רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מנשיאי צרפת | מנשיאי צרפת תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מנשיאי צרפת. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מנשיאי צרפת" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אחד מנשיאי צרפת בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד 
יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

תפקיד נשיא צרפת והתפתחותו

תפקיד נשיא צרפת עבר שינויים משמעותיים לאורך ההיסטוריה של הרפובליקה הצרפתית. מהרפובליקה השלישית, שבה היה הנשיא בעיקר דמות ייצוגית, ועד לרפובליקה החמישית, שבה הנשיא הוא הדמות הפוליטית המרכזית במדינה. התפתחות זו משקפת את השינויים הפוליטיים והחברתיים שעברה צרפת במאה ה-20. ברפובליקה השלישית והרביעית, עיקר הכוח היה בידי ראש הממשלה והפרלמנט, כאשר הנשיא שימש בעיקר כמתווך וכסמל לאחדות הלאומית. אולם, עם כינון הרפובליקה החמישית ב-1958, הועצמו סמכויות הנשיא באופן דרמטי, והוא הפך למעשה למנהיג הפוליטי העליון של המדינה. שינוי זה נבע בעיקר מחזונו של שארל דה גול, שראה בנשיאות חזקה מפתח ליציבות פוליטית ולהנהגה אפקטיבית של המדינה בתקופה של אתגרים פנימיים וחיצוניים.

שארל דה גול: אבי הרפובליקה החמישית

שארל דה גול, גיבור מלחמת העולם השנייה ומנהיג תנועת ההתנגדות הצרפתית, עיצב מחדש את מוסד הנשיאות הצרפתית עם כינון הרפובליקה החמישית ב-1958. דה גול, שעלה לשלטון על רקע משבר אלג'יריה, ראה בחוקה החדשה אמצעי ליצירת משטר יציב ואפקטיבי. הוא העניק לנשיא סמכויות נרחבות, כולל היכולת למנות את ראש הממשלה, לפזר את האסיפה הלאומית, ולהכריז על מצב חירום. דה גול גם קבע את העיקרון של בחירות ישירות לנשיאות, שיושם לראשונה ב-1965. תפיסתו של דה גול את תפקיד הנשיא כמגלם את "רוח האומה" השפיעה עמוקות על הפוליטיקה הצרפתית. הוא ראה בנשיא דמות שעומדת מעל למפלגות ומייצגת את האינטרסים הלאומיים של צרפת. מדיניות החוץ העצמאית שלו, שכללה את פיתוח הנשק הגרעיני הצרפתי ואת היציאה ממבנה הפיקוד של נאט"ו, הדגישה את מרכזיותו של הנשיא בעיצוב מדיניות החוץ והביטחון של צרפת.

סמכויות וכוחות נשיא צרפת

נשיא צרפת מחזיק בסמכויות נרחבות, המקנות לו השפעה מכרעת על מדיניות הפנים והחוץ של המדינה. הנשיא ממנה את ראש הממשלה ואת שאר חברי הממשלה, ויכול לפטרם. הוא מכהן כיושב ראש מועצת השרים, חותם על צווים והחלטות ממשלה, ומפרסם חוקים שעברו בפרלמנט. לנשיא יש גם זכות וטו מוגבלת, המאפשרת לו לבקש דיון מחודש בחוק או להעבירו לבחינת המועצה החוקתית. בתחום מדיניות החוץ והביטחון, הנשיא הוא המפקד העליון של הכוחות המזוינים ובעל הסמכות להורות על שימוש בנשק גרעיני. הוא גם אחראי על ניהול היחסים הדיפלומטיים, מינוי שגרירים, וקבלת שגרירים זרים. עם זאת, מערכת האיזונים והבלמים הצרפתית מחייבת את הנשיא לעבוד בשיתוף פעולה עם הפרלמנט וראש הממשלה, במיוחד בתקופות של "דו-קיום" (cohabitation), כאשר הנשיא והרוב בפרלמנט משתייכים למפלגות יריבות.

פרנסואה הולנד: נשיאות בצל משברים

פרנסואה הולנד, שכיהן כנשיא צרפת בין השנים 2012-2017, נאלץ להתמודד עם שורה של אתגרים מורכבים במהלך כהונתו. הולנד, שנבחר על בסיס הבטחות לרפורמות כלכליות וחברתיות, מצא את עצמו מתמודד עם כלכלה מקרטעת, שיעורי אבטלה גבוהים, ומשבר החוב באירופה. מדיניותו הכלכלית, שכללה העלאת מיסים על בעלי הכנסות גבוהות וניסיונות לעודד צמיחה, זכתה לביקורת הן מהשמאל והן מהימין. בתחום מדיניות החוץ, הולנד הוביל התערבות צבאית במאלי ב-2013 למאבק בטרור, והיה שותף פעיל במאמצים הדיפלומטיים סביב המשבר באוקראינה והסכם הגרעין עם איראן. אולם, האתגר המשמעותי ביותר של כהונתו היה סדרת פיגועי הטרור שפקדו את צרפת, ובראשם הפיגועים בפריז בנובמבר 2015. הולנד הגיב בהכרזת מצב חירום ובהגברת המאבק בטרור, אך התקשה לאחד את האומה סביב מנהיגותו. החלטתו שלא להתמודד לכהונה שנייה ב-2017 שיקפה את הירידה בפופולריות שלו ואת התסכול הציבורי מכישלון הבטחותיו לשינוי כלכלי וחברתי משמעותי.

עמנואל מקרון: הנשיא הצעיר והרפורמיסט

עלייתו של עמנואל מקרון לנשיאות ב-2017, בגיל 39, סימנה תפנית בפוליטיקה הצרפתית. מקרון, שכיהן כשר הכלכלה תחת הולנד, הקים את תנועת "הרפובליקה בתנועה!" (En Marche!) וניצח בבחירות כמועמד עצמאי, תוך שהוא מבטיח לחדש את הפוליטיקה הצרפתית ולקדם רפורמות כלכליות וחברתיות. מדיניותו התמקדה בליברליזציה של שוק העבודה, רפורמה במערכת החינוך, והתמודדות עם שינויי האקלים. בזירה הבינלאומית, מקרון ביקש למצב את צרפת כמובילה באיחוד האירופי, במיוחד לאחר הברקזיט, ולקדם שיתוף פעולה רב-צדדי בנושאים כמו שינויי אקלים וביטחון עולמי. עם זאת, נשיאותו נתקלה באתגרים משמעותיים, כולל מחאות "האפודים הצהובים" שפרצו ב-2018 על רקע אי-שוויון כלכלי, ומשבר הקורונה שפרץ ב-2020. למרות הביקורת והאתגרים, מקרון הצליח להיבחר לכהונה שנייה ב-2022, מה שמעיד על תמיכה מסוימת בחזונו לצרפת מודרנית ורפורמיסטית.

לשכת נשיא הרפובליקה ומנגנוני התמיכה

לשכת נשיא הרפובליקה הצרפתית היא מערכת מורכבת ורבת השפעה, המשמשת כזרוע הביצועית העיקרית של הנשיא. בראש הלשכה עומד המזכיר הכללי של האליזה, תפקיד המקביל לראש הסגל בבית הלבן האמריקאי. המזכיר הכללי אחראי על תיאום פעולות הממשל, ניסוח החלטות מועצת השרים, ותיווך בין הנשיא לבין הממשלה והמינהל הציבורי. הלשכה מחולקת למספר יחידות מרכזיות, כל אחת אחראית על תחום ספציפי: היחידה הדיפלומטית מייעצת לנשיא בענייני חוץ; המתאם הלאומי למודיעין ולמלחמה בטרור מרכז את המאמצים בתחומים אלה; היחידה למדיניות ציבורית עוסקת בנושאי פנים כמו כלכלה, חינוך ורווחה; והיועץ המשפטי מייעץ בנושאי חקיקה ומשפט. בנוסף, המזכירות הכללית הצבאית משמשת כממשק בין הנשיא לכוחות המזוינים. מבנה זה מאפשר לנשיא לקבל מידע מקיף ועדכני בכל תחומי המדיניות, ולהוביל את הממשל באופן אפקטיבי.

סמלים ומסורות של נשיאות צרפת

נשיאות צרפת מלווה בסמלים ומסורות עשירים, המשקפים את חשיבותה בחיים הפוליטיים והתרבותיים של המדינה. ארמון האליזה, משכנו הרשמי של הנשיא מאז 1848, הוא לא רק מקום מגוריו אלא גם מרכז השלטון הצרפתי. הארמון, שנבנה במאה ה-18, משמש כאתר לפגישות דיפלומטיות, טקסים רשמיים, וישיבות ממשלה. טקס החלפת השלטון, המתקיים בארמון האליזה, הוא אירוע סמלי רב-משמעות, שבו הנשיא היוצא מעביר את סמכויותיו לנשיא הנכנס. הנשיא נהנה ממספר סמלי מעמד ייחודיים, כולל מטוס נשיאותי (COTAM 001), רכב ממוגן מתוצרת צרפתית, ואבטחה צמודה של חוליית האבטחה של נשיאות הרפובליקה. בנוסף לתפקידיו בצרפת, הנשיא משמש גם כנסיך-שותף של אנדורה, תפקיד היסטורי המשקף את הקשרים העמוקים בין שתי המדינות. מסורות אלה, לצד סמלים נוספים כמו הדגל הצרפתי והמרסייז, מדגישים את מרכזיותו של הנשיא בזהות הלאומית הצרפתית.
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ל'או, פור
פתרון 4 אותיות: דומר, טייר, לברן, לובה
פתרון 5 אותיות: אוריו, גרווי, דה גול, דומרג, ד'סטין, דשאנה, הולנד, מילרן, מקרון (נשיא צרפת המכהן), פלייר, פרייה, קארנו, שיראק
פתרון 6 אותיות: מיטראן, מק-מהון, סרקוזי
פתרון 7 אותיות: בונפרטה (מנשיאי צרפת), פואנקרה, פומפידו
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אדולף טייר, אלבר לברן, אלכסנדר מילרן, אמיל לובה, ארמאן פלייר, גסטון דומרג, ואלרי ז'יסקר ד'אסטן, וולרי ז'יסקרד ד'סטין, ונסן אוריו, ז'אן קזימיר-פרייה, ז'אק-שארל דופונט דה ל'או, ז'אק שיראק, ז'ורז' פומפידו, ז'יל גרווי, לואי נפוליאון בונפרטה, מארי פרנסואה סדי קארנו, ניקולא סרקוזי, עמנואל מקרון (נשיא צרפת הנוכחי), פול דומר, פול דשאנה, פטריס דה מק-מהון, פליקס פור, פרנסואה הולנד, פרנסואה מיטראן (נשיא צרפת בעבר), רמון פואנקרה, רנה קוטי, 
שארל דה גול (שרל דה גול)
ביטויים דומים: מנשיאי צרפת 5 אותיות, מנשיאי צרפת מילה נרדפת, מנשיאי צרפת מילון, מנשיאי צרפת שם משפחה, מנשיאי צרפת תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו