רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מפעם | מפעם תשבץ | מפעם מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מפעם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מפעם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מפעם בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מפעם, או טמפו, הוא מושג מוזיקלי המגדיר את המהירות או את קצב הביצוע של קטע מוזיקלי. הוא משפיע על האווירה של היצירה או על קושי ניגונו.

את המפעם (קצב של קטע מוזיקלי), אפשר להגדיר באמצעות מהירות המטרונום, המייצג את מספר הפעימות בדקה (BPM). מהירות המנגינה נקבעת על ידי המפעם ואורך התיבה.

מונחים יחסיים

מלחינים רבים מציינים מהירות בהוראת ביצוע מילולית (לרוב באיטלקית). להלן כמה מן המונחים הנפוצים ביותר:

  • Largo - פירושו "רחב" - מהירות נגינה איטית מאוד.
  • Adagio - איטי יחסית. בדרך-כלל הטמפו האיטי ביותר בתקופת הבארוק.
  • Andante - פירושו "צועד" - מהיר מ-Adagio ומ-Largo.
  • Moderato - פירושו "מתון".
  • Allegro - פירושו "שמח" - מהיר.
  • Prestissimo - מהיר ביותר.

מטרונום

מטרונום הוא מכשיר עזר לנגינת יצירות מוזיקליות ולאימון טכני. הוא מורה על הקצב והמפעם בו יש לנגן את היצירה, וכך יכול לשמור המנגן על קצב אחיד של הנגינה.

המטרונום הוא למעשה מטוטלת המתנודדת סביב ציר קבוע. הוא מורכב משתי משקולות, אחת כבדה מהשנייה המחוברות ביניהן במוט מתכת. המשקולת הכבדה נמצאת בתחתית המוט, ובדרך כלל מוסתרת מהמשתמש. המשקולת השנייה נמצאת מעל הציר וניתנת להזזה. מרחקה מהציר קובע את הקצב בו יתנודד המטרונום. ככל שהמשקולת נמצאת גבוה יותר (כלומר רחוק יותר מהציר), זמן המחזור ארוך יותר. על המוט שעליו נעה המשקולת, מסומנות שנתות בהתאם לזמני המחזור השונים, כך שהמשתמש יכול להתאימו ליצירה אותה הוא מנגן.

לסיכום הקשר בין מטרונום למפעם הוא פשוט: המטרונום מאפשר למנגן להגדיר את המפעם של היצירה, באמצעות מספר BPM או באמצעות מונחים יחסיים. לאחר שהנגן קבע את המפעם הרצוי, המטרונום יאפשר לו לנגן את היצירה בקצב זה באופן אחיד. לדוגמה, אם מלחין מציין במפרט היצירה כי המפעם הוא "Allegro", המנגן יכול להגדיר את המטרונום על 120 BPM. המטרונום יתחיל לצלצל בקצב של פעימה אחת כל שנייה, ויסייע למנגן לשמור על קצב זה לאורך כל היצירה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: טמפו
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מפעם מילון, מפעם פירוש, מפעם מילה נרדפת, מפעם 4 אותיות, מפעם תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו