רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב ברמת כורזים | מושב בחבל כורזים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מושב בחבל כורזים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מושב ברמת כורזים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב בחבל כורזים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

חלוצי הגליל: מסע בזמן בין מושבי ויישובי רמת כורזים

בין מורדות הרי הגליל, שם נופי טבע עוצרי נשימה פוגשים היסטוריה עשירה, שוכנת רמת כורזים. אדמה זו, המלאה סיפורים ומורשת, מהווה ביתם של שלושה קיבוצים ותיקים: עמיעד, כפר הנשיא ומחניים. כל אחד מהם ייחודי בדרכו, אך יחד הם מספרים סיפור מרתק על חלוציות, קהילה, חקלאות ותרבות.

עמיעד: חלוצים פורצי דרך

בשנת 1946, על אדמות גבעה שמצויה דרומית לראש פינה, הוקם קיבוץ עמיעד. מייסדיו, חברי גרעין "החושלים" של תנועת הפלמ"ח, הגיעו מלאי מרץ ונחישות לחלוץ את הארץ ולפתח אותה. בתחילה נקרא הקיבוץ "ג'יב יוסף", על שם האתר הארכיאולוגי הסמוך, אך חבריו סירבו לקבל את השם. לבסוף, לאחר מספר שנים, נקבע שמו הנוכחי "עמיעד", המבטא את רצונם לחיות בשלום ובביטחון.

הקיבוץ ידוע בעיקר בזכות מפעל "עמיעד מערכות מים", המוביל בעולם בפיתוח טכנולוגיות סינון מים מתקדמות. המפעל, שנסחר בבורסה בתל אביב, מייצר מערכות סינון לשימוש ביתי, חקלאי, תעשייתי, ימי ועוד. לצד מפעל זה, עמיעד מתגאה גם בענפי חקלאות מגוונים, ביניהם מטעים של זיתים, ליצ'י, בננות, אבוקדו ופרדסים, וכן גידולי שדה, בקר לבשר ולול.

מבקרים בקיבוץ עמיעד ייהנו ממגוון אפשרויות תיירותיות, ביניהן אירוח כפרי אותנטי, מסעדה המגישה מאכלים טריים מהחקלאות המקומית, טיולים רגליים בטבע עוצר נשימה, ביקור ביקב עמיעד המשובח ועוד.

כפר הנשיא: חבורה מגוונת מרחבי העולם

על גבעה מול נוף מרהיב של הכנרת, הוקם קיבוץ כפר הנשיא בשנת 1948. מייסדיו, קבוצה מגוונת של עולים מבריטניה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ארצות הברית ועוד, הגיעו מלאי אידיאלים ורצון להקים חברה שיתופית צודקת. בתחילה נקרא הקיבוץ "הבונים", על שם תנועת הנוער ממנה בא גרעין המייסדים, אך לאחר מכן שונה שמו ל"כפר הנשיא", על שם חיים ויצמן, הנשיא הראשון של מדינת ישראל.

כפר הנשיא ידוע בעיקר בזכות מטעי האבוקדו וההדרים המפוארים שלו, כמו גם בזכות גידולי השדה ומשתלת הערערים. בנוסף, פועל בקיבוץ בית יציקה ותיק, ולצידו מפעל "הבונים", המייצר כיום ברזי תעשייה לאחר שעבר גלגולים רבים בעבר.

מבקרים בכפר הנשיא ייהנו מחוויה ייחודית של קהילה תוססת ומגוונת. ניתן ללון באחד מציורי האירוח הכפרי, לטייל בין מטעי הפירות הירוקים, לבקר במפעל "הבונים" וללמוד על תהליך ייצור ברזי התעשייה, ואף להשתתף בפעילויות קהילתיות וחברתיות מגוונות.

מחניים: ניסיונות התיישבות ותחייה מחודשת

היסטוריה עשירה ומורכבת עוטפת את קיבוץ מחניים, השוכן בצפון רמת כורזים. ניסיונות התיישבות ראשונים במקום נכשלו, אך בשנת 1939 הוקם הקיבוץ בשלישית על ידי חברי קיבוץ "יודפת". במהלך השנים עבר הקיבוץ משברים ותהפוכות, אך הצליח להתגבר עליהם ולשגשג. כיום, מחניים ידוע בזכות ענפי החקלאות המגוונים שלו, ביניהם מטעים של זיתים, ליצ'י, בננות, אבוקדו ופרדסים, וכן גידולי שדה, בקר לבשר ולול.

מבקרים בקיבוץ מחניים ייהנו ממגוון אפשרויות תיירותיות, ביניהן אירוח כפרי אותנטי, טיולים רגליים בטבע עוצר נשימה, ביקור בתחנת הכוח ההידרואלקטרית הייחודית המוקמת על נהר הירדן, ואף השתתפות בפעילויות קהילתיות וחברתיות מגוונות.

משמר הירדן: היסטוריה של עמידות וחלוציות

בצפון רמת כורזים, לצד נהר הירדן, שוכן מושב משמר הירדן. סיפורו של המושב הוא סיפור מרתק של עמידות וחלוציות. נוסד בשנת 1949 על ידי חברי ארגון "בני צפת", בית"רים צעירים מצפת ותל אביב. הקמת המושב הייתה מעשה נועז, כיוון ששכן בשטח מפורז בין ישראל לסוריה. המתיישבים התמודדו עם קשיים רבים, ביניהם התנגדות פקחי האו"ם, גנבות ומסתננים מצד סוריה, ואף הפגזות במלחמות.

למרות הקשיים, משמר הירדן שרד והתפתח. כיום, המושב ידוע בנוף המרהיב שלו, בחקלאות המגוונת שלו ובקהילה התוססת שלו. תושבי משמר הירדן גאים בהיסטוריה שלהם ובמורשתם, והם ממשיכים לחיות ולעבוד בסביבה ייחודית זו.

כרכום: יישוב קהילתי עם נוף מרהיב

סמוך למושב משמר הירדן, על גבעה עם נוף מרהיב לעבר הכנרת, שוכן היישוב הקהילתי כרכום. היישוב הוקם בשנת 1986 על ידי תושבים ממושבים באזור, וקיבל את שמו על שם היישוב הקדום שהתקיים במקום בעבר. כרכום ידוע בקהילה החמה והתומכת שלו, באיכות החיים הגבוהה ובנוף המרהיב. ביישוב פועלים גני ילדים, מעון יום, מרפאה, בית כנסת, נגריה, מוסך ועוד. תושבי כרכום נהנים ממגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות, וממיקום אסטרטגי המאפשר גישה נוחה לטיולים בטבע, לאתרי תיירות ולשירותים שונים.

כורזים: יישוב קהילתי עם מורשת היסטורית עשירה

על גבעה קדומה, מצפון לכנרת, שוכן היישוב הקהילתי כורזים. היישוב נקרא על שם היישוב הקדום "כורזים", ששרידיו ממוקמים כקילומטר מזרחה. כורזים נוסד בשנת 1980 כמושבה פרטית, ובהמשך התאחד עם היישוב "מעוף" והפך ליישוב קהילתי. היישוב ידוע במורשת ההיסטורית העשירה שלו, בנוף המרהיב שלו ובקהילה התומכת שלו. ביישוב פועלים גני ילדים, בית ספר יסודי, בית כנסת, ספרייה, מרכז קהילתי ועוד. תושבי כורזים נהנים ממגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות, וממיקום אסטרטגי המאפשר גישה נוחה לטיולים בטבע, לאתרי תיירות ולשירותים שונים.

לסיכום:  

רמת כורזים, אזור ייחודי וקסום המשלב היסטוריה עשירה, נופי טבע מרהיבים וקהילות תוססות, מזמינה אתכם למסע מרתק בין יישוביה.
במדריך זה, גילינו את סיפורם הייחודי של שלושה קיבוצים ותיקים: עמיעד, כפר הנשיא ומחניים, וכן שלושה יישובים צעירים יותר: משמר הירדן, כרכום וכורזים.

כל אחד מהיישובים הללו מציע חוויה ייחודית משלו, הן מבחינת ההיסטוריה והתרבות, הן מבחינת אורח החיים והן מבחינת הנופים המרהיבים.
בין אם אתם חובבי טבע, היסטוריה, תרבות או קהילה, תמצאו ברמת כורזים את מבוקשכם. הזמינו חופשה בלתי נשכחת וגלו את קסמו הייחודי של הגליל!



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:  
פתרון 5 אותיות: 
אמנון, כרכום, ועמיעד 
פתרון 6 אותיות: אליפלט, אלמגור, כורזים, מחניים (קיבוץ ברמת כורזים)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
טובא-זנגרייה (יישוב בדואי ברמת כורזים), כפר הנשיא (קיבוץ ברמת כורזים), משמר הירדן

ביטויים דומים: מושב ברמת כורזים פירוש, מושב ברמת כורזים 9 אותיות, שם של מושב ברמת כורזים, מושב בחבל כורזים תשחץ, מושב בחבל כורזים מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו