רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תשחצים מסייעים למניעת אלצהיימר

כיצד תשבצים יכולים לעזור במניעת מחלת האלצהיימר?

מחלת האלצהיימר היא אחת המחלות העיקריות שמשפיעות על חייהם של קשישים כיום. על פי איגוד האלצהיימר, המחלה מסבירה 60%-80% מכלל מקרי הדמנציה. האלצהיימר, שלפעמים יכול להיות קטלני, מופיע בדרך כלל אצל אנשים מעל גיל 60, אך תועדו גם מקרים בהם אנשים צעירים בני 40 או 50 יכולים לחלות במחלה. אז מה ניתן לעשות כדי לנסות למנוע את ההתפרצות של המחלה ההרסנית הזו?
אחת מההצעות שהועלו על ידי איגוד האלצהיימר היתה לפתור תשבצים! בואו נגלה כיצד התשבצים יכולים לסייע במניעת המחלה.

הפעלת המוח
שמירה על מוח פעיל יכול להיות המפתח למניעת מחלות ומוגבלויות מסוימות. מהלידה, המוח שלנו התרגל ללמידה ולשימוש במידע חדש. אבל, בואו נודה באמת, ככל שאנחנו מזדקנים, אנו לפעמים נעשים עצלנים ופשוט לא בא לנו ללמוד משהו חדש. אנשים מסוימים עשויים לחוש כי אין להם את הזמן לשבת וללמוד אלגברה או גאומטריה, וזה בסדר! עם זאת, יש כמה דברים פשוטים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על המוח שלכם פעיל לאורך היום, כאשר יש לכם הפסקה קטנה – פתרון תשבץ יכול להיות אחד מהם! בין אם אתם פותרים תשבץ בהפסקת הצהריים בעבודה, או מבלים כמה שעות בבית עם חוברת תשחצים, אימון המוח הפשוט והמהנה הזה בהחלט ישמור את המוח שלכם פעיל.

שיפור אוצר המילים

פתרון תשחצים כבר ידוע ביכולתו לשפר את אוצר המילים של האדם. יתרון זה גם יכול לעזור לאדם הנמצא בשלב ההתפרצות המוקדמת של האלצהיימר, כמו גם לאלה שרוצים לנסות למנוע את התפרצות המחלה. הרחבת אוצר המילים חשובה לא רק בחיי היומיום – היא גם גורמת להורמונים וטריגרים מסוימים במוח לפעול, והם מסייעים בזרימת הדם למוח, כמו גם בשיפור הזיכרון.

בניית תאי מוח

על פי איגוד האלצהיימר, קיימת אמונה כי על ידי פתרון תשבצים,  כמו גם סוגים אחרים של משחקי חשיבה, ניתן לבנות מחדש את העתודות והקשרים של תאי המוח, ואף אולי ליצור תאים חדשים. הסיבה לכך היא ששמירה על המוח פעיל יכולה לעזור לו לייצר חלבון ההכרחי לתפקוד ראוי. בעוד יש צורך במחקרים נוספים כדי לאשר את התאוריה הזו, היא בהחלט נשמעת מבטיחה, אם לא מהנה!

פוטנציאל לשיפור ה- IQ

איגוד האלצהיימר קובע כי נראה שלאנשים בעלי רמות השכלה גבוהות יש כמות גדולה יותר של חלבון מסוים במוח, המסייע בהדיפת ההתפרצות של מחלת האלצהיימר. אומנם זה לא בהכרח אומר כי מי שנחשב לגאון לא יחלה במחלה, אך זה מצביע על כך שעל ידי שמירה על המוח שלכם פעיל לאורך כל החיים, בסופו של דבר תעזרו לו לבנות את החלבונים שהוא צריך כדי להגן על עצמו מפני מחלות מסוימות, כמו למשל אלצהיימר. דרך פשוטה לעשות זאת היא על ידי פתירת תשבצים כל יום!

בנוסף, חוקרים מאמינים כי קיימות ראיות התומכות בהשערה שפתרון תשבצים ומשחקי חשיבה אחרים, כמו גם פעילות גופנית יומית סדירה כגון הליכה, יכולים לעזור בשיפור הזיכרון.

עם זאת, בלי קשר לשאלה האם פתרון תשבצים מונע או מעכב את הידרדרות המחלה המתישה הזו, העובדה הפשוטה היא שפתרון תשבצים מועיל לרווחתכם – על ידי הרחבת אוצר המילים, שמירה על המוח עובד ופעיל, אולי אפילו בניית חלבונים במוח שיכולים לעזור בהדיפת מחלות, ויתרונות רבים אחרים. לא חסרות הטבות שיפתו אתכם להמשיך ולשחק במשחק האהוב הזה. אחרי הכל, מראשיתנו, המוח שלנו בנוי ללמוד דברים חדשים כל הזמן ולהישאר פעיל. אז פתרון תשבצים באופן יומיומי יכול להיות פשוט התרופה שהרופא רשם! אז אנחנו מזמינים אתכם לצלול לתוך אימון המוח המהנה הזה עוד היום!

2 תגובות:

  1. תודה למורדו על עזרתכם הגדולה אשתי לאחר אירוע מוחי והדבר היחיד שמעסיק אותה כל היום זה פתרון תשחצים שבעזרתכם מתקדמת ומקבלת את החיזוקים תודה לכם

    השבמחק
  2. תודה למורדו על עזרתכם הגדולה אשתי לאחר אירוע מוחי והדבר היחיד שמעסיק אותה כל היום זה פתרון תשחצים שבעזרתכם מתקדמת ומקבלת את החיזוקים תודה לכם

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו