רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן | דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: ז'ול ורן והרקע ל"אי התעלומות"

ז'ול ורן, הסופר הצרפתי שנולד ב-1828, נחשב לאחד מחלוצי ספרות המדע הבדיוני. יצירתו "אי התעלומות", שפורסמה בשנים 1874-1875, מהווה המשך עקיף לספרו המפורסם "20,000 מיל מתחת למים" ומתקשרת גם ל"ילדי רב החובל גרנט". הספר מספר על קבוצת אנשים שנוחתת באי בודד לאחר בריחה בכדור פורח במהלך מלחמת האזרחים האמריקאית. לאורך הסיפור, הקבוצה מתמודדת עם אתגרי הישרדות ומגלה כי כוח מסתורי מסייע להם. ורן משלב בספר זה, כמו ביצירותיו האחרות, מדע, הרפתקאות ודמיון פורה, תוך שהוא מקדים את זמנו בתיאור טכנולוגיות עתידיות.

דמותו המסתורית של קפטן נמו

קפטן נמו, הדמות המרכזית ב"20,000 מיל מתחת למים", מופיע שוב ב"אי התעלומות" ומתגלה כמסייע המסתורי של הקבוצה. ורן חושף כאן את עברו של נמו: הוא היה במקור נסיך הודי בשם דקר, שנלחם נגד השלטון הבריטי בהודו. לאחר שמשפחתו נרצחה במהלך דיכוי המרד ההודי הגדול ב-1857, נמו ברח עם קבוצת נאמנים ובנה את הצוללת נאוטילוס. מעניין לציין כי בטיוטה המקורית של "20,000 מיל מתחת למים", נמו היה אציל פולני הנוקם ברוסים, אך ורן שינה זאת מסיבות פוליטיות. דמותו של נמו מורכבת: הוא מדען מבריק, אך גם אדם מריר המונע על ידי נקמה. ב"אי התעלומות", אנו רואים צד אנושי יותר של נמו, המסייע לאחרים למרות בדידותו המכוונת.

הצוללת נאוטילוס והטכנולוגיה המתקדמת

הצוללת נאוטילוס, יצירת המופת של קפטן נמו, ממשיכה להיות מרכיב מרכזי ב"אי התעלומות". ורן מתאר אותה כפלא טכנולוגי המקדים את זמנו: היא מונעת בכוח חשמלי, מצוידת במכשור מתקדם ומסוגלת לצלול לעומקים גדולים. התיאורים המפורטים של ורן את הנאוטילוס השפיעו רבות על התפתחות הצוללות במציאות. למשל, הרעיון של שימוש בכוח חשמלי להנעת צוללות אומץ בפועל בסוף המאה ה-19. יתרה מזאת, הדיוק המדעי של ורן בתיאור לחץ המים, הצורך בחמצן ובעיות אחרות של שהייה מתחת למים, מדגים את המחקר המעמיק שערך לצורך כתיבת ספריו.

היבטים מדעיים ב"אי התעלומות"

ורן משלב ב"אי התעלומות" מגוון רחב של נושאים מדעיים, מהישרדות ועד גיאולוגיה. הוא מתאר בפירוט כיצד הגיבורים מייצרים חומרים כמו חומצה גופרתית וחומר נפץ מחומרי גלם טבעיים שמצאו באי. הספר כולל גם דיונים על בוטניקה, כולל שימושים שונים בעצים ובצמחים. ורן אף מתייחס לנושאים מתקדמים כמו השפעות אקלימיות על טמפרטורות עונתיות והתעוררות הרי געש רדומים. למרות שחלק מהתיאורים המדעיים אינם מדויקים לפי הידע המודרני, הם משקפים את הידע המדעי של תקופתו של ורן ואת יכולתו להציג מידע מדעי באופן מעניין ונגיש לקהל הרחב.

הפן האנושי של קפטן נמו

ב"אי התעלומות", ורן מציג צד אנושי יותר של קפטן נמו. בניגוד לדמותו המסתורית והמאיימת ב"20,000 מיל מתחת למים", כאן נמו מופיע כמיטיב סמוי של המתיישבים באי. הוא מספק להם עזרה קריטית ברגעים מכריעים, כמו אספקת תרופות כשאחד מהם חולה במלריה. ורן מתאר גם את הרקע הטרגי של נמו, מה שמסביר את התנהגותו ומעניק לו עומק פסיכולוגי. בסוף הספר, כשנמו חושף את זהותו ומספר את סיפורו, הקוראים מבינים את המורכבות של דמותו: אדם שנפגע קשות אך עדיין מסוגל לגלות חמלה. התפתחות זו בדמותו של נמו מדגימה את יכולתו של ורן ליצור דמויות מורכבות ואמינות.

השפעת "אי התעלומות" על תרבות הפופ

"אי התעלומות" השפיע רבות על תרבות הפופולרית. הספר עובד למספר סרטים, כאשר הבולט שבהם הוא הסרט משנת 1961. הסרט שינה חלקים מהעלילה, כולל הוספת דמויות נשיות והכנסת יצורים פרהיסטוריים לאי, אלמנטים שלא היו בספר המקורי. השפעתו של הספר ניכרת גם ביצירות מאוחרות יותר בז'אנר המדע הבדיוני, במיוחד בסיפורים העוסקים בהישרדות באיים מבודדים או בעולמות זרים. דמותו של קפטן נמו הפכה לאיקונית בתרבות הפופולרית, והיא ממשיכה להופיע בספרות, קומיקס וסרטים עד ימינו, לעתים בגרסאות מעובדות או מודרניות.

המורשת של ז'ול ורן וקפטן נמו

מורשתו של ז'ול ורן, כפי שבאה לידי ביטוי ב"אי התעלומות" ובדמותו של קפטן נמו, ממשיכה להשפיע על הספרות והתרבות עד ימינו. יכולתו של ורן לשלב מדע, הרפתקאות ודמויות מורכבות הייתה חלוצית בזמנו והניחה את היסודות לז'אנר המדע הבדיוני המודרני. הנושאים שהוא מעלה בספר, כמו היחס בין האדם לטבע, השימוש בטכנולוגיה והמתח בין נקמה לחמלה, נשארים רלוונטיים גם כיום. קפטן נמו, על מורכבותו ועל הטכנולוגיה המתקדמת שלו, ממשיך להיות דמות מעוררת השראה בספרות ובקולנוע. יתרה מזאת, הדיוק המדעי היחסי של ורן והחזון הטכנולוגי שלו ממשיכים לעורר עניין בקרב מדענים ומהנדסים, מה שמדגיש את ההשפעה ארוכת הטווח של יצירותיו על המדע והטכנולוגיה. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: נמו
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: שם של דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן, דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן מילון, דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן 3 אותיות, דמות של קפטן צוללת בספר מאת ז'ול ורן תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו