רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב-1949 | קיבוץ בגליל העליון בסמוך לגבול לבנון נוסד ב 1949 תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל העליון בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב-1949. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון נוסד ב1949" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב- 1949 בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקיבוצים בגבול הצפון - חשיבות אסטרטגית והיסטורית

ההתיישבות הקיבוצית לאורך גבול לבנון מהווה פרק מרתק בתולדות ההתיישבות הציונית בארץ ישראל. קיבוצים אלו, שהוקמו בתקופות שונות ובנסיבות מגוונות, ממלאים תפקיד חיוני בביסוס הנוכחות הישראלית באזור הגבול הצפוני ובשמירה על ביטחון המדינה. ארבעה קיבוצים בולטים - ראש הנקרה, אדמית, אילון וחניתה - מייצגים את מגוון האתגרים, ההישגים והסיפורים האנושיים שמאפיינים את ההתיישבות באזור זה. כל אחד מהם נושא עמו היסטוריה ייחודית, החל מימי חומה ומגדל ועד לאתגרי ההווה, ומשקף את יכולת ההסתגלות וההתמדה של המתיישבים בתנאים מורכבים. יחד, הם מהווים חלק בלתי נפרד מסיפור ההתיישבות והביטחון של מדינת ישראל, ומדגימים את החשיבות האסטרטגית של נוכחות אזרחית באזורי ספר.

ראש הנקרה - השומר הצפוני של חופי ישראל

קיבוץ ראש הנקרה, הממוקם בנקודה הצפונית ביותר של חוף הים הישראלי, נושא עמו חשיבות אסטרטגית ייחודית. הקיבוץ, שהוקם ב-6 בינואר 1949, מיד לאחר מלחמת העצמאות, על ידי לוחמים משוחררים מחטיבת "יפתח" של הפלמ"ח, מסמל את נחישותה של המדינה הצעירה לבסס את גבולותיה. מיקומו הגיאוגרפי הפך אותו לחזית ראשונה מול איומים מצפון, והוא חווה לאורך השנים הפגזות ומתקפות טרור רבות. אירוע בולט התרחש ב-1974, כאשר מחבל חדר לקיבוץ ופצע קשה אחד מחבריו, לפני שחוסל על ידי כוח צבאי. למרות האתגרים הביטחוניים, ראש הנקרה הצליח לא רק לשרוד אלא גם להתפתח. בעשורים האחרונים עבר הקיבוץ תהליכי הפרטה והרחבה משמעותיים, כולל הקמת שכונה חדשה של 160 בתים צמודי קרקע. התפתחויות אלו הובילו לגידול באוכלוסייה ולחיזוק משמעותי של הקהילה, עם דגש על פעילות תרבותית ענפה וחיזוק מערכת החינוך. סיפורו של ראש הנקרה משקף את היכולת להפוך אתגרים לצמיחה, ולשמר את החשיבות הביטחונית תוך פיתוח קהילה משגשגת.

אדמית - התיישבות מחודשת בגובה הגליל המערבי

קיבוץ אדמית, הממוקם בגובה של כ-474 מטרים מעל פני הים בגליל המערבי, מספק נקודת מבט ייחודית על האתגרים וההזדמנויות של ההתיישבות בקו העימות. הקיבוץ, שהוקם לראשונה בספטמבר 1958 על ידי בוגרי תנועת השומר הצעיר, חווה תהפוכות משמעותיות במהלך השנים. ב-1969, בשל קשיים שונים, ננטש הקיבוץ ונשמר על ידי בני קיבוצים בשנת שירות. הנטישה הזמנית הזו מדגישה את האתגרים הייחודיים שעמדו בפני מתיישבים באזור מרוחק וגבולי. אולם, סיפורו של אדמית לא הסתיים שם. ב-1971, הקיבוץ יושב מחדש על ידי קבוצה של עולים חדשים מאנגליה, ארצות הברית וקנדה, לאחר שעברו הכשרה במשמר העמק. התיישבות מחודשת זו מדגימה את הנחישות והחזון שנדרשו כדי להחיות יישוב באזור מאתגר. לאורך השנים, התמודד אדמית עם אתגרים כלכליים משמעותיים, כולל הצטברות חובות שהובילה להליך הסדר חובות ארוך שהסתיים רק ב-2011. למרות זאת, הקיבוץ הצליח להתפתח ולהתחדש, עם דגש על ענפי חקלאות מגוונים ותעשייה. ב-2003 יזם הקיבוץ הקמת שכונת הרחבה עם 187 מגרשים לבנייה עצמית, צעד שסימל את פתיחת שעריו לקליטה מחודשת ואת הרצון להרחיב ולחזק את הקהילה.

אילון - מחומה ומגדל להתיישבות מודרנית

קיבוץ אילון, שהוקם ב-1938 במסגרת מבצע חומה ומגדל, מייצג את הרוח החלוצית והתושייה שאפיינו את ההתיישבות היהודית בתקופת המנדט הבריטי. סיפור הקמתו משקף את היצירתיות והנחישות שנדרשו כדי להתגבר על מגבלות הספר הלבן. כאשר השלטונות הבריטיים גילו את הקמת היישוב ואסרו על המשך קיומו, הוצגה תחבולה מבריקה: הוצב במקום מגרסת חצץ, והמתיישבים הוצגו כפועלים הממוקמים באופן קבוע לצורך אספקת חצץ לבניית מתקני ביטחון בריטיים. תחבולה זו אפשרה את המשך קיומו של היישוב ומדגימה את התושייה שנדרשה בתקופה זו. מיקומו של אילון, במורדות הגליל המערבי בין הנחלים בצת וכזיב (נחלים בצפון הארץ), העניק לו חשיבות אסטרטגית וסביבה טבעית עשירה. האזור מאופיין בחורש ים תיכוני ובשרידים רבים של חקלאות קדומה ואתרים ארכיאולוגיים, המעידים על ההיסטוריה העשירה של האזור. לאורך השנים, התפתח אילון מיישוב חקלאי קטן למרכז כלכלי וקהילתי משמעותי. הקמת מאגר אילון ב-1997, המשמש לאגירת מי נחל בצת ומי נגר עיליים, היוותה נקודת מפנה בפיתוח החקלאי של האזור. בשנים האחרונות עבר הקיבוץ תהליכי הפרטה ופתיחה לקליטת תושבים חדשים, כולל הקמת שכונת הרחבה. שינויים אלו משקפים את יכולת ההסתגלות של הקיבוץ לתנאים משתנים ואת הרצון לשמר את הקהילה תוך התאמתה למציאות החברתית והכלכלית המודרנית.

חניתה - מורשת עתיקה ומודל להתיישבות מודרנית

קיבוץ חניתה, הממוקם על גבול לבנון מצפון-מזרח לשלומי, מהווה דוגמה מרתקת לרצף היסטורי של התיישבות יהודית באזור. המקום נזכר כיישוב יהודי קדום עוד בתקופת התלמוד, ובחפירות ארכיאולוגיות שנערכו במקום נמצאו ממצאים מתקופות שונות, החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הביזנטית. הקמתו המחודשת של היישוב ב-21 במרץ 1938, במסגרת מפעל חומה ומגדל, מסמלת את חידוש הקשר ההיסטורי עם המקום. סיפור רכישת הקרקע להקמת חניתה מדגים את המורכבות והתחבולות שנדרשו בתקופת המנדט הבריטי. יוסף סיניגליה, איש הקרן הקיימת לישראל, הצליח לרכוש את האדמות תוך הסוואת זהותו האמיתית, צעד שאפשר את הקמת היישוב למרות מגבלות הספר הלבן. לאורך השנים, התפתחה חניתה לקהילה משגשגת המשלבת חקלאות מתקדמת עם תעשייה מודרנית. הקיבוץ מפעיל מטעי בננות, אבוקדו, גידולי שדה ורפת, לצד שני מפעלים מתקדמים: "אייברי דניסון חניתה" המייצר ציפויים מתכתיים, ו"עדשות חניתה" המייצר עדשות מגע ועדשות להשתלה. שילוב זה של חקלאות ותעשייה מייצג את יכולתם של יישובי הספר להתאים עצמם לאתגרי הכלכלה המודרנית תוך שמירה על זיקה לאדמה ולמורשת החקלאית.

אתגרים משותפים והתמודדות עם מציאות ביטחונית מורכבת

הקיבוצים לאורך גבול לבנון חולקים מציאות ביטחונית מורכבת שמשפיעה על כל היבט בחייהם. ההתמודדות עם איום מתמשך של הפגזות, ירי טילים וחדירות מחבלים הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום. קיבוץ ראש הנקרה, למשל, חווה לאורך השנים מספר אירועי טרור משמעותיים, כולל חדירת מחבל ב-1974 שהובילה לפציעתו הקשה של אחד מחברי הקיבוץ. אירועים אלו הובילו לפיתוח אסטרטגיות התמודדות ייחודיות, כולל מערכות מיגון מתקדמות, נהלי חירום מפורטים ומנגנונים לחיזוק החוסן הקהילתי. שיתוף הפעולה ההדוק עם כוחות הביטחון הפך לחלק אינטגרלי מחיי הקיבוצים, עם תרגילים משותפים וערנות מתמדת. למרות האתגרים, הקיבוצים הללו הצליחו לא רק לשרוד אלא גם להתפתח ולצמוח. ההשפעה של המצב הביטחוני על הדמוגרפיה והצמיחה של היישובים היא מורכבת: מחד, היא יצרה אתגרים בקליטת תושבים חדשים ובשימור האוכלוסייה הקיימת; מאידך, היא חיזקה את תחושת השליחות והלכידות הקהילתית. יישובים כמו אדמית ואילון, שעברו תקופות של נטישה או קשיים דמוגרפיים, הצליחו להתאושש ולצמוח מחדש, מה שמעיד על החוסן והנחישות של תושבי האזור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ראש הנקרה (קיבוץ בגליל העליון)
ביטויים דומים: קיבוץ בגליל העליון בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב 1949 מילון, קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב1949 8 אותיות, קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון נוסד ב1949 תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו