רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פילוסוף גרמני | פילוסוף גרמני תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פילוסוף גרמני. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פילוסוף גרמני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פילוסוף גרמני בעבר בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

אדמת גרמניה, עתירת ההיסטוריה והמסורות התרבותיות, הצטיינה גם בהנחלתה של מורשת פילוסופית מכובדת ומשפיעה. לאורך השנים, הוגים גרמנים רבים תרמו תרומות חשובות וחלוציות בתחומי הדעת השונים - החל מהעיון במהות הידע והמציאות, ועד לשאלות אתיות, פוליטיות ואסתטיות. במדריך זה, נצא למסע מפתיע וסוחף בנבכי עולם המחשבה הגרמני. נתוודע לדמויות הפילוסופיות הבולטות שפעלו בזירה זו, ונדון בתרומותיהן הייחודיות ובהשפעתן העצומה על תחומי הפילוסופיה, החברה והתרבות. מסע מרתק זה יאפשר לנו להרחיב את אופקינו ולהעמיק את הדיון בנושאים מרתקים נוספים ממרחבי ההגות הגרמנית המפוארת.

מקור השם

המונח "פילוסופיה גרמנית" מתייחס לפילוסופיה שנכתבה בשפה הגרמנית, או לפילוסופיה שנהגתה על ידי גרמנים. גרמניה היא מדינה עם מסורת פילוסופית עשירה, שהחלה כבר בימי הביניים. במאות ה-17 וה-18, הפכה גרמניה למרכז חשוב של הפילוסופיה העולמית, עם פילוסופים כמו גוטפריד וילהלם לייבניץ ועמנואל קאנט.

זרמים עיקריים

הפילוסופיה הגרמנית כוללת מגוון רחב של זרמים, ביניהם:

  • הדאונטולוגיה - זרם פילוסופי המתמקד בבחירה המוסרית הנכונה.
  • האידיאליזם - זרם פילוסופי המאמין שהמציאות היא תוצר של החשיבה האנושית.
  • הפנומנולוגיה - זרם פילוסופי המתמקד בחוויה האנושית.
  • הפילוסופיה הקונטיננטלית - זרם פילוסופי המתמקד בחקר האדם והתרבות.

הוגים ידועים

בין ההוגים הגרמנים הידועים ביותר ניתן למנות את:

  • גוטפריד וילהלם לייבניץ (1646-1716) - פילוסוף, מתמטיקאי ומדען, שתרם רבות לפילוסופיה האנליטית.
  • עמנואל קאנט (1724-1804) - פילוסוף, שתרם רבות לפילוסופיה המוסרית והפוליטית.
  • יוהאן גוטליב פיכטה (1762-1814) - פילוסוף, שתרם רבות לפילוסופיה הפוליטית והחברתית ולטבעה של מודעות עצמית.
  • גאורג וילהלם פרידריך הגל (1770-1831) - פילוסוף, שתרם רבות לפילוסופיה ההיסטורית והתיאולוגית.
  • פרידריך ניטשה (1844-1900) - פילוסוף, שתרם רבות לפילוסופיה של  החיים והאקזיסטנציאליזם.

מידע מורחב על מספר פילוסופים בולטים:

גוטפריד לייבניץ - גאון מתמטי, פילוסוף רחב אופקים

גוטפריד וילהלם פון לייבניץ, פילוסוף ומדען גרמני, הותיר חותם בלתי-נמחק על ההגות האנושית. תרומותיו המשמעותיות למתמטיקה, פילוסופיה, מדע וטכנולוגיה הפכו אותו לאחד מגדולי ההוגים של המאה ה-17.

לייבניץ ידוע בעיקר בזכות פיתוח החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי באופן עצמאי מניוטון, וכן בזכות תרומתו החלוצית בתחום הלוגיקה והפילוסופיה של השפה. הוא היה ממציאי המחשבים המכניים הראשונים, המציא מכונות חישוב מתקדמות לתקופתו וחלוץ בתחום הצפנת מידע.

בפילוסופיה, לייבניץ נחשב לאחד ממייצגי זרם הרציונליזם במאה ה-17. הוא התפרסם בזכות האופטימיזם שבא לידי ביטוי בקביעתו שהיקום הוא הטוב ביותר שאלוהים יכול היה ליצור. במקביל, הוא הניח יסודות חשובים לפילוסופיה האנליטית ולגישה האמפיריציסטית במדע – גישות שעתידות להתפתח רבות במאות הבאות.

ארתור שופנהאואר - פילוסוף הפסימיזם, מבקר התרבות

ארתור שופנהאואר, פילוסוף גרמני בן המאה ה-19, ידוע בעיקר בזכות פילוסופיית הפסימיזם שלו, הטוענת שהחיים האנושיים הם סבל בלתי-נמנע. שופנהאואר האמין שהרצון האנושי הוא מקור כל הסבל, ושהאדם אינו מסוגל לחוות אושר אמיתי.

בניגוד לפילוסופים אחרים של זמנו, שופנהאואר התייחס ברצינות רבה לפילוסופיות מזרחיות, ובמיוחד לבודהיזם. הוא הושפע רבות מהמושגים של נירבאנה וסבל אנושי, והטמיע אותם בתורתו שלו.

שופנהאואר היה גם מבקר חריף של התרבות המערבית. הוא ראה בה חומרנית, שטחית ותורמת לסבל האנושי. הוא האמין שהאמנות היא הדרך היחידה לחוות הקלה זמנית מהסבל, ושהיא מאפשרת לאדם להתעלות מעל לעולם החומרי ולחוות את המציאות האמיתית.

יורגן הברמאס - פילוסוף חברתי, תיאורטיקן של תקשורת

יורגן הברמאס, פילוסוף גרמני בן המאה ה-20, ידוע בעיקר בזכות עבודתו בתחום הפילוסופיה החברתית והתאוריה של התקשורת. הוא תרם רבות להבנת טבע השפה, הדמוקרטיה והחברה האנושית.

הברמאס טען שהחברה האנושית מבוססת על תקשורת, ושהתקשורת צריכה להיות מבוססת על שוויון, כבוד הדדי ורציונליות. הוא האמין שדמוקרטיה אמיתית אפשרית רק כאשר לכל האזרחים יש הזדמנות שווה להשתתף בשיח ציבורי פתוח ומכיל.

הברמאס היה גם מבקר חריף של הקפיטליזם והטכנולוגיה. הוא ראה בהם איומים על האוטונומיה האנושית ועל הדמוקרטיה. הוא האמין שהחברה צריכה למצוא דרך לאזן בין התועלת הכלכלית לבין הצורך בחופש, שוויון וצדק חברתי.

קרל מרקס - אבי הקומוניזם, מבקר החברה הקפיטליסטית

קרל מרקס, פילוסוף וסוציולוג גרמני, ידוע בעיקר בזכות תורתו הקומוניסטית. הוא ראה בחברה הקפיטליסטית מערכת ניצול מעמדית, וטען שהיא חייבת לקרוס ולהתחלף בחברה קומוניסטית שוויונית.

מרקס האמין שההיסטוריה האנושית היא מאבק מתמיד בין מעמדות, ושהמעמד השליט (הבורגנות) מנצל את המעמד המנוצל (פרולטריון). הוא טען שהמהפכה הקומוניסטית היא בלתי נמנעת, ושהיא תביא לחברה שוויונית וצודקת יותר.

תורתו של מרקס השפיעה רבות על ההיסטוריה העולמית. היא עוררה השראה לתנועות מהפכניות רבות, והובילה להקמתן של מדינות קומוניסטיות רבות במאה ה-20.

רלוונטיות עד היום

הרעיונות של הפילוסופים הגרמנים עדיין רלוונטיים גם היום. הם ממשיכים להשפיע על החשיבה שלנו על נושאים רבים, כגון:

  • המוסר - הרעיונות של הדאונטולוגיה והאידיאליזם עדיין מהווים בסיס לדיון בנושא המוסר.
  • החברה - הרעיונות של המרקסיזם והפנומנולוגיה עדיין מהווים בסיס לדיון בנושא החברה.
  • האדם - הרעיונות של קאנט, ניטשה והיידגר עדיין מהווים בסיס לדיון בנושא האדם.

השפעה לסיכום: גרמניה תרמה רבות לעולם המחשבה לאורך ההיסטוריה. פילוסופים גרמנים רבים תרמו תרומות משמעותיות לתחומים מגוונים, והשפיעו רבות על החברה, התרבות והמדע. גאונים אלו, כל אחד בדרכו שלו, העשירו את עולם המחשבה ותרמו להבנה עמוקה יותר של המציאות האנושית. הם גם השפיעו על התפתחותם של זרמים פילוסופיים רבים, ותרמו רבות להבנה שלנו את העולם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אבט, הגל, ובר (סוציולוג ופילוסוף גרמני), כהן, קנט (קאנט), קסל, שלר, שפס
פתרון 4 אותיות: אוטו, לנגה, מרקס (פילוסוף וכלכלן גרמני יהודי בעבר), פרגה, פריס, קאנט, קרנפ, שלגל, שליק
פתרון 5 אותיות: אויקן, אנגלס, אקהרט, יונגר (סופר ופילוסוף גרמני), לסינג, לצרוס, מגנוס, מימון, ניטשה, פיכטה, צרמלו, קסירר
פתרון 6 אותיות: ארנולד, היידגר, ליבניץ (לייבניץ), מרקוזה, קלצקין, שטירנר, שטראוס, שפנגלר
פתרון 7 אותיות: לייבניץ, מנדלסון (פילוסוף יהודי גרמני בעבר), קאוטסקי, קאופמן, קוזאנוס, רויכלין, שאר-ישוב
פתרון 8 אותיות ומעלה: באומגרטן, הורקהיימר, פורמשטכר, רוזנצווייג, שופנהאואר, שטיינהיים
פתרון שתי מילים ומעלה: אברהרד ארנולד, אהרן שאר-ישוב, אוסוואלד שפנגלר, אלברטוס מגנוס, אלכסנדר גוטליב באומגרטן, אלפרד שמידט, ארנסט יונגר, ארנסט צרמלו, ארנסט קסירר, ארתור שופנהאואר, גוטהולד אפרים לסינג, גוטלוב פרגה, גוטפריד וילהלם לייבניץ, גיאורג וילהלם פרידריך הגל, דוד קסל, דוד שטראוס, הנס יואכים שפס (פילוסוף יהודי גרמני), הרברט מרקוזה, הרמן כהן, ולטר קאופמן, יאקוב פרידריך פריס (פילוסוף גרמני), יוהאן גוטליב פיכטה, יוהנס רויכלין, יעקב קלצקין, מוריץ לצרוס, מוריץ שליק, מייסטר אקהרט, מקס הורקהיימר, מקס ובר, מקס שטירנר, מקס שלר, מרטין היידגר, משה מנדלסון, ניקולאוס קוזאנוס, עמנואל קאנט, פרידריך אלברט לנגה, פרידריך אנגלס, פרידריך וילהלם שלינג, פרידריך ניטשה, פרידריך שלגל, פרידריך שליירמאכר, פרנץ רוזנצווייג, קרל מרקס (כלכלן ופילוסוף גרמני-יהודי בעבר), קרל קאוטסקי, רודולף אוטו, רודולף אויקן, רודולף קרנפ, שלמה לוי שטיינהיים, שלמה מימון, שלמה פורמשטכר, תומאס אבט, תיאודור לסינג

ביטויים דומים: פילוסוף גרמני שם משפחה, פילוסוף גרמני 6 אותיות, פילוסוף גרמני תשחץ, פילוסוף גרמני תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו