רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תקופה גיאולוגית | עידן גאולוגי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה תקופה גאולוגית . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה תקופה גיאולוגית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מסע בזמן: טיול בן 4.6 מיליארד שנים דרך ההיסטוריה הגאולוגית של כדור הארץ

כדור הארץ, ביתנו היפהפה, עבר תהפוכות רבות לאורך חייו הארוכים. למעשה, סיפורו הוא מסע מרתק בן 4.6 מיליארד שנים, רצוף בהתפתחויות דרמטיות, אירועים קיצוניים והופעת חיים במגוון צורות מרתקות.

הפרקמבריון: ראשית הכל

הפרקמבריון, התקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה הגאולוגית, נמתחה מראשית היווצרות כדור הארץ ועד להופעת החיים הנראים לעין. תקופה זו התאפיינה בהתגבשות היבשות הראשונות, היווצרות האוקיינוסים והאטמוספירה, והתפתחות צורות החיים הראשוניות - החל מחיידקים ועד לאצות.

הקמבריון: פיצוץ החיים

לפני כ-541 מיליון שנה, התרחש אירוע דרמטי המכונה "הפיצוץ הקמבריוני". במהלך תקופה קצרה יחסית, הופיעו מגוון עצום של יצורים חדשים, ביניהם חסרי חוליות, דגים, וראשוני היצורים בעלי החוליות. אירוע זה סימן את תחילתו של עולם חדש, עולם בו החיים התפתחו בקצב מואץ.

הפלאוזואיקון: עידן של ים וחיות משונות

במהלך עידן הפלאוזואיקון, שנמשך כ-290 מיליון שנה, התפתחו ושגשגו יצורים ימיים רבים, ביניהם אלמוגים, טרילוביטים ודגים קדומים. כמו כן, הופיעו היצורים הראשונים ביבשה - צמחים חסרי כלי דם ודו-חיים. תקופה זו הסתיימה בהכחדה המונית גדולה, שסללה את הדרך לעידן חדש.

המזוזואיקון: עידן הדינוזאורים

עידן המזוזואיקון, שנמשך כ-186 מיליון שנה, ידוע בעיקר בזכות הדינוזאורים, ששלטו ביבשה, באוויר ובים. לצידם, התפתחו גם ציפורים, יונקים ראשונים וצמחים בעלי פרחים. תקופה זו הסתיימה בהכחדה המונית מפורסמת, שבה נכחדו הדינוזאורים ורוב היצורים הימיים.

הקנוזואיקון: עידן היונקים ובני האדם

עידן הקנוזואיקון, שנמשך כ-66 מיליון שנה עד היום, התאפיין בשגשוג היונקים, שהתפתחו למגוון עצום של צורות וגדלים. תקופה זו ראתה גם את הופעת האדם, שהפך לגורם משמעותי בעיצוב פני כדור הארץ.

פעילות האדם משפיעה באופן משמעותי על כדור הארץ, הן ברמה האקלימית, הן ברמה הסביבתית והן ברמת המגוון הביולוגי. שריפת דלקים פוסיליים, כריתת יערות, ופיתוח תעשייתי גורמים לפליטת גזי חממה, זיהום אוויר, מים וקרקע, ופגיעה בשטחים טבעיים ובמגוון החי והצומח.

אקלים: פליטת גזי חממה, בעיקר כתוצאה משריפת דלקים פוסיליים, גורמת להתחממות גלובלית, שינויי אקלים קיצוניים ועליית מפלס פני הים. תופעות אלו משפיעות על מערכות אקולוגיות, חקלאות, בריאות האדם ועוד.

סביבה: זיהום אוויר, מים וקרקע גורם לפגיעה בבריאות האדם ובסביבה. זיהום אוויר גורם למחלות ריאה, זיהום מים פוגע באיכות המים ופוגע בבעלי חיים, וזיהום קרקע פוגע בפוריות הקרקע ובצמחים.

מגוון ביולוגי: פגיעה בשטחים טבעיים כתוצאה מפיתוח ופגיעה באקלים גורמת להכחדה המונית של מינים. הכחדה זו פוגעת במערכות אקולוגיות ובאיזון הטבעי.

פתרונות טכנולוגיים

התמודדות עם אתגרי האקלים והסביבה מחייבת פיתוח ויישום של פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

אנרגיות מתחדשות: שימוש באנרגיות מתחדשות כמו אנרגיית שמש, אנרגיית רוח ואנרגיה הידרואלקטרית יכול להפחית את התלות בדלקים פוסיליים ולצמצם את פליטת גזי החממה.

חקלאות חכמה: פיתוח טכנולוגיות חקלאיות יעילות יותר יכולות להפחית את השימוש במשאבים כמו מים ודשנים, ולשפר את היבולים.

טיהור מים: פיתוח טכנולוגיות יעילות יותר לטיהור מים יכול לסייע בהפחתת זיהום המים ולשפר את איכות המים הזמינים לשתייה ולחקלאות.

חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי

התמודדות עם אתגרי האקלים והסביבה היא משימה גלובלית שמחייבת שיתוף פעולה בינלאומי. מדינות שונות צריכות לפעול יחד כדי לפתח פתרונות משותפים, לחלוק ידע וטכנולוגיות ולפעול לצמצום פליטת גזי החממה.

עתיד האנושות

עתיד האנושות תלוי ביכולת שלנו להתמודד עם אתגרי האקלים והסביבה. אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים, אנו עלולים לעמוד בפני עתיד של אסונות טבע, מחלות, רעב ומחסור במים.

עם זאת, יש לנו גם אפשרות לבחור עתיד טוב יותר. עתיד בו אנו חיים בהרמוניה עם הטבע, משתמשים במשאבים באופן מקיים ופועלים יחד כדי להבטיח עתיד טוב יותר לדורות הבאים.

תרחישים אופטימיים:

  • פיתוח טכנולוגיות חדשניות שיאפשרו לנו לחיות בצורה מקיימת יותר.
  • שיתוף פעולה בינלאומי מוצלח שמביא לצמצום משמעותי בפליטת גזי החממה.
  • מעבר לכלכלה ירוקה ומקיימת.

תרחישים פסימיים:

  • התגברות ההתחממות הגלובלית ושינויי אקלים קיצוניים.
  • פגיעה קשה במגוון הביולוגי.
  • סכסוכים ומלחמות על משאבים.

עתיד האנושות בידינו. עלינו לבחור באיזו דרך אנו רוצים ללכת. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: יורה
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: מיאוקן, פלאוגן
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה: פלייסטוקן, קנוזואיקון
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: תקופה גיאולוגית מילון, תקופה גאולוגית פירוש, מה זה עידן גאולוגי?, תקופה גיאולוגית מילה נרדפת, תקופה גיאולוגית תשבץ, תקופה גאולוגית 6 אותיות
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו