצת כנרת, שבה גדלה שמר, ואת הזיכרונות הקשורים בה. השפה בשיר היא פשוטה ונגישה, אך מלאה בדימויים עוצמתיים ומרגשים. הלחן הענוג והמלנכולי מתאים באופן מושלם למילים ויוצר אווירה של געגוע וזיכרון. השיר משקף את סגנונה הייחודי של שמר, שידעה לשלב בין פשטות לעומק, בין אישי ללאומי, וליצור פזמונים שנוגעים בלבבותיהם של רבים.

סיכום - הפזמון כראי הנפש של החברה

הפזמון הוא שיר קליט וקצר, שנועד להיות מושר על ידי רבים. הפזמונאי הוא אמן המילים, שאחראי לכתיבת הטקסט של הפזמונים. הפזמונאות העברית עברה מסע ארוך ומרתק מאז הקמת המדינה, והיא משקפת את התמורות שחלו בחברה הישראלית לאורך השנים. נעמי שמר, "הפזמונאית הלאומית", היא אחת הדמויות החשובות ביותר במוזיקה הישראלית, ושיריה ממשיכים לרגש וליצור הזדהות גם היום. הפזמון הוא ראי הנפש של החברה, והוא יכול להביע רגשות, להעביר מסרים, וליצור חיבור בין אנשים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אור, אתר, שיר, שמר (פזמונאית ישראלית בעבר)
פתרון 4 אותיות: מוהר, נאור
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:  גולדברג, לאה נאור, נעמי שמר (פזמונאית ישראלית בעבר)סמדר שיר, עלי מוהר (פזמונאי ישראלי בעבר), תרצה אתר
פתרון 8 אותיות ומעלה: לאה גולדברג, שמרית אור
ביטויים דומים: פזמונאית ומלחינה ישראלית בעבר, פזמונאית ישראלית, מלחינה ישראלית בעבר
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מצאו עוד פתרונות!