רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון | קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

חיים בצל הגבול: קיבוצים בין אתגרים לנופים

לאורך הגבול הצפוני של ישראל, בצל הרי הלבנון המרשימים, שוכנים קיבוצים ייחודיים. קיבוצים אלו, שהוקמו מתוך חזון ציוני וחלוצי, מציעים שילוב מרתק של חיים קהילתיים תוססים, נופים מרהיבים ואתגרים ביטחוניים מתמשכים. ההיסטוריה שלהם שזורה בסיפורים של גבורה, התמדה והתחדשות, והם מהווים עדות חיה לרוח החלוצית הישראלית. במאמר זה נצא למסע אל ארבעה קיבוצים מרתקים בצפון הארץ: ראש הנקרה, אדמית, אילון וחניתה, ונכיר את סיפוריהם הייחודיים, אתגריהם והזדמנויותיהם.

ראש הנקרה: פנינת תיירות וחקלאות

בנקודה הצפונית ביותר של חוף הים התיכון בישראל, שוכן קיבוץ ראש הנקרה, פנינת טבע ייחודית המשלבת תיירות משגשגת עם חקלאות מגוונת. הקיבוץ, שהוקם ב-1949 על ידי לוחמים משוחררים מהפלמ"ח, מציע למבקרים שלל אטרקציות, ביניהן הרכבל המפורסם היורד אל הנקרות המרהיבות, מופע אור-קולי מרהיב המספר את סיפורו של המקום, ומנהרות הרכבת ההיסטוריות שנחצבו בסלע. לצד התיירות, מתקיימת בקיבוץ פעילות חקלאית ענפה הכוללת רפת, לול, מטעי בננות ואבוקדו, פרדסים, ומפעל ביוטכנולוגי לריבוי צמחים. למרות האטרקציות והשלווה, ראש הנקרה אינו קיבוץ רגיל. מיקומו על הגבול הפך אותו לאורך השנים ליעד להפגזות ופיגועים, והתושבים נאלצו להתמודד עם מציאות ביטחונית מורכבת.

אדמית: סיפור של התמדה והתחדשות

קיבוץ אדמית, השוכן בגליל המערבי בגובה של כ-474 מטרים מעל פני הים, הוא סיפור מרתק של התמדה והתחדשות. הקיבוץ הוקם ב-1958, ננטש ב-1969 עקב קשיים כלכליים וביטחוניים, והוקם מחדש ב-1971 על ידי עולים חדשים מאנגליה, ארצות הברית וקנדה. אדמית התבסס בעיקר על חקלאות מסורתית הכוללת לולי פיטום, מטעי נשירים ואבוקדו, וגידולי שדה. לצד החקלאות, מפעל "מתאד" לעיבוד שבבי מהווה מקור פרנסה חשוב נוסף. בשנים האחרונות, הקיבוץ עבר תהליכי שינוי משמעותיים, כולל הקמת שכונת הרחבה שקלטה תושבים חדשים והפיחה חיים חדשים בקהילה.

אילון: מ"חומה ומגדל" לקיבוץ מופרט

קיבוץ אילון, הממוקם על כביש הצפון במורדות הגליל המערבי, הוקם בשנת 1938 במסגרת "חומה ומגדל", והיה חלק ממאמץ ההתיישבות היהודית בגליל בתקופת המנדט הבריטי. הקיבוץ התבסס על ענפי חקלאות מגוונים, ביניהם אבוקדו, בננות, לול, רפת ודבוראות. בשנים האחרונות עבר אילון תהליך של הפרטה, וכיום הוא מציע לחבריו רשת ביטחון כלכלית ומגוון אפשרויות תעסוקה, כולל אירוח כפרי ומרכז עסקי תוסס. אילון הוא דוגמה לקיבוץ שהצליח להתאים את עצמו לשינויים ולהמשיך לשגשג גם בעידן המודרני.

חניתה: עדות חיה להיסטוריה

קיבוץ חניתה, השוכן על גבול לבנון, הוא עדות חיה להיסטוריה עשירה ומרתקת. במקום נמצאו שרידים ארכאולוגיים מרשימים המעידים על יישוב יהודי קדום מתקופת התלמוד. הקיבוץ עצמו הוקם בשנת 1938 במסגרת "חומה ומגדל", והיה אחד מראשוני יישובי הגליל המערבי. המוזיאון הייחודי שבקיבוץ מציג את הממצאים הארכאולוגיים ואת סיפור הקמתו ההרואי. חניתה הוא מקום בו העבר וההווה נפגשים, ומציע למבקרים הצצה מרתקת אל ההיסטוריה של האזור.

אתגרים והזדמנויות בקיבוצי הגבול

החיים בקיבוצי הגבול אינם קלים. האיום הביטחוני המתמשך, הפגזות, חדירות מחבלים ואירועים אחרים יוצרים מציאות מורכבת עבור התושבים. עם זאת, הקיבוצים הללו הפגינו לאורך השנים חוסן יוצא דופן, יכולת התמודדות והסתגלות. מערכות התרעה, מקלטים, שיתופי פעולה עם הצבא ובעיקר תחושת קהילתיות חזקה ועזרה הדדית, מאפשרים לתושבים להתמודד עם האתגרים ולהמשיך בחייהם. בנוסף, הקרבה לגבול יוצרת גם הזדמנויות ייחודיות, כמו פיתוח תיירות ייחודית, שיתופי פעולה חקלאיים עם יישובים מעבר לגבול, וקשרים מיוחדים עם כוחות הביטחון.

עתידם של קיבוצי הצפון

קיבוצי הצפון עומדים בפני אתגרים רבים, אך גם בפני הזדמנויות חדשות. תהליכי ההפרטה, קליטת תושבים חדשים, ופיתוח ענפי תעסוקה חדשים, מעצבים מחדש את פניהם של הקיבוצים. השאלה המרכזית היא האם יצליחו לשמר את צביונם הייחודי, את הערבות ההדדית ואת החיבור לאדמה ולערכים הציוניים, גם בעידן של שינויים מואצים. התשובה לשאלה זו תלויה במידה רבה ביכולתם של הקיבוצים להמשיך לחדש ולהתאים את עצמם למציאות המשתנה, תוך שמירה על הערכים והמורשת שהפכו אותם לסמל של חלוציות וציונות. בהצלחה
!



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
אדמית, חניתה (קיבוץ בגליל המערבי)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
כפר ראש הנקרה, ראש הנקרה
ביטויים דומים: קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון מילון, קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון פירוש, קיבוץ בגליל המערבי השוכן בקרבת גבול לבנון 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו