רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אימפריה | אימפריה מילון | אימפריה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אימפריה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אימפריה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אימפריה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהי אימפריה?

אימפריה, במובנה הרחב, היא ישות פוליטית השולטת על שטחים נרחבים ועל עמים שונים מבחינה אתנית ותרבותית. היא מתאפיינת במרכז כוח דומיננטי, לרוב מדינת לאום, המפעיל את סמכותו על הטריטוריות הכבושות. אימפריות שונות ממדינות הלאום המודרניות בהיקפן הגיאוגרפי, במגוון התרבויות שבתוכן ובאופני השליטה שהן מפעילות. לאורך ההיסטוריה, אימפריות צמחו וקרסו, הותירו מורשת תרבותית, פוליטית וכלכלית משמעותית, ועיצבו את פני העולם כפי שאנו מכירים אותו כיום. שאלות רבות עולות בהקשר זה: מהם הגורמים לעלייתן של אימפריות? כיצד הן מתנהלות ושומרות על יציבותן? ומדוע, בסופו של דבר, הן קורסות?

אימפריות קדומות: אכד ואשור

אחת האימפריות הראשונות בהיסטוריה הייתה האימפריה האכדית, ששלטה במסופוטמיה במאה ה-24 לפנה"ס. סרגון הגדול (מלך אשורי), מייסד האימפריה, הצליח לאחד תחת שלטונו ערים-מדינות שומריות ולהרחיב את גבולותיה באמצעות כיבושים צבאיים. האכדים פיתחו מערכת בירוקרטית מפותחת, השפיעו על התרבות המסופוטמית ואף אימצו את הכתב השומרי. 

האימפריה האשורית, ששלטה במזרח התיכון בין המאה ה-14 למאה ה-7 לפנה"ס, התאפיינה ביעילות צבאית ומנהלית מרשימה. האשורים בנו מערכת דרכים נרחבת, פיתחו מערכת בירוקרטית יעילה והטילו את מרותם על עמים רבים. הם נודעו גם באכזריותם כלפי אויביהם, אך גם בתרומתם לתרבות ולטכנולוגיה של המזרח הקדום.

האימפריה הפרתית: אתגר לרומא

האימפריה הפרתית, ששלטה באזור פרס של ימינו בין המאה ה-3 לפנה"ס למאה ה-3 לספירה, הייתה אימפריה ייחודית במבנה שלה. היא התבססה על מערכת של ממלכות וסאליות, שנהנו ממידה רבה של אוטונומיה, תחת שלטון מרכזי של השושלת הפרתית. הפרתים נודעו בעיקר בשל הצלחתם הצבאית מול האימפריה הרומית, שאיתה ניהלו מאבקים ממושכים על השליטה במזרח התיכון. בנוסף, הפרתים שיחקו תפקיד חשוב בסחר הבינלאומי, והשפיעו רבות על התרבות והאמנות באזור.

אימפריות קלאסיות: רומא וביזנטיון

האימפריה הרומית, ששלטה באגן הים התיכון ובחלקים נרחבים מאירופה בין המאה ה-1 לפנה"ס למאה ה-5 לספירה, נחשבת לאחת האימפריות המשפיעות ביותר בהיסטוריה. הרומאים פיתחו מערכת משפטית מתוחכמת, השפיעו על האדריכלות וההנדסה של העולם המערבי והטביעו את חותמם על התרבות והשפה של עמים רבים. האימפריה הביזנטית, שהמשיכה את דרכה של רומא במזרח, המשיכה את המורשת הרומית והשפיעה רבות על התפתחות הנצרות והתרבות במזרח התיכון ובדרום מזרח אירופה.

אימפריות ימי הביניים: מונגולים ועות'מאנים

האימפריה המונגולית, ששלטה באסיה ובחלקים מאירופה במאה ה-13, הייתה אימפריה צבאית אדירה ששינתה את פני העולם. המונגולים, בהנהגתו של ג'ינגיס חאן, כבשו שטחים נרחבים, פתחו נתיבי מסחר חדשים והשפיעו על הדמוגרפיה והתרבות של עמים רבים. 

האימפריה העות'מאנית, ששלטה במזרח התיכון ובדרום מזרח אירופה בין המאה ה-14 למאה ה-20, הייתה אימפריה מוסלמית שהצטיינה באמנות, באדריכלות ובממשל. העות'מאנים השפיעו רבות על התרבות והדת באזור, וניהלו קשרים מורכבים עם שכניהם הנוצרים.

אימפריאליזם מודרני: בריטניה וצרפת

האימפריאליזם המודרני, שהתפתח במאה ה-19, התאפיין בהשתלטות של מדינות אירופה על שטחים נרחבים באפריקה, באסיה ובאמריקה. המניעים לאימפריאליזם היו מגוונים, וכללו אינטרסים כלכליים (חיפוש אחר שווקים חדשים וחומרי גלם), פוליטיים (תחרות בין המעצמות האירופיות) ותרבותיים (אמונה בעליונות התרבות המערבית). האימפריה הבריטית והאימפריה הצרפתית היו שתי האימפריות הגדולות והמשפיעות ביותר בתקופה זו. הן השאירו חותם עמוק על המדינות שבהן שלטו, הן מבחינה חיובית (פיתוח תשתיות, חינוך, מערכות משפט) והן מבחינה שלילית (ניצול כלכלי, דיכוי פוליטי, פגיעה בתרבות המקומית).

אימפריות במאה ה-20: יפן וארה"ב

במאה ה-20, האימפריה היפנית ניסתה להקים אימפריה משלה באסיה, מתוך אמונה בעליונות הגזע היפני ובצורך להבטיח את ביטחונה ואת רווחתה הכלכלית. יפן כבשה שטחים נרחבים בסין, בקוריאה ובדרום מזרח אסיה, אך שאיפותיה האימפריאליסטיות נבלמו במלחמת העולם השנייה.

גם ארצות הברית הואשמה לעתים קרובות באימפריאליזם, בשל השפעתה הפוליטית, הכלכלית והצבאית העצומה ברחבי העולם. אמנם ארה"ב אינה שולטת באופן ישיר בטריטוריות רבות מחוץ לגבולותיה, אך היא מפעילה את השפעתה באמצעות ארגונים בינלאומיים, בריתות צבאיות וסיוע כלכלי. 

מורשת האימפריות

האימפריות הותירו מורשת מורכבת ומעורבת. מצד אחד, הן תרמו להתפתחות התרבות, הטכנולוגיה והכלכלה העולמית. הן יצרו קשרים בין עמים ותרבויות, והפיצו רעיונות וטכנולוגיות ברחבי העולם. מצד שני, האימפריות היו אחראיות למעשי דיכוי, ניצול ואלימות רבים. הן גרמו לסבל רב לעמים הכבושים, ופגעו בתרבויות ובמסורות מקומיות.

האימפריאליזם, כתופעה היסטורית, מעורר שאלות מוסריות ופוליטיות מורכבות. האם האימפריאליזם הוא תופעה חיובית או שלילית? האם קיימות אימפריות בצורה אחרת בימינו? שאלות אלו נותרות פתוחות לדיון ולפרשנות, וממשיכות להעסיק היסטוריונים, מדעני מדינה ואנשי רוח גם כיום. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
ממלכה
פתרון 6 אותיות: קיסרות

פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אימפריה מילון, אימפריה פירוש, אימפריה תשחץ, אימפריה תשבץ, אימפריה מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו