רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שיח תרבותי רעיל | שיח תרבותי רעיל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שיח תרבותי רעיל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שיח תרבותי רעיל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שיח תרבותי רעיל בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
עולם הצומח: בין יופי קסום לסכנה נסתרת

הצמחייה העשירה והמגוונת המקיפה אותנו היא מקור בלתי נדלה ליופי, השראה ושימושים חיוניים לאדם. אולם, חשוב לזכור כי בטבע מסתתרים גם צמחים בעלי פוטנציאל רעיל, שעלולים לסכן את בריאותנו ואף את חיינו. צמחים אלו, שפיתחו מנגנוני הגנה כימיים כדי להרתיע טורפים ומזיקים, מכילים מגוון רחב של חומרים רעילים, חלקם קטלניים ביותר.

אחד הצמחים המוכרים ביותר בשל רעילותו הוא הקיקיון המצוי. שיח מרשים זה, בעל עלים רחבים ותפרחות צבעוניות, נפוץ באזורים רבים בעולם, כולל בישראל. זרעי הקיקיון מכילים ריצין, חלבון רעיל ביותר שעלול לגרום למוות גם בכמויות קטנות. למרות זאת, שמן המופק מזרעי הקיקיון, לאחר תהליך מוקפד להרחקת הרעלן, משמש בתעשיות שונות ואף ברפואה המסורתית. זהו דוגמה מובהקת לצמח שבו יופי ורעילות שלובים זה בזה, ושימוש בו דורש ידע וזהירות.

גם הבלדונה, צמח רב שנתי בעל פרחים סגולים-שחורים ופירות שחורים מבריקים, הוא דוגמה לצמח בעל פוטנציאל רעיל ושימושים רפואיים כאחד. הבלדונה מכילה אלקלואידים רעילים, ביניהם אטרופין, המשמש ברפואה המודרנית להרחבת אישונים, לטיפול בהפרעות בקצב הלב וכתרופה נגד הרעלות. אולם, שימוש לא מבוקר בבלדונה עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף למוות.

באזורים הטרופיים והסובטרופיים ברחבי העולם, ניתן למצוא את הסוג סטריכנוס, הכולל מגוון רחב של עצים ושיחים. מינים רבים בסוג זה מכילים אלקלואידים רעילים, ביניהם סטריכנין וקורארה. סטריכנין הוא רעלן עצבי חזק הגורם להתכווצויות שרירים, קשיי נשימה ושיתוק, ואילו קורארה הוא רעלן שרירים המשמש את הילידים באמזונס להכנת חיצי הרעלה לציד. רעילותם של צמחים אלו היא עדות לכוחות הטבע העוצמתיים ולמנגנוני ההגנה המתוחכמים שפיתחו.

הסוג יטרופה, הכולל מגוון רחב של שיחים ועצים הגדלים באזורים טרופיים וסובטרופיים, הוא דוגמה נוספת לצמחים בעלי פוטנציאל רעיל ושימושים מפתיעים. מינים רבים בסוג זה מכילים תרכובות רעילות, בעיקר בזרעים. למרות זאת, זרעי יטרופה משמשים לייצור ביו דיזל, דלק מתחדש המופק משמנים צמחיים. יטרופה קורקס (Jatropha curcas) הוא מין בעל פוטנציאל גבוה לייצור ביו דיזל, בשל תכולת השמן הגבוהה בזרעיו וקצב גידולו המהיר. אולם, בשל רעילותם של הזרעים, יש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים בעת הטיפול בהם ובהפקת השמן.

גם בישראל ניתן למצוא צמחים רעילים, ביניהם הסתוונית. הסוג סתוונית כולל מגוון רחב של גאופיטים בעלי פרחים צבעוניים המופיעים בסתיו. מיני סתוונית רבים מכילים את האלקלואיד קולכיצין, שהוא רעלן חזק הפוגע בחלוקת התאים. למרות רעילותו, קולכיצין משמש ברפואה המודרנית לטיפול במחלות כמו שיגדון ומחלות דלקתיות אחרות. אולם, שימוש לא מבוקר בקולכיצין עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף למוות.

היכרות עם צמחים רעילים נפוצים היא חיונית להגנה על עצמנו ועל הסובבים אותנו. חשוב לזכור כי צמחים אלו אינם "רעים" מטבעם, אלא הם חלק ממערכת אקולוגית מורכבת וממלאים תפקיד חשוב בה. אולם, חשוב לנקוט באמצעי זהירות וללמד את ילדינו לזהות ולהימנע ממגע עם צמחים לא מוכרים, במיוחד בטבע. במקרה של חשד להרעלה מצמח, יש לפנות מיד לייעוץ רפואי. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: רוש
פתרון 4 אותיות: דודא
פתרון 5 אותיות: דטורה, וינקה, נרקיס
פתרון 6 אותיות: בלדונה, חלבלוב, יטרופה, קורארה, קיקיון
פתרון 7 אותיות: סתוונית
פתרון 8 אותיות ומעלה: סטריכנוס, רודודנדרון
פתרון של שתי מילים ומעלה: אצבעונית ארגמנית, דודא רפואי, הרדוף הנחלים, וינקה ורודה, ויתניה משכרת, יטרופה קורקס, סולנום זיתני, פלומריה ריחנית, קיקיון מצוי, שיכרון זהוב
ביטויים דומים: שיח תרבותי רעיל פירוש,שיח תרבותי רעיל מילון,שיח תרבותי רעיל תשחץ, שיח תרבותי רעיל מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו