רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סובלני (בלעז) | סובלני בלעז מילון | סובלני (בלעז) תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה סובלני (בלעז) . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה סובלני בלעז בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

הבחנה בין "סובלנות" ל"סבלנות"

סובלנות והסבלנות הם מושגים שונים, על אף הדמיון בכתיבתם. סובלנות היא ערך מוסרי המציין קבלה והתייחסות בכבוד כלפי אלו השונים מבחינה חברתית, תרבותית או דתית, גם אם אינם תואמים את דעותינו או אמונותינו. לעומת זאת, סבלנות מתארת את היכולת להתמיד בשקט מול קשיים וקוצר רוח, ולסבול המתנה, עיכוב או התגרות בלי לכעוס או לדאוג.

תנאים להגדרת "סובלנות" וחשיבותה בדמוקרטיה

כדי להגדיר אדם או קבוצה כסובלנית, קיימים מספר תנאים הכרחיים: ראשית, חייב להתקיים ניגוד מהותי בין הסובלני למושא הסובלנות, בדרך כלל בולט לעין או לאוזן. שנית, הסובלני חייב להיות בעל יכולת להתערב או לנקוט פעולה נגדית כלפי מושא הסובלנות. שלישית, הסובלנות חייבת לנבוע מטעמים ערכיים ולא מאדישות או תועלתנות. רביעית, הסובלנות מחייבת בחירה מודעת ולא אדישות. האיפוק וההימנעות מפעולה נגדית הם תנאי הכרחי נוסף למושג הסובלנות. הסובלנות היא ערך מרכזי וחיוני בחברה דמוקרטית ופתוחה, כפי שבא לידי ביטוי בדבריו של פריקלס: "אין אנו אוסרים את הישיבה בעירנו על שום איש" - דהיינו, אין מגרשים זרים ואין מגבילים את חופש פעולתם.

גורמים המשפיעים על רמת הסובלנות בחברה

קיימים גורמים שונים המשפיעים על רמת הסובלנות בחברה. גורמים התורמים לסובלנות גבוהה יותר כוללים: קשרים ויחסי גומלין עם תרבויות אחרות, מבנה תרבותי פנימי פחות היררכי ובעל ניעות חברתית (מוביליות) גבוהה יותר, וקשרי סחר נרחבים עם תרבויות אחרות. לעומת זאת, גורמים התורמים להיעדר סובלנות הם סגירות, מבנה תרבותי היררכי ובעל ניעות חברתית נמוכה, קשרי סחר ותרבות דלים עם תרבויות אחרות, ודוגמטיזם דתי הרואה בדת הספציפית את האמת היחידה שאין בלתה. היעדר סובלנות נפוץ גם בחברות שבהן השלטון או השליטים מחזיקים בתפיסה של אמת מוחלטת כלשהי.  

סובלנות כפטרנליזם והיעדר שוויון

הוגה הדעות מייקל וולצר טוען בספרו "על הסובלנות" כי סובלנות היא תמיד יחס לא שוויוני בו הקבוצות או היחידים מושאי הסובלנות נמצאים במעמד נמוך יותר. לפיכך, התייחסות סובלנית היא פעולה של כוח, וקבלתה היא השלמה עם חולשה. במדינות לאום, הקבוצה השלטת מארגנת את החיים הציבוריים לפי תרבותה ומנציחה אותה באמצעות החינוך, תוך העניקת מרכזיות לסמליה, טקסיה וחגיה. המדינה יכולה להרשות לעצמה להיות סובלנית כלפי המיעוטים שבה, אך ללא מתן אוטונומיה שלטונית, כפי שקורה בקטלוניה (מחוז בספרד). כך, הסובלנות מתקיימת בד בבד עם אי-שוויון. קבוצה אתנית או דתית שהיא גם במעמד נמוך תהווה מוקד לחוסר סובלנות קיצוני, שלא בהכרח יתבטא בגרוש או טבח, אלא באפליה מתמשכת, דחייה והשפלה - כפי שקורה עם מהגרים בלתי חוקיים במדינות רבות. ההשלמה עם נוכחותם אינה סובלנות, אלא התעלמות.

ביקורת על המושג "סובלנות" והצעות לחלופות

ישנן גם ביקורות שונות על המושג "סובלנות" והצעות לחלופות. הוגה הדעות ישי מנוחין טוען כי המונח "סובלנות" הוא מיותר, וכי עדיף להשתמש במונח "פלורליזם דמוקרטי" - המכיר באזרחים שווים בעלי דוקטרינות דתיות ומוסריות סבירות. ההוגה ירמיהו יובל מציע להחליף את "סובלנות" במושג של "זכות" ולא של חסד פטרוני חד-צדדי כפי שהיה בעבר.

הסובלנות בישראל ואתגריה

ההוגה מייקל וולצר (פילוסוף יהודי) מבקר את החברה הישראלית על קשרי הקהילה החזקים המשסעים אותה למחנות אתניים, דתיים ואידאולוגים קשיחים שכל אחד מהם מגן על גבולותיו וערכיו. דו"ח הוועדה הציבורית בראשות פרופ' סלומון ועיסאוי (2009) קרא לאמץ מדיניות של שותפות ושוויון בין יהודים לערבים בישראל, תוך שוויון בהזדמנויות, בתהליכי קבלת החלטות ובמשאבים. 

חשיבות החינוך לסובלנות

המאבק בחוסר סובלנות ויחס מפלה מחייב חינוך לסובלנות מגיל צעיר. "יום הסובלנות הבין-לאומי" של אונסק"ו (16 בנובמבר) נועד להדגיש את חשיבות ההתייחסות בסובלנות כלפי האחר והשונה. מטרותיו החינוכיות בבתי הספר הן קבלת השונה ללא קשר לפיזיות, גיל, מגדר, דת, תרבות או שפה, ומניעת יחס מפלה ולא שוויוני.

מדריך זה סקר את מושג הסובלנות מהיבטים תיאורטיים וישומיים שונים, תוך הצגת דעות ועמדות מגוונות. הוא התמקד בהבנת משמעותה, תנאיה, גורמים המשפיעים עליה, ביקורות שנמתחו עליה, ומרכזיותה החברתית והחינוכית. בסופו של דבר, עולה כי הסובלנות אינה ערך מובן מאליו, אלא מצריכה טיפוח והבנייה מתמדת על בסיס עקרונות צדק ושוויון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מתון, פשרן, שקול
פתרון 5 אותיות: מרוסן, נינוח
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
טולרנטי (סובלני)
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: סובלני (בלעז) מילון, סובלני (בלעז) פירוש, סובלני (בלעז) מילה נרדפת, מה זה סובלני? , סובלני בלעז 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו