רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מרמטכ"לי צה"ל | מרמטכלי צהל תשבץ | הרמטכ"ל ה- | היה הרמטכ"ל מילון

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה מרמטכלי צהל, מרמטכלי צה"ל, מרמטכלי צהל תשחץ הן:   


מרמטכ"לי צה"ל

ראש המטה הכללי (רמטכ"ל) הוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ההגנה לישראל (צה"ל). הוא קצין בדרגת רב-אלוף (רא"ל), הדרגה הגבוהה ביותר בצה"ל.

מעמד

מעמדו של הרמטכ"ל מוגדר בחוק יסוד: הצבא, שנחקק בשנת 1976. על פי החוק, הרמטכ"ל ממונה על ידי שר הביטחון, אך שר הביטחון חייב לקבל את הסכמת ראש הממשלה. הרמטכ"ל כפוף לממשלת ישראל, אך הוא מחזיק בסמכות רבה. הוא אחראי על כלל הפעילות המבצעית והלוגיסטית של צה"ל, והוא נושא באחריות מרכזית לביטחון ישראל.

היסטוריה

נושא תפקיד הרמטכ"ל החל עוד בתקופת המנדט הבריטי. שם זה נקרא למי שעמד בראש המטה הכללי של ארגון "ההגנה". עם הקמת צה"ל הוסב תפקיד זה לתפקיד רמטכ"ל צה"ל, וכך יעקב דורי הפך מרמטכ"ל ההגנה לרמטכ"ל הראשון של צה"ל.

כהונת הרמטכ"ל היא לתקופה של ארבע שנים, עם אפשרות להארכה של שנה נוספת. עם סיום כהונתו, הרמטכ"ל מחויב לתקופת צינון של שלוש שנים, שבמהלכה הוא אינו יכול לכהן בתפקידים פוליטיים.
עד לשנת 2024 כיהנו 23 רמטכ"לים.

תפקידים

הרמטכ"ל אחראי על כלל הפעילות המבצעית והלוגיסטית של צה"ל. זה כולל:

  • הכנת צה"ל למלחמה
  • ניהול המלחמה עצמה
  • השיקום של הצבא לאחר המלחמה
  • בניין הכוח הצבאי, על פי המדיניות הביטחונית של הממשלה

הרמטכ"ל גם מתקשר בין הצבא לדרג המדיני, הממשלה ובתוכה הקבינט. הוא גם יועץ להפעלת הכוח ובניינו.

דוגמאות לתפקידים

להלן כמה דוגמאות לתפקידים ספציפיים שהרמטכ"ל אחראי עליהם:

  • קביעת האסטרטגיה הצבאית של ישראל
  • פיקוד על מבצעים צבאיים
  • תכנון והקמה של מערך הכוחות הצבאיים
  • ניהול התקציב הצבאי
  • יחסים עם צבאות זרים

דגשים חשובים

  • הסמכות של הרמטכ"ל

הסמכות של הרמטכ"ל היא רחבה מאוד, אך היא אינה בלתי מוגבלת. הרמטכ"ל כפוף לממשלת ישראל, והוא חייב לפעול על פי המדיניות הביטחונית של הממשלה. עם זאת, הרמטכ"ל הוא בעל שיקול דעת רחב בביצוע מדיניות זו.

  • השפעת הרמטכ"ל על הפוליטיקה הישראלית

הרמטכ"ל הוא דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית. הוא מעורב בקבלת החלטות ביטחוניות חשובות, והוא יכול להשפיע על דעת הקהל הציבורית בנושאים ביטחוניים. הרמטכ"ל גם יכול להשפיע על תהליך הבחירות לכנסת, שכן הציבור הישראלי נוטה להתייחס לתפקודו של הרמטכ"ל כמדד ליכולת ההגנה של ישראל.

  • התפקיד של הרמטכ"ל בעתיד

התפקיד של הרמטכ"ל צפוי להמשיך להיות חשוב גם בעתיד. ישראל היא מדינה קטנה עם אוכלוסייה קטנה, אך היא נמצאת במצב ביטחוני מאתגר. הרמטכ"ל יהיה אחראי על הגנת ישראל מפני איומים רבים, כולל איומים מצד מדינות ערב, איומים מצד טרור בינלאומי, ואיום הטילים האירניים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ברק (רמטכ"ל צה"ל וראש ממשלת ישראל בעבר), גור, גנץ, לוי (הרמטכ"ל ה-12 של צה"ל), צור
פתרון 4 אותיות: איתן, בר לב (הרמטכ"ל השמיני של צה"ל), דורי, דיין (הרמטכ"ל הרביעי של צה"ל), הלוי, חלוץ (הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל), ידין, מופז (הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל), מקלף (הרמטכ"ל השלישי של צה"ל), רבין, רפול
פתרון 5 אותיות: אלעזר, יעלון, כוכבי, לסקוב (רמטכ"ל צה"ל בעבר)
פתרון 6 אותיות: אשכנזי, שומרון
פתרון 7 אותיות: איזנקוט
פתרון 8 אותיות ומעלה: ליפקין שחק
פתרון של 2 מילים: אביב כוכבי (הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל), אהוד ברק (הרמטכ"ל ה-14), אמנון ליפקין שחק (הרמטכ"ל ה-15), בני גנץ (הרמטכ"ל ה-20), גבי אשכנזי (הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל), גדי איזנקוט (הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל), דוד (דדו) אלעזר (הרמטכ"ל התשיעי), דן חלוץ (הרמטכ"ל ה־18), דן שומרון (הרמטכ"ל ה-13), 
הרצי הלוי, חיים בר לב (הרמטכ"ל השמיני / רמטכ"ל צה"ל ושר בממשלות ישראל בעבר), חיים לסקוב (הרמטכ"ל החמישי), יגאל ידין (הרמטכ"ל השני של צה"ל), יעקב דורי (הרמטכ"ל הראשון של צה"ל), יצחק רבין (הרמטכ"ל השביעי), מרדכי (מוטה) גור (הרמטכ"ל העשירי), מרדכי מקלף (הרמטכ"ל השלישי), משה דיין (הרמטכ"ל הרביעי), משה (בוגי) יעלון (הרמטכ"ל ה-17), משה לוי (הרמטכ"ל ה-12), צבי צור (הרמטכ"ל השישי של צה"ל), רפאל (רפול) איתן (הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל), שאול מופז (הרמטכ"ל ה-16 / הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל ושר הביטחון לשעבר)
ביטויים דומים: אחד מרמטכלי צה"ל, מרמטכ"לי צהל מילון, מרמטכ"לי צה"ל פירוש, רשימת רמטכ"לי צה"ל, מרמטכ"לי צה"ל 9 אותיות, רמטכ"ל צהל בעבר, אחד מרמטכ"לי צה"ל, הרמטכ"ל ה -, הרמטכל השני של צהלכינוי של הרמטכ"ל התשיעי של צה"להרמטכ"ל העשירי של צהל, הרמטכ"ל השישי של צה"להיה הרמטכ"ל 4 אותיות, רמטכ"ל ושר הביטחון בממשלות ישראל לשעבר, מיהו הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל?
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

5 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו