רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר באוקראינה | עיר באוקראינה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר באוקראינה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר באוקראינה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר באוקראינה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוקראינה היא מדינה במזרח אירופה, עם שטח של 603,628 קמ"ר ואוכלוסייה של כ-43 מיליון נפש. היא גובלת בבלארוס, פולין, סלובקיה, הונגריה, רומניה, מולדובה ורוסיה. ההיסטוריה של אוקראינה היא ארוכה ומגוונת. המדינה הייתה מיושבת כבר בתקופת האבן, והתפתחה כממלכה עצמאית, ישות פוליטית סלאבית, במאה ה-9. במהלך השנים היא הייתה תחת שלטון של מספר אימפריות, כולל האימפריה הרוסית, האימפריה האוסטרו-הונגרית וברית המועצות.

אוקראינה קיבלה את עצמאותה בשנת 1991 לאחר התפרקות ברית המועצות. מאז, המדינה עברה תהליך של דמוקרטיזציה ופיתוח כלכלי.

הערים הגדולות באוקראינה

הערים הגדולות באוקראינה הן:

  • קייב, הבירה, היא העיר הגדולה באוקראינה, עם אוכלוסייה של כ-3 מיליון נפש. העיר שוכנת על גדות נהר הדנייפר, והיא אתר היסטורי ותרבותי חשוב. קייב היא ביתם של מספר אתרים היסטוריים מפורסמים, כולל מאידאן נזאלז'נוסטי, הכיכר המרכזית בעיר, לאוורת קייב-פצ'רסק, מתחם של מנזרים וגבעת וולדימיר, ששוכנת במרכז העיר, ועליה מספר מונומנטים ומבני דת ושלטון.
  • חרקוב היא העיר השנייה בגודלה באוקראינה, עם אוכלוסייה של כמליון וארבע מאות אלף נפשות. העיר שוכנת בצפון-מזרח אוקראינה, והיא נחשבת לאחד ממרכזי התעשייה, התרבות, החינוך וההשכלה החשובים של אוקראינה. חרקוב היא ביתם של מספר אתרים היסטוריים מפורסמים, כולל כיכר החרות, פארק מקסים גורקי, קתדרלת אוספנסקי, בנין "התעשייה הממלכתית" גוספרום ובית הכנסת כורל שנבנה בשנת 1913.
  • אודסה, היא עיר נמל אוקראינית, השלישית בגודלה באוקראינה, עם אוכלוסייה של כמיליון נפש. העיר שוכנת על חוף הים השחור, והיא ידועה בזכות אווירת החופש שלה, התרבות העשירה והאוכל המצוין שלה. אודסה היא ביתם של מספר אתרים היסטוריים מפורסמים, ביניהם המוזיאון לאמנויות יפות , בית האופרה והתיאטרון של אודסה. חופי אודסה משתרעים לאורך מאות קילומטרים, לאורך החופים מתפתל שביל האסור לתנועת כלי רכב ומיועד רק לאופניים.
  • דניפרו היא העיר הרביעית בגודלה באוקראינה, עם אוכלוסייה של כמעט מיליון נפש. העיר שוכנת על גדות נהר הדנייפר (מה שנתן לה את שמה), והיא ממרכזי התעשייה החשובים במדינה. העיר נוסדה בשנת 1776 והיא ביתם של מספר אתרים היסטוריים מפורסמים,  האצטדיון העירוני, דניפרו ארנה, בית כנסת "שושנת הזהב" ו"מרכז מנורה" הוקם כמרכז היהודי קהילתי  הגדול בעולם
  • דונצק היא העיר החמישית בגודלה באוקראינה, עם אוכלוסייה ש לקרוב למליון נפשות. העיר שוכנת במזרח אוקראינה, והיא מרכז תעשייה חשוב. העיר מחולקת לתשעה רבעים. בעיר פועל נמל תעופה בינלאומי, בעיר יש מועדני ספורט פופלריים בענפים הבאים: כדורגל, אגרוף, כדורסל והוקי קרח. כמו כן ממוקם בדונצק, דונבאס ארנה, מתקן הספורט הגדול בעיר.

משטר

אוקראינה היא רפובליקה דמוקרטית עם משטר נשיאותי-למחצה. הנשיא הוא ראש המדינה והממשלה, והפרלמנט הוא הגוף המחוקק.

כלכלה

אוקראינה היא מדינה מתפתחת עם צמיחה כלכלית מתונה. הכלכלה האוקראינית מבוססת בעיקר על חקלאות, תעשייה ותיירות.

שותפות בינלאומיות

אוקראינה היא חברה באומות המאוחדות, במועצת אירופה, ובארגונים בינלאומיים אחרים.

מלחמת רוסיה-אוקראינה

ב-24 בפברואר 2022, פלשה רוסיה לאוקראינה, והובילה למלחמה בינלאומית המתנהלת עד היום. המלחמה גרמה לנזק רב לרכוש ולחיי אדם, והיא טרם הסתיימה.

לסיכום 

אוקראינה היא מדינה בעלת היסטוריה עשירה ומגוונת, והיא הייתה מרכז חשוב של התרבות הסלאבית המזרחית. היא גם מדינה יפהפייה, עם נופים מרהיבים של מישורים רחבי ידיים, הרים מושלגים, אגמים צלולים ויערות ירוקים.
כיום, מדינה צעירה ומתפתחת זו מתמודדת עם מספר אתגרים, כולל שחיתות, שחיתות פוליטית וסכסוך ממושך עם רוסיה. עם זאת, אוקראינה היא מדינה בעלת פוטנציאל רב, והיא צפויה להמשיך לצמוח ולהתפתח בשנים הקרובות.



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בלז
פתרון 4 אותיות: אומן, ילטה, לבוב (עיר במערב אוקראינה), קורץ, קייב (בירת אוקראינה)
פתרון 5 אותיות: אודסה (עיר נמל באוקראינה / עיר גדולה באוקראינה), ברודי, ברסלב, דונצק, חרסון (עיר בדרום אוקראינה), חרקוב, יאלטה, רובנה (רובנו)
פתרון 6 אותיות: ברדיצ'ב, דניפרו (עיר גדולה באוקראינה), ויניצה, לוהנסק, מוקצ'בו, נמירוב (עיר באוקראינה), פולטבה, צ'רקאסי
פתרון 7 אותיות: דונייצק, ז'יטומיר, מריופול, צ'רנוביל, צ'רנוביץ
פתרון 8 אותיות ומעלה: דניפרופטרובסק, הורליבקה, ווזנסנסק (עיר בדרום אוקראינה) זפוריז'יה, חמלניצקי, מיקולאייב, מריאופול, סבסטופול, צ'ורנומורסק
פתרון של שתי מילים ומעלה: קריבי ריה

ביטויים דומים: שם של עיר באוקראינה, עיר באוקראינה מילון, עיר באוקראינה פירוש, עיר באוקראינה מילה נרדפת, עיר באוקראינה 5 אותיות, עיר באוקראינה תשבץ, עיר באוקראינה תשחץ
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

10 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו